• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Les arrels gandesanes de Pilar Llop, nova presidenta del Senat

per Gustau Moreno
5 de desembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Les arrels gandesanes de Pilar Llop, nova presidenta del Senat

ACN.

La nova presidenta del Senat, la socialista madrilenya Pilar Llop, té vincles familiars directes amb les Terres de l’Ebre. Tot i que va nàixer a Madrid el 1973, tant el seu pare com el seu avi eren naturals de Gandesa. Així ho ha confirmat este dijous el nou senador del PSC i primer secretari del PSC a les Terres de l’Ebre, el tortosí Manel de la Vega. Segons ha explicat, ell mateix va poder preguntar-ho a Llop en el marc de la sessió que donava inici a la XIV Legilstura a les Corts espanyoles.

Pilar Llop és jutgessa especialitzada en violència de gènere, i ha estat senadora per designació de l’Assemblea de Madrid, així com diputada al mateix parlament autonòmic. Va fer el salt a la política madrilenya l’any 2015, i tres anys més tard va ser nomenada delegada del Govern per a la Violència de Gènere, càrrec que va ocupar fins a l’abril d’enguany. Diversos mitjans han destacat el seu origen humil: el pare gandesà de Llop va ser taxista, tot i que després va treballar en un banc. La seua mare era estilista, i ella mateixa va treballar ajudant-la a la perruqueria mentre estudiava per a les oposicions.

Anunci

En el seu primer discurs com a presidenta del Senat, Llop va fer dimarts un al·legat en contra de la violència de gènere, tot assegurant que els representants públics tenen “l’obligació d’acabar amb la violència masclista”, que és “intolerable al segle XXI”. Així, va apel·lar “no només a les dones” per fer-hi front. A més, va recordar que segueix havent-hi més senadors que senadores, malgrat que les dones són “més de la meitat de la població”. “En conseqüència, hem de ser presents a tots els espais públics i formar part activa de la presa de decisions”, va afirmar.

A banda, Llop no va fer esment explícit al debat territorial ni a la situació catalana, però sí que va reivindicar el Senat com a “crucial en el debat” per tal d’assolir el “perfeccionament” del sistema autonòmic. “Serà essencial actuar amb generositat, tolerància i respecte envers totes les sensibilitats”, va advertir, i “tenint en compte els elements històrics, polítics, culturals i lingüístics que enriqueixen la originalitat de les comunitats autònomes”.

Per a la presidenta del Senat, l’Estat autonòmic és “una realitat consolidada inqüestionable” i “un dels països més descentralitzats del món”. Alhora, va exalçar la Constitució com a “instrument polític i jurídic fonamental que ha permès la consolidació del sistema democràtic”. “Aquesta fita s’ha aconseguit amb un sòlid engranatge institucional, però també a través del pluralisme polític, de les eines de sanejament democràtic, de la garantia de separació de poders i dels estatus d’autonomia”, va concloure Llop.

Tags: Baix EbreEspanyaGandesaManel de la VegaPilar LlopPolíticaPSCPSOESenatTerra AltaTortosa

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 5 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 10 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 10 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 10 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 10 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 10 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ