La preestrena del documental “180 Campanades”, del cineasta ebrenc Mario Pons, ha omplert el saló de plens de l’Ajuntament de l’Ampolla. El film explora els orígens bimil·lenaris del municipi a través d’una profunda investigació, que segons Pons, l’ha fet tornar a les seves arrels.
Vestigis arqueològics o arxius fílmics, orals i sonors que han perdurat fins a l’actualitat, han estat eines que Pons ha utilitzat per dur a terme el film protagonitzat pel periodista Guillem Comí. Malgrat que l’Ampolla s’ha consolidat com a poble en l’època recent, el film és una recerca antropològica cap als orígens bimil·lenaris de l’antiga Lebidòncia.
“180 Campanades” s’ha presentat en el marc de les Festes de la Segregació, reivindicant el patrimoni mil•lenari de l’Ampolla i del seu port, que va rebre civilitzacions com la romana la jueva o, fins i tot, la fenícia.
Fes el teu comentari