Tot a punt a l’Observatori de l’Ebre, que aquest dimecres es convertirà en un dels principals epicentres científics de l’eclipsi solar total.
La jornada comptarà amb la presència de figures destacades de l’àmbit científic i espacial, com el Premi Nobel de Física Didier Queloz, l’astronauta i metgessa de la NASA Ellen Baker i el primer astronauta espanyol a viatjar a l’espai i actual president d’Hispasat, Pedro Duque.
El segon eclipsi total en més de 100 anys d’història
L’Observatori de l’Ebre és un dels espais de referència en astronomia i en el seguiment de l’activitat atmosfèrica al sud de Catalunya.
El del 12 d’agost serà el segon eclipsi solar total que viurà el centre en els seus més de cent anys d’història, després del fenomen de 1905.
Els eclipsis totals es produeixen, de mitjana, cada 18 mesos en algun punt del planeta. La singularitat, però, rau en poder observar-los des d’un indret concret de la geografia i, especialment, des d’una zona habitada.
Més recerca sobre la relació entre el Sol i la Terra
Des del 1905, l’Observatori estudia la relació entre el Sol i la Terra.
L’eclipsi permetrà aprofundir ara en la recerca sobre com la nostra estrella impacta en la tecnologia i en diferents variables atmosfèriques.
La jornada inclourà el llançament de tres globus sonda del Servei Meteorològic de Catalunya, equipats amb radiosondes.
L’objectiu serà estudiar com la disminució sobtada de la radiació solar afecta la temperatura, la humitat, la pressió i el vent a diferents altituds.
Escenari principal de la Generalitat
La Generalitat ha escollit l’Observatori de l’Ebre com a escenari principal per seguir l’eclipsi, tant per la seua ubicació com pel valor científic i històric del centre.
La presència de científics i astronautes de renom completarà una jornada que combinarà observació, divulgació i recerca al voltant d’un fenomen excepcional per al territori.










Fes el teu comentari