• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els ambientalistes denuncien un ‘segrest polític’ del Parc dels Ports i reclamen mantindre el director

per Redacció
23 de març de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Un centenar de persones s’han concentrat este dissabte davant la delegació del Govern de les Terres de l’Ebre per exigir la continuïtat del director del Parc Natural dels Ports, Toni Curcó. Les entitats ambientalistes convocants han denunciat el que consideren un “segrest polític” del parc, assenyalant directament un consell d’alcaldes que, segons afirmen, voldria intervenir en competències pròpies de l’òrgan gestor.

“Demanem que s’allibere el parc d’esta pressió política i d’alguns empresaris perquè pugue continuà fent la seua faena: gestionar l’espai, garantir la conservació i fer-la compatible en les activitats tradicionals”, ha manifestat Xavi Jiménez, president de GEPEC-EdC.

Anunci

La protesta s’ha fet davant la delegació del Govern, a qui les entitats acusen d’haver impulsat la no renovació del càrrec de Curcó. Segons Jiménez, dins del parc hi ha “sectors que li tenen ganes” pels recursos naturals que s’hi gestionen, com la fusta o l’aigua. El conflicte, expliquen, s’hauria desencadenat arran d’un informe desfavorable del parc que va impedir unes obres en una zona sensible per a la cria de l’àliga cuabarrada. “A partir d’esta decisió, pareix que es van activar mecanismes per fer fora el director i posar-ne un de més afí políticament”, ha assegurat.

En este context, Jiménez ha defensat la tasca de la junta rectora, l’òrgan gestor i la direcció del parc, responsables de supervisar actuacions, pressupostos i recursos naturals. En canvi, ha carregat contra el consell d’alcaldes, al qual acusa de voler controlar els informes tècnics i “apropiar-se” de la gestió del parc.

Les entitats també alerten de possibles reunions entre responsables institucionals i empresaris “crítics en el parc”, fet que, segons diuen, reforça la idea d’un intent de control extern. “És un segrest perquè volen posar un director sotmès a interessos polítics i econòmics que van en contra del model actual de conservació”, ha etzibat Jiménez.

Més mobilitzacions i pressió institucional

La concentració forma part de la campanya ‘Defensem els Ports’, i els convocants ja avisen que no serà l’última si no hi ha una rectificació per part del Govern. Paral·lelament, han anunciat que demanaran reunions amb el delegat del Govern i el director dels serveis territorials, així com en la consellera de Territori, Sílvia Paneque, per exigir “cobertura legal i política” al parc.

Tot plegat arriba en un moment clau, ja que el contracte de Toni Curcó finalitza el pròxim 31 de març. “Encara som a temps de rectificar una situació que considerem greu”, ha conclòs Jiménez.

Suport creixent del món científic i social

Les entitats han impulsat un manifest en defensa de la direcció actual del parc que ja suma el suport de 84 entitats científiques i socials i més d’un miler d’adhesions particulars. Durant la lectura del manifest, també s’ha reclamat al Departament de Territori que no “amagui” el suport intern existent.

En este sentit, destaquen el posicionament favorable de tots els directors dels parcs naturals de Catalunya, així com de 150 treballadors de l’àmbit ambiental i del conjunt del personal del mateix parc dels Ports, que avalen la continuïtat del model actual de gestió.

Tags: Baix EbreGEPECMedi AmbientMobilitzacióParc Natural dels PortsToni CurcóTortosa

Anunci

Related Posts

Meritxell Roigé revalida el lideratge de Junts per Tortosa amb un suport del 98,2% i mira cap al 2027
Actualitat

Meritxell Roigé revalida el lideratge de Junts per Tortosa amb un suport del 98,2% i mira cap al 2027

fa 3 hores
La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig
Actualitat

La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig

fa 2 dies
Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern
Actualitat

Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern

fa 3 dies
Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026

fa 3 dies
Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després
Actualitat

Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després

fa 3 dies
Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027
Actualitat

Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027

fa 3 dies
Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr
Actualitat

Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr

fa 3 dies
De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 4 dies
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Meritxell Roigé revalida el lideratge de Junts per Tortosa amb un suport del 98,2% i mira cap al 2027
  • Els ambientalistes denuncien un ‘segrest polític’ del Parc dels Ports i reclamen mantindre el director
  • “NO”

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ