Els militants i voluntaris de Demòcrates de Catalunya de les Terres de l’Ebre estan cridats a participar en la consulta per validar l’acord de conflucència amb Junts per Catalunya, que han tancat el portaveu nacional de Demòcrates, Antoni Castellà, i el secretari general de Junts, Jordi Turull. Les votacions a Demòcrates tenen lloc entre el 22 i el 25 d’octubre, just abans de la celebració del congrés extraordinari del partit liderat per Carles Puigdemont, que se celebrarà del 25 al 27 d’octubre a Calella. En clau territorial, el principal escull de la confluència es troba a Tortosa, on es desconfia de l’apropament dels juntaires a Junts per Tortosa, el partit local de Meritxell Roigé i Ferran Bel, i també a Amposta, on l’espai postconvergent també es troba força fragmentat.
Segons el text de l’acord, Junts i Demòcrates consideren que la unitat d’acció és “essencial” per a l’èxit del projecte independentista, ja que la fragmentació del moviment ha posat en risc la capacitat de les forces sobiranistes de mantenir la majoria necessària al Parlament. “Per tant, és imperatiu que totes les organitzacions independentistes facin autocrítica, i posin al damunt de la taula tot el que sigui possible per restablir la unitat independentista que ens va permetre organitzar amb èxit el referèndum. Des de la generositat, i des de la responsabilitat. El mandat del poble de Catalunya sorgit de les urnes l’1 d’Octubre del 2017 ens hi obliga”, constata el document.
Demòcrates dissoldrà els seus comitès executius “a tots els nivells” i s’integrarà a Junts. Això implica que Demòcrates, formació escindida de l’extinta Unió Democràtica de Catalunya (UDC), no es tornarà a presentar a les eleccions pel seu compte, a canvi de la integració. Els dos partits confluirien “en una sola unitat política i electoral per propiciar una alternativa transversal que torni la majoria independentista a les institucions catalanes”. De fet, el mateix Castellà, que ja va ser candidat de Junts al Senat, passaria a ser el nou vicepresident de Junts, que este cap de setmana ha de renovar la seua cúpula. Per la seua banda, Junts derivarà la seua activitat cap a la Fundació Demòcrates de Catalunya (FunDem), que passaria a dirigir Laura Borràs.
Aquest dimecres s’ha confirmat que Puigdemont tornarà a optar a la presidència de Junts, després de la reunió que ha matingut a Waterloo amb la mateixa Borràs. Arran del pacte, els militants de Demòcrates podran tenir la doble militància, “en el marc de la no confrontació electoral”, però el partit de Castellà “instarà als seus voluntaris a donar-se d’alta com a afiliats de Junts”.
Fes el teu comentari