• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El temporal Harry deixa al descobert possibles restes arqueològiques a la punta de la Banya

per Redacció
6 de febrer de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El temporal Harry ha fet emergir estructures de pedra al litoral de la punta de la Banya, en un tram molt pròxim a la platja i a pocs metres de l’entrada de les Salines de la Trinitat, mar enfora de l’istme del Trabucador. La troballa podria correspondre a restes d’un assentament humà, aflorades arran de la regressió del litoral.

“En este punt patim una regressió anual d’uns quatre metres i ara han aparegut estes estructures, que semblen restes d’un assentament”, ha explicat Cristian Jensen, director de la Fundació Salines Marines. Davant la troballa, els arqueòlegs del departament de Cultura a les Terres de l’Ebre ja han fet una primera visita sobre el terreny i han anunciat l’inici d’un estudi de documentació. No es descarta una intervenció del centre d’arqueologia subaquàtica si es confirma un valor arqueològic rellevant.

Anunci

El director dels Serveis Territorials de Cultura, Manel Zaera, ha indicat que s’obrirà una investigació conjunta amb la Direcció General de Polítiques del Litoral i Costes per documentar i identificar a què corresponen exactament les restes estructurals aparegudes després dels darrers episodis meteorològics. “Les hipòtesis, tot i que encara no ho sabem, apunten que podrien ser antigues salines o estructures defensives”, ha detallat.

Tot i que existeixen mapes dels segles XVI i XVIII on consten torres defensives en zones del Delta, la imprecisió cartogràfica no permet vincular directament estes fonts amb la troballa actual. “No tenim prou informació per arribar a cap conclusió, però siga el que siga forma part del patrimoni del territori”, ha remarcat Zaera, que ha defensat la importància de documentar i deixar constància de qualsevol element que haja tingut un interès històric a la zona de les Salines o en la protecció del Delta.

Una possible intervenció arqueològica no seria senzilla, ja que les restes es troben a la platja i encara mig cobertes per la marea. “Hi ha aigua i estem valorant si ha d’intervindre l’arqueologia subaquàtica o si caldrà muntar algun tipus d’estructura auxiliar”, ha avançat Zaera, tot insistint que primer cal disposar de tota la informació necessària.

Els tècnics també han inspeccionat una altra estructura apareguda més a prop de les Salines, que podria correspondre a divisions de cristal·litzadors. Des de la Fundació Salines Marines, Jensen confia que la descoberta ajude a esclarir els orígens de l’activitat salinera a la punta de la Banya. Tot i que hi ha indicis d’una possible activitat ja en època romana, la producció documentada a les Salines de la Trinitat es remunta a fa uns 150 anys. “De les salines velles no en tenim ni documentació ni estudis, i saber de quan data realment esta activitat és una de les grans incògnites que ens agradaria resoldre”, ha conclòs.

Tags: ArqueologiaCulturaDelta de l'EbreManel ZaeraMedi AmbientPunta de la BanyaTemporal HarryTrabucador

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 3 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 8 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 8 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 8 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 8 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 9 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ