El nou institut de la Ràpita es finançarà amb els 11,7 milions d’euros previstos per la Generalitat, que avançarà els fons d’entrada sense que l’Ajuntament hagi de assumir un endeutament inicial. Segons el diputat d’ERC, Albert Salvadó, els diners formen part d’un paquet de 400 milions d’euros destinats a millores en infraestructures educatives, sense cap partida nominativa específica pel centre. La devolució per part de la Generalitat es farà en tres anualitats a partir del 2030, evitant que el consistori hagi de fer front a la despesa immediata.
Polèmica política
Salvadó ha respost així a les declaracions de l’alcalde, Javier Reverté, i ha criticat la informació difosa sobre la signatura del conveni entre l’Ajuntament i la Generalitat. Ha assegurat que el conveni primer ha de passar pel ple i que els terrenys municipals destinats a l’obra encara no han estat requalificats. Aquesta aclariment s’inscriu en la polèmica entorn del projecte, que busca agilitzar la construcció sense comprometre les finances locals.
Ubicació del nou institut
El centre s’ubicarà en dos solars municipals situats entre el carrer Doctor Torné i l’avinguda Jaume Perepons, just davant de l’actual Institut Alfacs. Aquesta localització permetrà mantenir la proximitat amb la comunitat educativa existent i facilitarà la transició cap al nou equipament.











Fes el teu comentari