El govern municipal de Movem-PSC i ERC ha aprovat el pressupost del 2026 en el ple d’este dimarts, amb uns comptes de 52,3 milions d’euros, un 8,85% més que l’any passat. El pressupost ha tirat endavant amb el suport de la CUP, mentre que Junts per Tortosa hi ha votat en contra.
L’alcaldessa, Mar Lleixà, ha destacat que són uns comptes “expansius” que creixen gràcies a transferències i subvencions, i que permeten avançar en el model de ciutat. “Hem estat capaços de tancar un acord que ens permet avançar”, ha afirmat, tot i reconèixer que han arribat més tard del previst.
Els comptes consolidats, incloent organismes i societats municipals, ascendeixen a 100,1 milions d’euros, amb un increment del 2,54%. Entre les prioritats, el govern posa l’accent en l’habitatge, l’espai públic i la ciutat històrica, amb una inversió total de 7,98 milions d’euros, un 72,44% més.
La CUP dona suport amb matisos
La regidora de la CUP, Selene Alberich, ha explicat que els pressupostos “no són els seus”, però els ha avalat perquè incorporen mesures per incidir en polítiques d’habitatge, cohesió social i serveis municipals.
Tot i això, ha advertit que els comptes continuen sent “insuficients per fer front als problemes estructurals” i ha reclamat fugir de discursos “triomfalistes”, assenyalant mancances en habitatge, transició ecosocial i model cultural.
Junts carrega contra uns comptes “tardans i mal fets”
Els deu regidors de Junts per Tortosa han votat en contra i la seua portaveu, Meritxell Roigé, ha criticat que els pressupostos s’han fet “molt tard i malament” i que no responen a la realitat econòmica actual.
Roigé ha denunciat falta de prudència i planificació, amb poca inversió real, manca de reforç en seguretat i en la via pública, i un augment de la despesa en publicitat institucional i càrrecs de confiança. “S’aposta per la propaganda en lloc de millorar els serveis bàsics”, ha afirmat.
També ha qüestionat partides com la de festes, superior als 650.000 euros, i ha acusat el govern de no haver tingut en compte cap proposta de l’oposició, titllant la “mà estesa” de l’alcaldessa de “postureig”.
Advertència per la situació de les societats municipals
Junts ha alertat també de la situació econòmica de les societats municipals, amb pèrdues acumulades de prop d’un milió d’euros, destacant casos com Tortosa Salut, GESAT – Hospital de la Santa Creu de Jesús, Aigües de Tortosa i Tortosa Esport.
Roigé ha advertit que algunes d’estes societats es troben en una situació “crítica” i ha criticat la gestió de projectes com l’escorxador, encara sense solució, o el finançament de la renovació de comptadors d’aigua.
El govern defensa uns comptes “equilibrats i realistes”
Després del plenari, Mar Lleixà ha assegurat que es treballa per revertir les pèrdues de les societats sanitàries amb el suport del departament de Salut, i ha remarcat que estes responen a l’increment de costos, no a una caiguda de l’activitat.
Per la seua banda, la regidora d’Hisenda, Maria Jesús Viña, ha defensat que els ingressos previstos “no són arbitràris” i que s’estan complint, destacant que els comptes són “equilibrats, adequats i amb una capacitat realista de recaptació”.










Fes el teu comentari