• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El ple de la Ràpita aprova el canvi de nom amb els vots del govern d’ERC i una regidora

per Redacció
26 de novembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El ple de la Ràpita aprova el canvi de nom amb els vots del govern d’ERC i una regidora

El públic assistent al plenari de l'Ajuntament de Sant Carles de la Ràpita amb els regidors que han donat suport al canvi de nom amb la mà aixecada. // ACN.

El ple de Sant Carles de la Ràpita, reunit en sessió ordinària del mes de novembre, ha aprovat este divendres al migdia canviar el nom del municipi: de ‘Sant Carles de la Ràpita’ a ‘la Ràpita’. Amb la proposta de resolució, aprovada amb els vots a favor d’ERC i la regidora no adscrita Francina Molina, i els vots en contra de Junts per Catalunya, Més Ràpita i el PSC, el plenari modificarà la denominació actual del municipi substituint-la per ‘la Ràpita’, d’acord amb l’informe favorable que ha emès l’Institut d’Estudis Catalans, que exposa que el topònim correspon a la restitució del nom original. 

La proposta per canviar el nom del municipi es va impulsar després d’una junta de portaveus en què els grups municipals van acordar, per unanimitat, iniciar els tràmits per saber què opinava la ciutadania sobre el canvi de nom i conèixer quin nom preferien els rapitencs i rapitenques. Aquest acord establia que si alguna de les dues propostes arribava al 20% del cens en la consulta del 12 d’octubre, el resultat seria, obligatòriament, validat per tots els grups polítics. En cas contrari, l’acord implicava que els grups municipals reflexionarien els resultats obtinguts en la consulta i lliurement, cada regidor i regidora es posicionaria al ple, òrgan competent per fer efectiu el canvi. 

Anunci

El regidor d’ERC, Albert Salvadó, ha assegurat que “és trist que un procés tan bonic com el que hem viscut el vulguin simplificar al 20%, com a responsables polítics el nostre deure és explicar i no confondre la gent, cal premiar a les 7 de 10 persones que van votar la Ràpita”.

Per la seua banda, la portaveu de Junts, Helena Queral, ha declarat que “les més de 9.000 persones que no es van expressar, i dient això no vull premiar l’abstenció, ens van dir que el tema no els interessa, i per això, no tenim la legitimació i el suport suficient per canviar el nom del poble”. 

El portaveu de Més Ràpita, Pedro Hernández, ha destacat que “el grup de govern ho interpreta d’una manera i els partits de l’oposició d’una altra, són temes molt delicats perquè enfronten a moltes famílies i crec que ERC s’han precipitat”.

De la mateixa manera ho ha fet la portaveu del PSC, Rosa Anglès, qui ha defensat que “no s’hagués hagut de portar a ple perquè el 12 d’octubre els rapitencs i rapitenques van votar i no es va arribar al 20 %”.

La regidora no adscrita, Francina Molina, ha volgut argumentar el seu vot favorable al canvi: “El meu criteri es basa en la democràcia perquè, si no, no estaríem aquí asseguts, a cadascú li podrà agradar més una opció o l’altra, però si es mira d’una perspectiva objectiva el que va guanyar és la Ràpita ens agradi o no”. 

A més, en la sessió plenària també s’han aprovat dues mocions del PSC per unanimitat, una amb motiu del 25N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones; i l’altra de condemna a les agressions i a la violència exercida contra les persones del col·lectiu LGTBI.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre:

Tags: ERCLa RàpitaMontsiàPolíticaSant Carles de la Ràpita

Anunci

Related Posts

El Govern i l’Ajuntament d’Alcanar acorden el projecte definitiu per evitar les inundacions al barranc del Llop
Actualitat

El Govern i l’Ajuntament d’Alcanar acorden el projecte definitiu per evitar les inundacions al barranc del Llop

fa 6 hores
El castell de Miravet incorpora la realitat virtual per reviure la història templera
Actualitat

El castell de Miravet incorpora la realitat virtual per reviure la història templera

fa 7 hores
L’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre estrena un nou servei de ressonància magnètica
Actualitat

L’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre estrena un nou servei de ressonància magnètica

fa 7 hores
‘Un nou hospital de les Terres de l’Ebre… també per al personal sanitari’, per Joan J. Baiges
Actualitat

Dia històric per a Tortosa: 25 milions per transformar el nucli antic amb el Pla de Barris

fa 11 hores
Amposta destinarà 25 milions del Pla de Barris per transformar la Vila, el Grau i el Pla d’Empúries
Actualitat

Amposta destinarà 25 milions del Pla de Barris per transformar la Vila, el Grau i el Pla d’Empúries

fa 11 hores
Tortosa i Amposta rebran 25 milions del nou Pla de Barris i Viles 2025-2029
Actualitat

Tortosa i Amposta rebran 25 milions del nou Pla de Barris i Viles 2025-2029

fa 11 hores
El Fons de Transició Nuclear anima les empreses a participar en les pròximes convocatòries d’ajuts
Actualitat

El Fons de Transició Nuclear anima les empreses a participar en les pròximes convocatòries d’ajuts

fa 1 dia
Junts per Tortosa critica la falta de pressupost a 13 dies d’acabar l’any
Actualitat

Junts per Tortosa critica la falta de pressupost a 13 dies d’acabar l’any

fa 1 dia
Tortosa programa 17 espectacles d’arts escèniques de gener a juny del 2026
Actualitat

Tortosa programa 17 espectacles d’arts escèniques de gener a juny del 2026

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern i l’Ajuntament d’Alcanar acorden el projecte definitiu per evitar les inundacions al barranc del Llop
  • El castell de Miravet incorpora la realitat virtual per reviure la història templera
  • L’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre estrena un nou servei de ressonància magnètica

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ