• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

L’Audiència de Tarragona rebutja un nou recurs de Manel Ferré recusant el pèrit del cas de les dietes

per ACN
20 de juny de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Manel Ferré (Junts): ‘Adam Tomàs vol fer en quatre mesos el que no ha fet en vuit anys’

Manel Ferré.

L’Audiència de Tarragona ha desestimat el recurs d’apel·lació presentat per la defensa de l’exalcalde d’Amposta, Manel Ferré, recusant el pèrit que ha d’elaborar l’informe sobre el cas dels prop de 24.000 euros en dietes cobrades simultàniament a diferents administracions públiques. La defensa de Ferré, investigat per suposada malversació de cabals públics des de fa més de vuit anys, basava la impugnació en el fet que el professional escollit havia auditat l’any 2021 una empresa municipal de l’Ajuntament d’Amposta, personat com a acusació en el cas. El jutjat número 2 d’Amposta, que ha instruït el cas, ja havia rebutjat anteriorment un primer recurs demanant la incompatibilitat tot assegurant que no existeix relació amb el procediment.

Els magistrats de la secció quarta de l’Audiència de Tarragona, sense entrar en el fons de la qüestió, addueixen que no és competència resoldre aquest recurs que ja havia estat prèviament rebutjat i que, en qualsevol cas, s’hauria de plantejar com un “incident específic”, més enllà que fos o no admissible. Tanquen argumentant que no és possible plantejar un recurs de recusació en la fase d’instrucció.

Anunci

L’informe pericial va ser sol·licitat per la defensa de Ferré, precisament, per contrarestar el detallat estudi de la Divisió d’Investigació Criminal dels Mossos sobre el qual es basa el cas, denunciat inicialment el 2014 per l’actual regidor de Som Amposta, Germán Ciscar. La seva materialització ha entorpit de forma considerable el procediment, especialment, després que una primera auditora renunciés a la tasca al cap de dos anys de rebre la comanda i per les diferents recusacions efectuades per l’exalcalde en contra del nou pèrit encarregat.

A l’estiu de 2018, la titular del jutjat número 2 d’Amposta va decidir obrir el procediment per jutjar Ferré amb un jurat popular per suposada malversació de fons públics. Concloïa que existeixen indicis suficients per atribuir-li i mantenir-lo com a investigat per aquest presumpte delicte, penat amb fins a sis anys de presó, arran del cobrament de 23.640 euros en dietes duplicades de l’Ajuntament d’Amposta, el Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) i altres organismes públics dels quals formava part dels òrgans de direcció als quals acudia sense representar el consistori. 

Fiscalia i l’acusació popular de l’Ajuntament van demanar tirar endavant el procediment. L’exalcalde d’Amposta, per la seva banda, va descartar un pacte amb les acusacions per evitar el judici. La jutgessa va rebutjar els arguments dels seus advocats, segons els quals, actuava amb ànim de lucre i s’escudava en una “descuidada gestió” per part seva, fruit de la “superposició de càrrecs i reunions”. 

Ferré, que va sortir derrotat de les eleccions municipals de 2015 davant l’actual alcalde, Adam Tomàs, va desaparèixer de la vida política municipal fins fa pocs mesos. Malgrat el procediment judicial encara obert, va anunciar que tornava a encapçalar la llista de Junts per Amposta, obtenint set regidors però sense poder evitar una nova majoria absoluta d’ERC. L’exalcalde d’Amposta assegura que és innocent i atribueix el cas a una “campanya” en contra seva.

Tags: AmpostaAudiència de TarragonaJunts per AmpostaJustíciaManel FerréMontsiàPolítica

Anunci

Related Posts

El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa
Actualitat

El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa

fa 56 minuts
La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc
Actualitat

La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc

fa 59 minuts
Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica
Actualitat

Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica

fa 1 hora
El Consell Comarcal instal·larà enllumenat a la Via Verda entre Tortosa i Roquetes
Actualitat

El cicloturisme projecta les Terres de l’Ebre a FITUR amb l’arribada de la Via Verda al delta

fa 1 hora
Tresorantic torna a Tortosa amb més expositors i una aposta clara pel col·leccionisme i el motor clàssic
Actualitat

Tresorantic torna a Tortosa amb més expositors i una aposta clara pel col·leccionisme i el motor clàssic

fa 1 hora
Unanimitat al ple d’Amposta per reclamar transparència en les dietes dels alcaldes
Actualitat

Unanimitat al ple d’Amposta per reclamar transparència en les dietes dels alcaldes

fa 1 dia
Les plataformes d’usuaris convoquen una protesta a Barcelona contra la desinversió ferroviària
Actualitat

Les plataformes d’usuaris convoquen una protesta a Barcelona contra la desinversió ferroviària

fa 1 dia
Tortosa s’adhereix per tercer any a l’encesa mediterrània pels Drets Humans
Actualitat

Tortosa s’adhereix per tercer any a l’encesa mediterrània pels Drets Humans

fa 1 dia
Alumnat alemany visita la Cota 0 de Tortosa en el marc dels 10 anys d’intercanvis amb el Dertosa
Actualitat

Alumnat alemany visita la Cota 0 de Tortosa en el marc dels 10 anys d’intercanvis amb el Dertosa

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa
  • La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc
  • Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ