• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Usuaris emprenyats es manifesten a l’estació de Tortosa per exigir millores al servei ferroviari

per ACN
24 de març de 2025
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Usuaris emprenyats es manifesten a l’estació de Tortosa per exigir millores al servei ferroviari

Unes 150 persones, sobretot representants de la classe política, s’han concentrat a l’estació de Tortosa en la jornada de protestes convocada arreu de Catalunya per reclamar un servei ferroviari “digne”. Quatre usuaris de les línies R-15 i R-16 han llegit el manifest en el qual s’ha tornat a denunciar la desinversió històrica que pateix el servei, que els usuaris lamenten que tardarà “molts anys” a revertir-se i que és especialment greu a les línies que enllacen l’Ebre amb Tarragona i Barcelona. La portaveu de Trens Dignes Ebre i Priorat, Cinta Galiana, ha destacat “la unió” que les plataformes d’usuaris han mostrat amb aquestes mobilitzacions. Representants polítics d’ERC i Junts han exigit que es faci efectiu el traspàs de Rodalies.

La portaveu de Trens i Transport Digne de les Terres de l’Ebre i Priorat, Cinta Galiana, ha recordat que les protestes responen a contínues avaries i incidències que pateixen els usuaris ferroviaris després de les obres al túnel de Roda de Berà. Galiana ha destacat la “positiva” resposta que han tingut les concentracions a Reus, Tarragona, Cunit, Valls i també a Tortosa. Al passeig que travessa les antigues vies, davant de l’estació tortosina, unes 150 persones s’han unit a la mobilització per demanar uns serveis “puntuals, dignes i del segle XXI”.

Anunci

En els cas de les línies ebrenques R-15 i R-16, el territori exigeix “millores substancials” per a un servei “molt deficitari, molt més que el d’altres regions del país”. Galiana ha recordat que els usuaris ebrencs i també del Priorat pateixen un “greuge comparatiu” amb la resta, sense bonificacions ni ATM (Autoritat Territorial de Mobilitat) ni estació intermodal, amb serveis més cars, combois vells i deficients, i trajectes que no deixen d’allargar-se.

“Les Terres de l’Ebre som al sud de Catalunya, però volem tindre les mateixes comunicacions perquè els nostres pobles no es queden desertitzats”, ha reclamat Galiana. “Som, per desgràcia, la Catalunya buidada i volem l’equitat territorial que comença per les comunicacions”, ha afegit.

Usuaris esgotats

A les dotze de migdia, quatre usuaris habituals de l’R-15 i l’R-16 de l’Ebre i el Priorat han llegit el manifest. Una d’elles és Carme Gaseni, que viatja cada dia en tren des de l’Ametlla de Mar a Tarragona. Gaseni ha denunciat “el maltractament constant” que pateixen els usuaris ebrencs, amb un servei que “va de mal a pitjor”. La passatgera de l’R-16 ha apuntat que no s’ha complert cap de les promeses, com trajectes més curts, que s’havien de fer efectives amb la nova variant de Vandellòs o les darreres obres. “Cada dia perdo una hora per incidències i retards”, ha explicat.

També Daniel Gil és un dels usuaris afectats que fa ús del tren cada dia, des de Tortosa a Barcelona. Agafa el tren Avant que surt a primera hora del matí, però assegura que mai arriba a l’hora prevista.”Tot i que arribi quinze minuts tard a treballar és millor que amb els trens Regionals, quan era un autèntic suplici”, ha lamentat. Per a Gil, la desinversió històrica serà molt difícil de revertir, i caldran “anys i anys” per millorar “les vies, que són la principal mancança”. “Continuem amb els mateixos trens que fa 30 anys i no hi ha trens semidirectes, que haurien de ser l’habitual”, ha reivindicat.

Des de Trens Dignes, es reclama al Govern i l’Estat que millorin la situació i “accelerin” en les actuacions necessàries. Galiana creu que la consellera Paneque “és molt conscient” de la situació i que ha “entomat les peticions” de les plataformes d’usuaris. “Tenen ganes d’arreglar-ho, però saben que no serà fàcil”, ha dit la portaveu de l’entitat ebrenca.

Traspàs i nova gestora

L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha encapçalat la comitiva de nombrosos representants polítics ebrencs que s’han unit a la manifestació per donar suport a les reivindicacions dels usuaris. Jordan ha insistit que la situació actual “és fruit de la desinversió històrica” dels governs català i espanyol i ha recriminat “l’amnèsia” d’algunes forces polítiques. Jordan confia que es faci efectiu aviat el traspàs de Rodalies, així com totes les millores del servei a la ciutat i al territori que permetin “tenir una xarxa ferroviària digna que respongui realment a les necessitats de la ciutadania”.

La diputada de Junts, Irene Negre, ha assenyalat que aquest traspàs “no és integral”, que “deixava excloses les línies ebrenques”, i que “acabarà sent una filial” de la gestora actual que es faci càrrec del servei. També ha criticat que les obres recents “s’han fet tard i malament i que no arreglaran els problemes” que pateixen les Terres de l’Ebre. Negre ha lamentat la manca d’inversions de l’estat espanyol al servei ferroviari català i que Paneque “centrifugui les seves responsabilitats donant la culpa a governs anteriors”. La diputada ha recordat que Renfe només va fer un 24% de les inversions previstes el 2022 a Catalunya.

Des d’ERC, el diputat al Parlament Albert Salvadó ha reclamat que les competències passin a mans de la Generalitat per “poder encetar un procés de millora que acabi dignificant un servei del segle XXI”. “Tant si governa el Partit Socialista com el Partit Popular a Madrid, els trens funcionen igual de malament, sempre”, ha criticat. També el republicà Francesc Barbero, president del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i alcalde de Flix, ha demanat “un mínim manteniment” per a la línia entre Saragossa i Barcelona i que s’aturi la degradació de l’R-16, on s’acaba de tancar l’estació dels Guiamets, al Priorat. “L’única solució és un canvi d’empresa gestora. Renfe ha demostrat sobradament que no li interessa gens l’R-15, i que el traspàs a la Generalitat sigui la solució a mitjà termini perquè aquesta línia torni a ser una línia important com havia sigut el seu dia”, ha reivindicat Barbero.

Tags: Baix EbreTerres de l'EbreTortosaTrens Dignes

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 4 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 9 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 9 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 9 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 9 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 10 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ