• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Aturat el reactor de la central nuclear Ascó II per un mal funcionament de l’alternador

per ACN
10 de juny de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
La Guàrdia Civil repel·lirà possibles atacs o intrusions a la nuclear d’Ascó

Una imatge d'arxiu de la central nuclear d'Ascó. / ACN.

 La central nuclear d’Ascó (Ribera d’Ebre) ha aturat el reactor de la unitat Ascó II. La planta s’ha desconnectat a la xarxa elèctrica en detectar un mal funcionament d’un dels components de l’alternador. Es treballa en aquest equip per identificar i corregir les causes de l’error que han obligat a parar la planta. L’Associació Nuclear Ascó–Vandellòs (ANAV) ha notificat el problema a les dues de la matinada al Consell de Seguretat Nuclear (CSN). Tots els sistemes de seguretat de la central han funcionat “adequadament”. La incidència no ha tingut impacte en la seguretat de les persones ni del medi ambient i el CSN estudia i té pendent classificar l’incident a l’escala internacionals de successos nuclears (INES).

El CSN amonesta els operadors de la nuclear d’Ascó

Anunci

D’altra banda, el Consell de Seguretat Nuclear (CSN) ha amonestat els operadors de la central nuclear d’Ascó per canviar la ubicació d’un centre d’emergència, el punt de reunió del parc de bombers de la planta, sense sol·licitar la corresponent autorització per modificar el Pla d’Emergències Interior (PEI) de la nuclear. El CSN adverteix que s’ha incomplert la condició 3 de les autoritzacions de l’explotació de les unitats Ascó I i Ascó II i requereix a l’Associació Nuclear Ascó-Vandellòs (ANAV) un informe amb les mesures correctores que hagi adoptat o preveu adoptar per evitar “que es repeteixi un nou incompliment com el que s’ha detectat”. D’altra banda, el CSN ha autoritzat tres canvis en les especificacions tècniques de funcionament de Vandellòs II.

El Consell de Seguretat Nuclear ha informat favorablement de la proposta de canvi de les ETF (Especificacions Tècniques de Funcionament) de la nuclear Vandellòs II. Es permet actualitzar la normativa de referència corresponent a les proves de la unitat de filtratge de l’aire i el sistema de ventilació de la sala de control, i dels sistemes de filtratge d’emergència de l’edifici de combustible i de l’edifici auxiliar. S’inclourà la versió de l’estàndard ASME N510-1989, en lloc de l’edició de 1975 que s’especifica actualment.

El ple del CSN revisarà el procediment tècnic intern amb què s’estableix l’actuació del Consell en cas de detectar material radioactiu en metalls destinats al reciclatge.

Tags: AscóAssociació Nuclear Ascó Vandellòs IIConsell de Seguretat NuclearEconomiaMedi AmbientNuclearRibera d'EbreSocietat

Anunci

Related Posts

Tortosa inicia les obres del segon aparcament de Renfe i inclou una nova zona verda
Actualitat

Tortosa inicia les obres del segon aparcament de Renfe i inclou una nova zona verda

fa 19 hores
Jordi Jordan: ‘La nova zona lúdica obrirà Tortosa al riu’
Actualitat

Jordi Jordan: ‘La nova zona lúdica obrirà Tortosa al riu’

fa 19 hores
Jordan acusa Roigé d’haver ignorat la protecció patrimonial dels Josepets
Actualitat

Jordan acusa Roigé d’haver ignorat la protecció patrimonial dels Josepets

fa 19 hores
Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’1,5 milions per als Josepets i demana responsabilitats
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’1,5 milions per als Josepets i demana responsabilitats

fa 19 hores
ASSIDE dona un toc d’atenció per millorar l’accessibilitat als comerços
Actualitat

ASSIDE dona un toc d’atenció per millorar l’accessibilitat als comerços

fa 19 hores
El GALP Mar de l’Ebre impulsa el peix de proximitat amb la campanya ‘Si és de llotja, és boníssim!’
Actualitat

El GALP Mar de l’Ebre impulsa el peix de proximitat amb la campanya ‘Si és de llotja, és boníssim!’

fa 20 hores
L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda
Actualitat

L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda

fa 2 dies
Comunicat d’entitats i organitzacions de la Terra Alta i el Matarranya sobre la crisi del covid-19
Actualitat

Carles Luz preveu l’anunci del projecte de la variant de l’N-420 a Gandesa abans de finals d’any

fa 2 dies
Principi d’acord per rehabilitar i adequar el teatre de la Societat Unió Gandesana
Actualitat

La cessió del teatre de la Societat Unió Gandesana a l’Ajuntament de Gandesa, en punt mort

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa inicia les obres del segon aparcament de Renfe i inclou una nova zona verda
  • Jordi Jordan: ‘La nova zona lúdica obrirà Tortosa al riu’
  • Jordan acusa Roigé d’haver ignorat la protecció patrimonial dels Josepets

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ