• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Cavalcada de Tortosa reviurà personatges de contes clàssics, amb 400 participants

per Redacció
29 de desembre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La Cavalcada dels Reis d’Orient a Tortosa a estarà inspirada en els personatges clàssics dels contes. El vespre del 5 de gener, Melcior, Gaspar i Baltasar desfilaran per Tortosa al costat d’alguns protagonistes que han acompanyat diverses generacions, des de les més grans fins a les més menudes, i també amb altres personatges sorgits els últims anys de la mà de la factoria Disney. Per donar vida a tots estos personatges, la cavalcada comptarà amb unes 400 persones participants. Segons l’Ajuntament, això és possible gràcies a la implicació del voluntariat i la participació, una vegada més, de totes les entitats de cultura popular de la ciutat, l’Escola Municipal de Teatre o la Banda Municipal de Música de Tortosa, entre d’altres agrupacions.

Tant l’alcaldessa, Meritxell Roigé, com el regidor de Festes, Domingo Tomàs, han agraït la participació de tots estos col·lectius, ja que “permetran fer que el 5 de gener torne a ser un dia d’il·lusió per a molta gent”. A més, la cavalcada també comptarà amb una dotzena d’elements mòbils, que són el resultat dels treballs fets per l’equip organitzatiu de la cavalcada durant les setmanes prèvies.

Anunci

Enguany, els Reis arribaran a Tortosa pel riu i desembarcaran a partir de les 17.30 hores a l’embarcador del Mercat. Des d’allà es desplaçaran fins a Ferreries, per a visitar el pessebre vivent que, des de fa uns anys, organitza la parròquia del Roser. Just després, el seguici reial es dirigirà a l’Ajuntament, on l’alcaldessa els lliurarà les claus de la ciutat i on faran una salutació des del balcó de l’edifici consistorial. Des d’este punt, els Reis començaran la cavalcada, aproximadament a partir de les 18.45 hores.

El recorregut passarà pel carrer Vilà, l’avinguda de la Generalitat i finalitzarà a la plaça del Carrilet. Això permetrà consolidar este recorregut, que ja es va introduir l’any passat per a poder ampliar les distàncies entre les persones a causa de la pandèmia. D’esta manera, es vol facilitar que les famílies puguen viure de manera més pròxima l’arribada dels Reis d’Orient en un trajecte més llarg. A la mateixa plaça del Carrilet, els Reis faran lliurament dels primers obsequis. Aquelles famílies que ho vulguen, hauran d’inscriure’s el mateix 5 de gener al punt habilitat al costat de l’escenari, entre les 17 i les 19 h.

Com a actes previs a la cavalcada, la presència dels Reis a Tortosa ja és evident des d’avui a la plaça de l’Ajuntament amb la bústia reial gegant instal·lada en este punt per a recollir les cartes. A més, este divendres, 30 de desembre, els CLAP animaran a tothom a que hi pugue portar els desitjos, amb un espectacle que arrancarà a les 18.30 hores. A més, el dimarts 3 de gener, els patges reials visitaran la ciutat per a saludar als més menuts i per a fer arribar les cartes als Reis.

Per tant, la nit del 5 de gener tornarà a ser màgica a Tortosa. Els Reis d’Orient arribaran un any més a la ciutat i, per primera vegada des del 2020, ho faran amb una cavalcada sense les restriccions obligatòries dels dos últims anys. Això permetrà recuperar algunes activitats de la cavalcada, com el lliurament de regals al final de la cercavila, o el repartiment de caramels. Al gener del 2021, la cavalcada es va haver de fer al pavelló de Ferreries, amb aforament limitat, per l’efecte de la pandèmia de coronavirus. Al 2022 ja es va poder fer la cercavila pels carrers, encara que aleshores les mesures de prevenció marcades van impedir fer el lliurament de regals i el llançament de caramels.

Tags: Baix EbreCulturaDomingo TomàsMeritxell RoigéNadalReis MagsTortosaTradicions

Anunci

Related Posts

El Govern vol que les ajudes als municipis afectats pels aiguats arribin en un mes
Actualitat

El Govern vol que les ajudes als municipis afectats pels aiguats arribin en un mes

fa 1 dia
El ple de Tortosa rebutja la moció popular del Corembe sobre el monument
Actualitat

La Comissió per la retirada dels símbols franquistes confia que el catàleg estatal posi data a la retirada del monument

fa 1 dia
La Festa de la Clotxa celebra la 20a edició a Flix amb l’oli com a protagonista
Actualitat

La Festa de la Clotxa celebra la 20a edició a Flix amb l’oli com a protagonista

fa 1 dia
Ebreokasió exposa més de 300 vehicles en la seva 28a edició
Actualitat

Ebreokasió exposa més de 300 vehicles en la seva 28a edició

fa 1 dia
Declaren culpables els set acusats de matar un home a Roquetes el gener de 2022
Actualitat

Declaren culpables els set acusats de matar un home a Roquetes el gener de 2022

fa 1 dia
Salut inicia la vacunació contra la grip i la covid-19 per a persones amb risc i majors de 60 anys
Actualitat

Salut inicia la vacunació contra la grip i la covid-19 per a persones amb risc i majors de 60 anys

fa 2 dies
ERC i Junts exigeixen ‘polítiques valentes’ per fer les Terres de l’Ebre més resilients als fenòmens catastròfics
Actualitat

ERC i Junts exigeixen ‘polítiques valentes’ per fer les Terres de l’Ebre més resilients als fenòmens catastròfics

fa 2 dies
Santa Bàrbara no traslladarà als veïns el cost de la neteja dels aiguats
Actualitat

Santa Bàrbara no traslladarà als veïns el cost de la neteja dels aiguats

fa 2 dies
L’equip de bàsquet d’ASSIDE ja té cadires de rodes gràcies a un conveni amb l’Ajuntament de Tortosa
Actualitat

L’equip de bàsquet d’ASSIDE ja té cadires de rodes gràcies a un conveni amb l’Ajuntament de Tortosa

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Altadill, dankon’, per Roc Salvadó Poy
  • El Govern vol que les ajudes als municipis afectats pels aiguats arribin en un mes
  • La Comissió per la retirada dels símbols franquistes confia que el catàleg estatal posi data a la retirada del monument

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ