• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ares Lleixà i Núria Lorenzo, dels instituts Dertosa i Roquetes, guanyadores dels Premis Recerca del Consell Comarcal del Baix Ebre

per Redacció
26 de juliol de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Ares Lleixà i Núria Lorenzo, dels instituts Dertosa i  Roquetes, guanyadores dels Premis Recerca del Consell Comarcal del Baix Ebre

Les estudiants Ares Lleixà Gisbert, de l’institut Dertosa, i Núria Lorenzo Casadó, de  l’institut Roquetes han estat les guanyadores dels Premis Recerca 2022, que  convoca anualment el Consell Comarcal del Baix Ebre per promoure la investigació  entre els alumnes de segon curs de batxillerat i cicles formatius de grau superior  de la comarca. Este dilluns s’han lliurat els premis i diplomes als guanyadors i finalistes  d’aquesta convocatòria, en un acte que ha tingut lloc al Saló de Plens del Consell  Comarcal del Baix Ebre.  

El treball titulat ‘Aproximació a la vida quotidiana i activitats econòmiques del Port  durant el segle XX’, de l’alumna Ares Lleixà Gisbert, de l’institut Dertosa, ha guanyat  el Premi Federico Pastor, de l’àmbit humanístic, social i artístic, amb una investigació sobre com es vivia i quines feines es desenvolupaven al massís del Port durant el  segle XX, bona part de les quals han desaparegut per deixar pas al turisme. Lleixà ha rebut un premi de 750 euros i un trofeu, també s’ha entregat un diploma a  l’institut Dertosa. 

Anunci

Pel que fa als finalistes del Premi Federico Pastor han estat Yassamine Astaff  Ramouch, de l’institut de Roquetes, amb el treball ‘La RSC a strategy or the hope for  future generations’ que tracta sobre com les empreses implementen la  responsabilitat social corporativa, i Hafida Hassan Khaffou, de l’institut de  Roquetes, amb un treball dedicat a la història i la llengua amazic. 

Enguany el premi Innocent Paulí, de l’àmbit tecnològic, ha rebut un únic participant i el  premi s’ha ajuntat amb el Pare Romanyà, de l’àmbit científic. La guanyadora ha estat  Núria Lorenzo Casadó, de l’institut de Roquetes, amb el treball ‘La cuina  molecular’. Un treball que relaciona la química amb la cuina de manera entenedora  i explica els processos químics que tenen lloc al cuinar. Lorenzo ha rebut un premi  de 750 euros i un trofeu, també s’ha entregat un diploma a l’institut de Roquetes. 

Quant als finalistes en l’àmbit científic-tecnològic, han estat: Júlia Reverté, de  l’institut de Deltebre, amb el treball ‘Una llavor plena de vida’, que analitza quines són les varietats d’arròs més productives, i Ariadna Li Cerrillo, també de l’institut Deltebre, amb el treball ‘La papallona ferida’, que compara la visió de la medicina  tradicional amb la visió holística i integrada del càncer d’úter.  

En aquesta dissetena edició dels premis Recerca, que patrocina l’empresa Acciona,  s’han presentat un total de 10 treballs d’alumnes de diversos instituts de la  comarca. El jurat estava integrat per diversos representants de la comunitat  educativa i el conseller comarcal d’Ensenyament, David Poy. 

A l’acte de lliurament dels Premis Comarcals Recerca hi ha assistit el president del  Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura; la representant d’Acciona, Helena  Villagrasa, i el conseller comarcal d’Ensenyament, David Poy, entre altres  autoritats.  

El president del Consell Comarcal i el conseller comarcal d’Ensenyament han agraït la participació tant dels alumnes com dels centres educatius, així com el patrocini  dels premis per part de l’empresa Acciona. “Un any més hem constatat la  qualitat dels treballs de recerca de l’alumnat del Baix Ebre, des del Consell  Comarcal continuarem potenciant la investigació per part dels joves amb la  convocatòria d’aquests premis”, ha assenyalat Faura.  

L’acte ha finalitzat amb l’actuació del músic tortosí David Espinós.

Tags: Ares LleixàBaix EbreConsell Comarcal del Baix EbreDavid PoyInstitut DertosaInstitut RoquetesNuria LorenzoRoquetesTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

L’operatiu contra la multireincidència a Tortosa acaba amb 17 denúncies
Actualitat

L’operatiu contra la multireincidència a Tortosa acaba amb 17 denúncies

fa 36 minuts
El Win Complex Esportiu Tortosa tanca el curs amb una festa de 12 hores amb múltiples activitats
Actualitat

El Win Complex Esportiu Tortosa tanca el curs amb una festa de 12 hores amb múltiples activitats

fa 4 hores
L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 3 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 3 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 3 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 3 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 3 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 3 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’operatiu contra la multireincidència a Tortosa acaba amb 17 denúncies
  • ‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega
  • El Win Complex Esportiu Tortosa tanca el curs amb una festa de 12 hores amb múltiples activitats

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ