• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Joan Roig: ‘El nou pla urbanístic serà el projecte més determinant d’Alcanar’

per Gustau Moreno
11 d'abril de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Joan Roig ha afirmat este dimarts que la redacció i aprovació d’un nou pla d’ordenació urbanística municipal (POUM) serà un dels reptes més importants per al proper mandat a Alcanar. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcalde canareu ha apuntat que el nou planejament ha de fer-se des del rigor i el consens. A més, el republicà ha dit que volen evitar conflictes com el cas Turov, que està hipotecant l’Ajuntament d’Alcanar per la mala gestió urbanística de governs anteriors. “No podem caure en els mateixos errors, i hem de definir molt bé els àmbits d’actuació, on volem desplegar tot el nostre potencial urbanístic”, ha afirmat Roig, tot advertint que el pla director urbanístic de la Generalitat marca aquells sectors en què no es poden donar llicències, després dels aiguats de l’1 de setembre del 2021, per una qüestió de risc d’inundabilitat.

Segons Roig, la redacció i aprovació del nou POUM no serà ni fàcil ni ràpid, ja que cal fer-se amb calma i amb el consens de tota la població. “Hi haurà particulars que tindran uns interessos, altres particulars tindran altres interessos, i per damunt de tot està l’Ajuntament, que ha de defensar l’interès general”, ha assenyalat. “Això vol dir que hem de ser molt curosos, molt rigorosos, i tenir una idea clara sobre per on volem crèixer, que volem ser de grans al nostre poble”, ha dit Roig. “És un dels projectes més determinants del proper mandat, esta redacció del nou pla general urbanístic”, ha insistit.

Anunci

Roig ha confirmat que la situació econòmica i financera de l’Ajuntament és molt complexa, tot i que van començar el mandat amb endeutament zero. La reparació dels danys dels aiguats i  la indemnització als propietaris afectats pel cas Turov ha impactat negativament en les finances municipals. “Ara el que hem de prioritzar és una gestió molt responsable dels nostres recursos econòmics, perquè tenim un problema amb l’endeutament que s’ha de solventar, arran dels aiguats i del cas Turov”, ha afegit Roig, que ha afegit que paral·lelament s’han d’impulsar projectes com la transformació de l’antiga N-340 i propiciar la cohesió d’Alcanar, les Cases i Alcanar Platja amb una anella viària amb un carril per a bicicletes i vianants.

Finalment, Roig ha fet un balanç força positiu de les principals obres del mandat, com l’auditori José Antonio Valls Subirats, la millora de la biblioteca o l’oficina delegada de les Cases d’Alcanar. En canvi, l’alcalde i candidat d’Esquerra a la reelecció ha lamentat les queixes “injustificades” dels grups de l’oposició, tot qüestionant l’electoralisme de les seues crítiques a l’acció de govern. “Els partits de l’oposició podrien fer un sol programa electoral, i facilitarien la faena a tots els canareus i canareves amb un sol punt, que seria acabar amb el govern d’Esquerra Republicana, que és una cosa que no hem entès mai”, ha sentenciat Roig.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: AlcanarERCJoan RoigMontsiàPolíticaUrbanisme

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 1 dia
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 1 dia
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 1 dia
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 2 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 2 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ