• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Unió de Pagesos reclama mesures urgents per reflotar el mercat de l’oli d’oliva

per Redacció
13 de febrer de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Unió de Pagesos reclama mesures urgents per reflotar el mercat de l’oli d’oliva

Jordi Pascual (centre), responsable de l'Oli d'Unió de Pagesos, amb Josep Maria Barrull (esquerra) i Marcelino Álvarez, de la sectorial, a la roda de premsa a Lleida. // UP.

El sindicat Unió de Pagesos (UP) exigeix solucions urgents per resoldre la greu crisi de preus que viu el sector de l’oli d’oliva. Recorda que la Comissió Europea (CE) va declarar situació de pertorbació de mercat en el sector, per articular la mesura d’un ajut a l’emmagatzematge privat el 8 de novembre passat. Però tot i que manquen dades oficials, sembla que les tres licitacions efectuades fins ara, i que han emmagatzemat 171.800 tones d’oli d’oliva, no fan recuperar el preu en origen. Després de les dos licitacions inicials, els preus han continuat caient, segons les dades del Ministeri d’Agricultura del 13 al 19 de gener de 2020. A més, quan este oli surti al mercat coincidirà amb una altra campanya amb una previsió d’estocs inicials superior a l’actual, de 877.000 tones.

Però a la situació de crisi de l’oli d’oliva s’ha afegit l’aranzel dels Estats Units, principal mercat d’exportació de l’oli d’oliva europeu (el 37% de les exportacions europees durant la campanya passada, segons la CE). Per este motiu, Unió de Pagesos demana a Brussel·les que actuï i apliqui mesures extraordinàries davant l’actual situació de pertorbació del mercat, com destinar un ajut a la retirada per a biodièsel d’oli d’oliva llampant per una quota en l’àmbit europeu de 600.000 tones, amb l’objectiu de reduir els estocs inicials.

El sindicat considera que també urgeix dotar de finançament la pagesia que no pugui fer front als costos de producció de cara a la propera campanya per la situació de preus, sumada a una campanya de poca producció. Per això, cal que les administracions estatal i catalana es coordinin per articular préstecs bonificats i sense costos d’avals. En este sentit, creu que caldria adequar la fiscalitat de la pagesia que tributa a mòduls a pèrdua d’ingressos patida, així com incrementar, per llei, les despeses de difícil justificació a la que tributa per estimació directa de l’IRPF. A més, diuen que caldria reduir la càrrega fiscal als productors perquè quedin exempts de l’abonament de les quotes a la seguretat social i l’IBI de rústica; este últim hauria d’estar compensat per part de l’Administració General de l’Estat.

Unió de Pagesos també considera que la nova Política Agrària Comuna (PAC) ha d’evitar l’actual competència deslleial, fruit d’un sistema provinent dels drets històrics d’ajut de la PAC entre oleicultors de diferents territoris. Així, aposta per incloure un ajut a oliverar de baix rendiment dins de la nova PAC i una mesura d’ambient i clima per incorporar les restes d’esporga al sòl.

El sindicat considera que no hi ha cap mesura efectuada en el marc de l’Organització Interprofessional d’Olis d’Oliva que es destini a promoure una cultura de l’oli d’oliva basada en la qualitat, que és el que pot aportar valor afegit en un mercat globalitzat. Per això, proposa a les DOP d’oli de Catalunya que es constitueixin en organitzacions interprofessionals, i que, com a mínim, una part dels 180.000 euros a l’any provinents de productors i comercialitzadors es destinin a les DOP per fer promoció.

Unió de Pagesos també reclama més inspecció als lineals dels establiments després de detectar que no tot l’oli que s’etiqueta com a verge o verge extra ho és, sobretot en el cas d’ofertes de preu extraordinàriament baixos, per evitar el frau al consum que es dona actualment.

Finalment, el sindicat insisteix a modificar la norma d’etiquetatge de l’oli d’oliva per obligar a indicar-ne l’origen, ja que actualment només existeix en el de qualitat verge i extra verge.

Anunci

Tags: Baix EbreCatalunyaEconomiaMontsiàPagesosRibera d'EbreTerra AltaUnió EuropeaUP

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 6 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 11 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 11 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 11 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 12 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 12 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ