• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El contenciós administratiu suspèn la retirada del monument franquista de Tortosa

per ACN
9 de juliol de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El 18 de juliol és una mala data, fem-ho el 29 de juny o el 2 de juliol

El monument franquista de Tortosa. // G.M.

La retirada del monument franquista de Tortosa ha quedat suspesa per odre judicial. El jutjat contenciós administratiu número 2 de Tarragona, que porta el cas, ha resolt favorablement sobre les mesures cautelars demanades pel Corembe, el grup ciutadà que reclama reinterpretar el monòlit. Just aquest dijous el Govern exigia celeritat en la resolució per tal de poder reactivar els treballs previs per desmantellar el polèmic monument, una actuació que la jutgessa va paralitzar fins resoldre les mesures cautelars, que finalment ha estimat, segons el TSJC. Des del Corembe s’aplaudeix la notícia, si bé l’encaixen amb prudència. “És un triomf al sentit comú i a fer les coses ben fetes”, ha manifestat a l’ACN el seu portaveu, Joan Otero.

Otero qualifica de “molt bona notícia” la resolució de la magistrada que impedeix reprendre els treballs previs per a la retirada del monument. A la vegada, en fa una lectura prudent. “Les resolucions poden ser temporals i després es poden emetre en sentit contrari, prudència fins que no són definitives”, afegeix Otero.

Anunci

El portaveu del col·lectiu també ha aprofitat per llançar un retret a l’Ajuntament de Tortosa, que va presentar recurs a les mesures cautelars. “Sentim una decepció vers el nostre propi ajuntament, al qual sempre li hem tingut les mans obertes per treballar conjuntament en la reinterpretació del monument”, conclou.

Mesures cautelaríssimes

Fa poc més d’una setmana el jutjat contenciós administratiu ordenava paralitzar els treballs previs per retirar el monument del riu Ebre, a petició del col·lectiu Corembe. El grup ciutadà havia recorregut davant la mateixa instància la llicència d’obres municipal.

Però, arran de les declaracions de la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, anunciant un possible avançament de les obres, l’entitat va reclamar mesures cautelaríssimes. La presència de màquines treballant a la riba del riu també van posar en alerta el Corembe.

Així, el col·lectiu va decidir tornar a traslladar a la jutgessa la necessitat d’aplicar noves mesures -en aquest cas mesures cautelaríssimes. És a dir, aturar qualsevol actuació fins que no acabés de decidir sobre les mesures cautelars sol·licitades anteriorment.

Just aquest dijous la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, demanava “celeritat” a la titular del jutjat. Ciuró va rebre un manifest subscrit per més de 40 entitats memorialistes en què insten a a desmantellar el monument, inaugurat el 1966 pel mateix dictador Francisco Franco.

La Comissió per la Retirada dels Símbols Franquistes lamenta la resolució

La Comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa lamenta la resolució judicial que paralitza provisionalment l’execució del permís d’obres atorgat per l’Ajuntament de Tortosa: “Una vegada més lamentem tots els entrebancs que ens hem anat trobant; entrebancs fins ara polítics, i ara judicials”.

A través d’un comunicat demanen a l’equip de govern que no s'”inhibeixi” de la situació i que adopti una “actitud proactiva” a favor de la dignitat democràtica. També li reclama que “porti a terme tots els recursos legals al seu abast contra aquesta mesura cautelar per tal que es pugui complir la Llei de memòria històrica”.

A la vegada, demana a la resta de regidors que mantinguin “el seu compromís” i “actitud ferma” per a la retirada del monument. “I que Tortosa s’alliberi d’aquesta exaltació pública d’un règim dictatorial feixista”, afegeix el text. També confia que el jutjat administratiu resolgui amb urgència els recursos.

“Volem manifestar el nostre convenciment que aquestes maniobres dilatòries per mantenir el monument en peu no aconseguiran el seu objectiu i serà definitivament desmantellat; portem molts anys de lluita i no defallirem fins que la retirada del monument franquista més gran de Catalunya sigui efectiva”, conclou.

*També podeu veure:

Tags: Baix EbreCorembeFrancoJustíciaMemòriamonumentTarragonaTortosa

Anunci

Related Posts

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
Actualitat

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume

fa 43 minuts
Carretera Poblenou
Actualitat

Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera

fa 47 minuts
Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova
Actualitat

Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

fa 47 minuts
Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles
Actualitat

Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles

fa 52 minuts
Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust
Actualitat

Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust

fa 53 minuts
Tortosactiva facilita la inserció laboral de gairebé 300 persones a través del Programa 30 Plus
Actualitat

Tortosactiva consolida el seu paper clau amb més de 1.100 persones ateses i 155 insercions laborals el 2025

fa 54 minuts
Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
Actualitat

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre

fa 3 dies
ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
Actualitat

ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions

fa 3 dies
Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril
Actualitat

Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
  • Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera
  • Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ