• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Flix ultima la constitució de la primera comunitat energètica municipal de l’Ebre

per ACN
24 de gener de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Flix ultima la constitució de la primera comunitat energètica municipal de l’Ebre

Plaques solars instal·lades a la teulada d'una granja, en una imatge d'arxiu. // ACN.

Flix ultima la creació de la primera comunitat energètica de les Terres de l’Ebre que vol implicar particulars, empreses, comerços, entitats i administració local. Dimecres es constitueix el grup promotor. Els seus impulsors defensen que la transició energètica l’han de liderar els ciutadans i no grans multinacionals i promotores. De la implicació que aconsegueixin, dependrà la configuració jurídica, sigui en forma d’associació o cooperativa, i també la inversió necessària per promoure instal·lacions d’autoconsum particulars i col·lectives. La comunitat energètica vol coordinar projectes en marxa de l’Ajuntament (la coberta de plaques solars al pavelló poliesportiu), entitats i també dues comunitats de regants.

La iniciativa de constituir una comunitat energètica a Flix va sorgir del Consell local per la República. “Vam detectar que la qüestió de la transició energètica s’havia de posar en marxa per part dels ciutadans” com, segons remarca un dels impulsors, Vicenç Alegre, també marca la normativa europea. Després d’un cicle de xerrades amb diferents especialistes, aquest dimecres s’ha convocat a la sala de Can Don Ventura, la constitució del grup promotor.

Anunci

A partir d’aquí s’haurà de definir “les funcions” de la comunitat energètica i dels socis, la configuració jurídica, la inversió necessària, les fonts de finançament i el repartiment de beneficis. “Fer les compres col·lectives abarateix costos, hi ha subvencions, vies de finançament i entitats que ho faciliten. És un tema que hem de treballar”, ha apuntat Alegre.

Comprar instal·lacions conjuntes és un dels principals objectius. Com ha detallat Alegre, es planteja adquirir un terreny de forma col·lectiva i fer un parc fotovoltaic per subministrar al municipi així com incentivar que la majoria dels veïns instal·lin plaques fotovoltaiques a les cases unifamiliars i blocs de pisos per abastir els seus consums.

Segons el nombre de socis promotors implicats en la comunitat energètica es podran concretar les possibilitats de fer aquestes compres col·lectives i començar a buscar instal·ladors, pressupostar els projectes i oferir a tots els veïns de Flix que s’animin a posar instal·lacions solars als seus habitatges. Una altra de les funcions de la comunitat energètica serà coordinar totes les iniciatives que ja es belluguen al poble, entre elles la coberta amb plaques solars del pavelló poliesportiu per part de l’Ajuntament de Flix i altres que estudien entitats i dues de les comunitats de regants.

Els impulsors de la comunitat energètica de Flix insisteixen que la transició energètica al país l’han de liderar els ciutadans i no dependre de macroprojectes particulars. S’emmirallen en pobles europeus, a Bèlgica o Alemanya, que ja s’autoabasteixen i venen els excedents amb beneficis. “No sé si arribarem aquí, però és un procés que iniciem i veurem fins on arribarem”, ha dit Alegre.

Tags: Consell per la RepúblicaEconomiaEnergiaFlixRibera d'EbreSocietatVicenç Alegre

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 3 dies
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 3 dies
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 3 dies
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 4 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 4 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 4 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 4 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 5 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 5 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Matemàtiques recreatives dominicals (95)
  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ