• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Ràpita tindrà un nou institut entre 2028 i 2029 amb capacitat per 825 alumnes

per ACN
29 de desembre de 2025
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

La Ràpita tindrà un nou institut entre 2028 i 2029 amb capacitat per 825 alumnes. L’ajuntament i el Departament d’Educació han signat aquest diumenge un protocol d’actuació per establir les pautes dels passos que s’hauran de seguir perquè el municipi disposi d’un nou centre de secundària. Així, tal com han explicat l’alcalde de la Ràpita, Javier Reverté, i la consellera d’Educació, Esther Niubó, el consistori farà els tràmits administratius i avançarà els aproximadament 11 milions d’euros que s’espera que costi l’obra i després Educació abonarà els diners al municipi. “És un dia d’alegria. Aquest institut és una necessitat”, ha destacat l’alcalde rapitenc. Un cop s’enllesteixi l’obra la voluntat és que hi hagi dos centres en funcionament.

La construcció d’un nou institut era una llarga reivindicació del municipi. El nou centre de secundària permetrà descongestionar l’actual institut Alfacs, que fa anys que va quedar petit. En el seu moment, es va projectar per 350 alumnes i ara n’hi ha uns 800, alguns dels quals en barracons. A més, fa un any, hi va haver un despreniment de pedres en una cantera propera que va obligar a suspendre les classes durant uns dies. Reverté ha dit que el nou centre no es fa “per una qüestió de seguretat”. Malgrat això, el batlle ha dit que encarregaran un nou estudi sobre els terrenys seleccionats per al nou centre per assegurar-se que no hi ha cap risc. “Aquesta psicosi que estem vivint l’hem d’apartar”, ha assenyalat. El nou institut està previst que s’ubiqui a la zona oest, a tocar de l’avinguda Catalunya.

Anunci

Pel que fa a la vessant econòmica, el batlle rapitenc ha explicat que ja han parlat amb l’Institut Català de Finances i amb bancs per obtenir finançament i que aquest aspecte no el preocupa per la bona “salut a les arques municipals”. Així, ha avançat que també han mantingut converses amb empreses constructores perquè la intenció és que l’edifici sigui de construcció modular, fet que agilitzaria els treballs. “Intentarem ser el millor institut de Catalunya en el moment que es faci. Que sigui totalment sostenible, sense petjada de carboni”, ha detallat Reverté.

Pel que fa l’oferta dels cicles formatius, encara no està del tot definida. Tant l’alcalde com la titular d’Educació han defensat que siguin estudis que vagin alineats amb l’estratègia econòmica del municipi i les Terres de l’Ebre així com “amb la demanda del jovent i les oportunitats al sector productiu”, ha dit Niubó. “Hem de retenir i atreure talent, sabem quines famílies educatives hi ha d’haver, basades en l’economia circular”, ha especificat.

Tags: EducacióEsther NiubóGeneralitatJavier RevertéLa RàpitaMontsià

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 4 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 9 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 9 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 9 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 10 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 10 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ