• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Amposta recupera un tram de la Via Verda amb els pressupostos participatius

per ACN
28 de desembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Amposta recupera un tram de la Via Verda amb els pressupostos participatius

Els representants de l'Ajuntament i de la comissió de seguiment caminant pel tram de la Via Verda de la Val de Zafán recuperada a Amposta. // ACN.

L’Ajuntament d’Amposta ha recuperat un tram de la Via Verda amb els pressupostos participatius. La secció forma part de l’ampliació de la Val de Zafán, que executarà la Diputació de Tarragona amb una subvenció de 5 milions dels Next Generation i que enllaçarà l’actual Via Verda des de Tortosa fins a la Ràpita. Com el tren no hi va arribar a passar mai, la infraestructura de la Val de Zafan a Amposta es va convertir en un abocador il·legal de brossa. Recuperar-la va ser una proposta de l’entitat Viure en Bici de la ciutat i per fer-ho ha calgut retirar més de 500 tones de runa i deixalles, una actuació que fa un any semblava gairebé impossible. De la partida de 150.000 euros se n’ha gastat la meitat.

El projecte per recuperar aquests 800 metres de la Val de Zafán es va escollir en els pressupostos participatius de 2020, a iniciativa de Viure en Bici d’Amposta, una entitat que “treballa per maximitzar l’ús de la bici en l’entorn rural i urbà”. L’execució s’ha fet enguany. La comissió de seguiment del projecte es va posar a treballar al gener i fins a la primavera es van negociar els acords de custòdia amb Adif i els propietaris de la zona, i també es van definir les accions. Com ha destacat l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, Adif i els propietaris mantenen la titularitat, però “han vist en bons ulls” gestionar amb el consistori aquest projecte “vinculat a la natura i el paisatge”.

Anunci

La feina “ingent”, i que semblava “gairebé impossible” fa un any, ha estat retirar tota la brossa i les deixalles que durant dècades s’havien abocat il·legalment en aquesta infraestructura, un pas per on el tren no va passar mai. La línia havia d’unir la Puebla d’Íxar (Baix Martí, Terol) amb Sant Carles de la Ràpita (Montsià). Es va inaugurar a finals del segle XIX, però no va arribar fins a Tortosa el 1942. El tren, conegut com ‘el Sarmentero’, hi va transitar 31 anys (fins al 1971, quan es va esfondrar un túnel entre el Pinell de Brai i Prat de Comte) però en aquest període no es va acabar mai l’últim tram, entre Tortosa i la Ràpita, tot i estar construïda l’explanació.

L’Ajuntament d’Amposta ha retirat més de 500 tones de brossa, el que representa 400.000 bosses de deixalles. “S’havia usat com un abocador il·legal acceptat per part de tothom que venia a abocar”, ha apuntat Tomàs. “Hem retirat uralita, voluminosos, plàstics, moltes bosses de deixalles, rodes… hi havia de tot”, ha afegit Carla Bonfill, regidora de Participació i Medi Rural. La gestió dels residus ha requerit 40.000 euros de la partida gastada, entre 75.000 i 80.000 euros.

Molta brossa estava enganxada a les parets del pas del túnel. En aquests marges s’ha retirat també vegetació invasora, sobretot molts cactus, i s’ha conservat tot l’arbrat que s’ha pogut. “Volíem que fos un espai verd i un espai potencial per a la flora i la fauna de l’entorn”, ha destacat Bonfill. A l’estiu, un camp de treball de Seo Bird/Life, amb participants de tot l’estat espanyol, va fer aquesta feina i va instal·lar hotels d’insectes i rèptils i caixes nius per a ocells i ratpenats, i es va redactar un informe amb indicacions per al consistori per completar la neteja del tram fins a la carretera C-12.

El tram recuperat s’integra dins del projecte d’ampliació de la Via Verda des de Tortosa fins a la Ràpita, que ara amb l’ajut dels fons europeus, la Diputació de Tarragona ha d’acabar de definir i executar. El termini s’allarga fins al 2024.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre:

Tags: Adam TomàsAmpostaBaix EbreCarla BonfillMontsiàNext GenerationPressupostos participatiusSant Carles de la RàpitaTortosaTurismeVal de ZafanVia Verda

Anunci

Related Posts

Les galeries d’art de les Terres de l’Ebre se sumen a la vaga contra el 21% d’IVA cultural
Actualitat

Les galeries d’art de les Terres de l’Ebre se sumen a la vaga contra el 21% d’IVA cultural

fa 13 hores
L’empresa tortosina DCLED porta el potencial creatiu de la tecnologia LED a l’ISE de Barcelona
Actualitat

L’empresa tortosina DCLED porta el potencial creatiu de la tecnologia LED a l’ISE de Barcelona

fa 14 hores
El temporal Harry deixa al descobert possibles restes arqueològiques a la punta de la Banya
Actualitat

El temporal Harry deixa al descobert possibles restes arqueològiques a la punta de la Banya

fa 1 dia
Llauradó apunta al mitjà termini per a la nova seu de la Diputació de Tarragona a l’Ebre
Actualitat

Llauradó apunta al mitjà termini per a la nova seu de la Diputació de Tarragona a l’Ebre

fa 1 dia
El Consell Comarcal del Baix Ebre revisa la Via Verda per reforçar la seguretat dels usuaris
Actualitat

El Consell Comarcal del Baix Ebre revisa la Via Verda per reforçar la seguretat dels usuaris

fa 1 dia
Tortosactiva tanca el 2025 ajudant més de 150 persones a trobar feina a Tortosa
Actualitat

Tortosactiva tanca el 2025 ajudant més de 150 persones a trobar feina a Tortosa

fa 1 dia
La cronicitat, un repte de present i de futur, centra una jornada amb més de 200 professionals a la Ràpita
Actualitat

La cronicitat, un repte de present i de futur, centra una jornada amb més de 200 professionals a la Ràpita

fa 1 dia
El Centre d’Innovació Territorial de la Diputació de Tarragona obrirà dues seus a Falset i la Galera
Actualitat

El Centre d’Innovació Territorial de la Diputació de Tarragona obrirà dues seus a Falset i la Galera

fa 1 dia
L’Hospital Verge de la Cinta redueix les llistes d’espera el 2025 i consolida millores en serveis clau
Actualitat

L’Hospital Verge de la Cinta redueix les llistes d’espera el 2025 i consolida millores en serveis clau

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Les galeries d’art de les Terres de l’Ebre se sumen a la vaga contra el 21% d’IVA cultural
  • L’empresa tortosina DCLED porta el potencial creatiu de la tecnologia LED a l’ISE de Barcelona
  • El temporal Harry deixa al descobert possibles restes arqueològiques a la punta de la Banya

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ