• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Dimissió, senyor Lesmes!

per Anton Monner
11 de setembre de 2022
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

Mentre els independentistes ens barallem per si hem d’anar o no a la manifestació de l’11-S, els espanyols fan cara seriosa i de “prunes agres”, escoltant les paraules del president del CGPJ i del TS, Carlos Lesmes, acompanyat pel rei, en la sessió inaugural de l’Any Judicial. El magistrat Lesmes, amb moltes medalles i condecoracions penjades, home de lleis essent el més alt responsable de la justícia espanyola, incompleix la Constitució i, passats quatre anys, adverteix amb l’alta responsabilitat que emana del seus càrrecs que dimitirà, si no es renova el CGPJ abans del 13-S. Els magistrats es barallen entre ells per ideologia, uns conservadors i els altres progressistes; tots volen manar pel poder polític, i malgrat ser jutges, incompleixen la Constitució. La ideologia política de cadascú els arrastra al sectarisme.

El president ha deixat passar anys incomplint la llei, amb l’excusa que els dos grans partits (PP i PSOE) no es posaven d’acord en la renovació dels membres del CGPJ. En política o en el món empresarial, quan les coses no funcionen, el lògic és que el seu màxim responsable deixi el càrrec. Al món judicial espanyol no és el mateix. Aquí tots volen ser caps d’arengada. Franco ho va deixar “atado y bién atado”, els seus seguidors volen ser caps sense discussió. Vet aquí on hem arribat, que ni entre ells s’entenen, no per raons judicials sinó per polítiques.

Anunci

Lesmes, que havia de dimitir fa quatre anys, que dobla el sou que cobra el president del govern, crida amb paraules solemnes i davant el rei, que s’ha d’arreglar la caòtica situació judicial. Vol demostrar que defensa Espanya, amenaçant que dimitirà, quan queda demostrada la incompetència i la parcialitat que ha dominat el seu mandat Referent als indults concedits als líders independentistes afirma que “equivalen a fugir de la llei”. Si el president creu que no es podien indultar els líders independentistes i, en canvi, sí, en el seu moment, es van concedir als colpistes del 23-F, Espanya és pot considerar un país democràtic? Per aquest senyor, els dolents són els que convocaren un referèndum amb iguals condicions per tots els ciutadans i en canvi els militars colpistes que entraren al Congrés amb armes de foc a la mà i amb tancs al carrer, no. És que aquest senyor no ha escoltat el que s’ha recomanat des de l’ONU sobre els líders independentistes? Com ha d’assumir les recomanacions arribades de juristes democràtics, si ell, màxim responsable de la justícia espanyola, eludeix la Constitució? 

El proper dia 13 s’havien de renovar els membres per representar el CGPJ per solucionar la interinitat i l’incompliment constitucional. Ja s’ha celebrat la primera reunió entre els membres judicials sense posar-se d’acord. Cadascú, incomplint la llei, marxa pel seu camí com si es tractés d’una baralla entre quitxalla de carrer. Crec i vaticino que l’incompliment prosseguirà. I el per què? Les enquestes de les eleccions generals donen per guanyador el PP i només queda un any per celebrar-les. Si n’han passat quatre, malgrat el caos provocat dins el món judicial, per què no en pot passar un cinquè i esperar el resultats electorals per mantenir la majoria conservadora? Amb això podran derogar el legislat pel govern actual i novament estaran al servei de la dreta, com comunicà l’exsenador Cosidó, “controlats per la porta del darrera”. 

“Cal combatre l’independentisme”, digué Lesmes en el seu discurs. Un jutge ha combatre o ha de jutjar? Aquest senyor es creu que és un soldat amb una arma a la mà per lluitar les idees polítiques de l’adversari? Ell i els jutges ja van enredar la troca anul·lant part dels articles, de l’Estatut, aprovats legalment pel Parlament, per les Corts i referendats. I com a conseqüència de l’heroïsme patriòtic del PP, i de l’arbitrarietat del TC, els catalans ens vam aixecar davant la mala fe de tribunals i de polítics. Van anul·lar articles idèntics que funcionen a altres autonomies i allí, com els deuen considerar com espanyols de primera i als catalans ens consideren de segona, s’ha arribat on som, provocant la indignació de la majoria del poble català. 

“Combatre” l’independentisme és el que van fer els membres del TC anul·lant l’Estatut, declarant il·legal el referèndum on podien votar tots els catalans, el rei dirigint-nos el polititzat discurs el 3-O, i Rajoy amb l’aplicació del 155. I a més portaren milers de “piolins” per pegar a àvies i avis a cops de porra i arrastrant-los per terra, quan només pretenien votar amb igualtat d’oportunitats per tota la ciutadania. El declararen il·legal. Era legal intervenir els telèfons dels líders catalans i dels seus advocats? I ara Marlaska ens diu que havien d’infiltrar policies per controlar “el terrorisme” dels independentistes. Com pot ser que l’exministre Margallo ja va avisar setmanes abans dels atemptats de Barcelona i Cambrils succeiria coses molt significatives a Catalunya. Per el senyor Lesmes, això no és punible. Vet aquí que no accepta despolititzar la justícia. Així els jutges que ell nomena poden fer política amb l’excusa judicial. 

Aquesta és la justícia espanyola i els jutges es barallen entre ells per controlar la política i des de la seva ideologia de dretes o d’esquerres, combatre els seus adversaris. Quina pena, senyor Lesmes, que hagin arribat a l’altura “del betum” i a Europa els adverteixin constantment que s’equivoquen respecte a Catalunya. Dimitint faria un servei a la seva Espanya.

*ANTON MONNER és cronista de Gandesa.

Tags: Anton MonnerCarlos LesmesCatalunyaCGPJDiumengeMRFEspanyaJustíciaOpinióPolítica

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 3 hores
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 4 hores
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 5 hores
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 6 hores
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 1 dia
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 1 dia
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 2 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
  • La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
  • La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ