• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Movem Tortosa vol agents cívics i una millor distribució de les papereres al municipi

per Gustau Moreno
30 de gener de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Movem Tortosa vol agents cívics i una millor distribució de les papereres al municipi

Movem Tortosa ha geolocalitzat sobre el mapa la distribució actual de les papereres a Tortosa. // CEDIDA.

Movem Tortosa tornarà a portar al ple de l’Ajuntament el debat sobre la neteja al municipi. Serà amb una moció en què tornarà a reclamar la creació de la figura dels agents cívics, així com una millor distribució de les papereres als barris i als pobles de Tortosa. Segons Movem, la falta de neteja es manté com una de les principals inquietuds de la ciutadania, tal i com han pogut constatar a peu de carrer. “Tot i que l’incivisme és moltes vegades una de les causes principals de la manca de neteja, des de l’Ajuntament hem de procurar les millors eines a la ciutadania per facilitar l’erradicació d’aquestes conductes”, s’afirma a la moció que Movem presentarà al ple del proper dilluns, 6 de febrer.

A l’octubre, ja es va aprovar una moció aprovada que tenia per objectiu evitar el desbordament de contenidors i papereres. “Si bé moltes vegades ens trobem que hi ha ciutadans que dipositen bosses d’escombraries a les papereres , també trobem casos on s’utilitzen correctament però que es desborden perquè o bé no es buiden amb la freqüència necessària, o bé no n’hi ha suficients ni ben distribuïdes”, afirmen des de Movem Tortosa. Així, quant a la mala distribució de les papereres, han recordat una moció presentada al setembre del 2017, en què Movem Tortosa ja en demanava la seua reordenació. En aquell moment, la proposta va ser desestimada pel govern municipal del PDeCAT i Esquerra, tot afirmant que el problema ja estava en vies de solució.

Anunci

“Malgrat totes aquestes propostes, la realitat és que aquesta problemàtica continua enquistada i no s’ha fet cap pas per donar-li solució a un problema de salubritat i mala imatge. És per aquesta raó que Movem Tortosa hem fet una diagnosi via geolocalització de totes les papereres de la nostra ciutat. El resultat ens porta a afirmar que les mateixes estan ubicades de forma irracional en molts casos, sent excessives en uns llocs, insuficients en d’altres i a vegades fins i tot, inexistents”, han advertit. En este cas, Movem Tortosa posa l’exemple del passeig Joan Moreria, “amb papereres a cada pas”, i després ni una sola paperera en els carrers adjacents. El mateix passa en zones com el call de Remolins o el barri de Sant Llàtzer. “També podem constatar que hi ha centres escolars i de salut amb molta afluència, amb una sola paperera o sense cap. Aquesta és la situació dels voltants del CAP Baix Ebre o l’Institut Dertosa”, han assenyalat.

Una situació que, segons Movem Tortosa, també es repeteix al centre històric, tot i l’afluència de turistes a la zona. “Els visitants no poden depositar els envasos de beguda o els papers dels entrepans per la manca de papereres. I el mateix passa amb les vies per caminar, fer esport i anar en bicicleta, molt transitades diàriament”, han remarcat. Movem creu que, tenint en compte que Tortosa encara està lluny de les xifres recomanada de reciclatge, cal també incorporar de manera progressiva i de forma estratègica, en determinades zones, papereres que incloguin la funció recicladora. De fet, denuncien que no s’arriba al mínim de papereres per depositar els excrements de gossos fixat per contracte. “Garantim que tant sols hi ha catorze fins al pavelló del Temple i moltes de les zones d’esbarjo caní no en tenen i només compten amb papereres normals de panera ampla que poden generar més olors”, han apuntat.

Per tot plegat, des de Movem Tortosa afirmen que cal impulsar de forma urgent una equilibrada i millor ubicació de les papereres del municipi, tot garantint la seua disposició en tots els barris i pobles. També crear la figura de l’Agent Cívic per ajudar, informar, conscienciar i atendre a la ciutadania a partir de campanyes fetes a peu de carrer. De la mateixa manera, reclamaran realitzar un estudi dels incompliments de l’actual contracte de neteja, entregar-lo als membres de la comissió municipal corresponent com a màxim en dos mesos, i prendre, si és necessari, les accions legals necessàries. També instal·lar totes les papereres per a gossos que per contracte de neteja corresponen i que siga per tota la ciutat, barris i pobles. Finalment, també estudiar la instal·lació de papereres, en algunes zones a partir de criteris tècnics, que tinguen diferents compartiments per afavorir el reciclatge i distribuir-les de manera repartida pel municipi.

Tags: Baix EbreJordi JordanMovem TortosaPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

El republicà Josep Lluís Gimeno, nou alcalde de Santa Bàrbara
Actualitat

El republicà Josep Lluís Gimeno, nou alcalde de Santa Bàrbara

fa 11 hores
La rehabilitació de les cases del castell d’Amposta revela la ‘magnitud’ de la fortalesa
Actualitat

La rehabilitació de les cases del castell d’Amposta revela la ‘magnitud’ de la fortalesa

fa 12 hores
Hife recorda els seus orígens a Benassal amb una etiqueta commemorativa pel 110è aniversari
Actualitat

Hife recorda els seus orígens a Benassal amb una etiqueta commemorativa pel 110è aniversari

fa 12 hores
Estos són alguns del centenar de nous aparcaments per a bicicletes de Tortosa
Actualitat

El professorat de l’Institut Dertosa demana una rectificació a Educació amb la nova direcció

fa 12 hores
L’Ajuntament de Tortosa ofereix per primera vegada un casal de lleure per a infants i joves amb diversitat funcional
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa ofereix per primera vegada un casal de lleure per a infants i joves amb diversitat funcional

fa 13 hores
L’increment de la vegetació herbàcia pot complicar l’inici de la campanya forestal
Actualitat

L’increment de la vegetació herbàcia pot complicar l’inici de la campanya forestal

fa 1 dia
Els exdirectors de l’Institut Dertosa lamenten la falta de consens en l’elecció de la nova directora
Actualitat

Els exdirectors de l’Institut Dertosa lamenten la falta de consens en l’elecció de la nova directora

fa 1 dia
Les ciutats fortificades liderades per Tortosa presentaran la proposta prèvia a la candidatura de la UNESCO l’any vinent
Actualitat

Les ciutats fortificades liderades per Tortosa presentaran la proposta prèvia a la candidatura de la UNESCO l’any vinent

fa 1 dia
Arriba a la Ràpita el primer catamarà xàrter ecològic de l’Estat espanyol
Actualitat

Arriba a la Ràpita el primer catamarà xàrter ecològic de l’Estat espanyol

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El republicà Josep Lluís Gimeno, nou alcalde de Santa Bàrbara
  • La rehabilitació de les cases del castell d’Amposta revela la ‘magnitud’ de la fortalesa
  • Hife recorda els seus orígens a Benassal amb una etiqueta commemorativa pel 110è aniversari

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ