• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

L’alcalde de Flix només confia en la via judicial per aturar l’abocador de Riba-roja

Barbero lamenta que el govern català fes 'declaracions grandiloqüents' sobre les opcions de Territori per frenar el projecte

per Gustau Moreno
26 de setembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

L’alcalde de Flix, Francesc Barbero, ha afirmat este dimecres que des del govern català es van fer “declaracions gradiloqüents” sobre les opcions que tenia el Departament de Territori, a l’hora de frenar la posada en funcionament de l’abocador industrial de Riba-roja d’Ebre. “Si no hi havia instruments, si no hi havia possibilitats reals d’aturar l’abocador a través de la conselleria de Territori, no calia fer segons quines declaracions grandiloqüents al respecte; som conscients que el conseller Damià Calviat no pot prevaricar, i que no es pot saltar l’ordenament, però tampoc calia ser tan taxatiu sobre les línies que s’encentarien, si al final no hi havia possibiltats reals, com s’ha vist, de portar-les a terme i d’anar fins al final”, ha insistit el republicà.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Barbero ha admès que des del punt de vista administratiu el tema està “dat i beneït”. Però, més enllà de declarar-se decebut amb la Generalitat, Barbero ha afirmat que el govern els va despertar expectatives massa elevades. Segons Barbero, ha faltat “pragmatisme” per abordar la qüestió, i ha donat per fet que el dipòsit de Riba-roja només podrà aturar-se als jutjats. Així, ha reconegut que hi ha un “cert pessimisme” sobre l’obertura de l’abocador, tot i que la majoria d’alcaldes de la Ribera d’Ebre i del sud del Segrià mantenen oberta la via judicial per frenar el projecte. “De vegades passa, que pot entrar en funcionament i no seria el primer cas d’un abocador amb sentències posteriors que acaben tombant llicències o provocant clausures”, ha remarcat l’alcalde flixenc. “Però d’entrada, sembla que la seua obertura és imminent i no es podrà aturar”, va dit.

Anunci

En canvi, Barbero també ha assenyalat que esperen aturar l’ampliació del macroabocador privat de Tivissa, ara que la nova alcaldessa del municipi, Montserrat Perelló, i també l’alcalde de Móra la Nova, Francesc Xavier Moliné, rebutgen el projecte. Segons Barbero, l’objectiu hauria de ser que la Ribera d’Ebre no acabe convertida en l’abocador de Catalunya, on va a parar tot allò que no volen els altres llocs. De fet, l’alcalde de Flix ha posat el dipòsit del Racó de la Pubilla com a exemple del que haurien de ser els abocadors “ben entesos”, ja que els residus de la fàbrica d’Ercros i també els fangs contaminats que s’estan traient del fons de l’embassament es queden a Flix, i no marxen a un abocador de l’altra punta del país.

A banda, Barbero també ha repassat altres temes. D’una banda, ha valorat positivament les mesures anunciades per ajudar els afectats del gran incendi de la Ribera d’Ebre. A més, ha anunciat una trobada d’alcaldes republicans a Móra la Nova per reivindicar l’actualització dels plans d’emergència nuclear, que se celebrarà el proper 3 d’octubre.

Tags: Dipòsit de residus industrials de Riba-roja d'EbreERCFlixFrancesc BarberoMóra la NovaNuclearRiba-roja d'EbreRibera d'EbreTivissa

Anunci

Related Posts

Alcanar inicia les taxacions per traslladar els veïns de la zona de risc del barranc del Llop
Actualitat

Alcanar inicia les taxacions per traslladar els veïns de la zona de risc del barranc del Llop

fa 7 hores
El PSC recorda el compromís del Govern espanyol amb la velocitat variable a l’AP-7 ebrenca
Actualitat

El PSC recorda el compromís del Govern espanyol amb la velocitat variable a l’AP-7 ebrenca

fa 9 hores
Paneque garanteix coordinació amb el Ministeri per millorar el tram ebrenc de l’AP-7
Actualitat

Paneque garanteix coordinació amb el Ministeri per millorar el tram ebrenc de l’AP-7

fa 9 hores
La central hidrològica reversible de Riba-roja d’Ebre entrarà en funcionament el 2032
Actualitat

La central hidrològica reversible de Riba-roja d’Ebre entrarà en funcionament el 2032

fa 1 dia
El PP reclama millorar la climatització als centres educatius de les Terres de l’Ebre
Actualitat

El PP reclama millorar la climatització als centres educatius de les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
La CUP rebutja l’augment del 56% a les tarifes d’Aigües de Tortosa
Actualitat

Rebuig a l’augment del 56% en les tarifes proposat per la part privada d’Aigües de Tortosa

fa 1 dia
Tortosa amplia l’equip d’agents cívics per reforçar el civisme i la neteja als barris
Actualitat

Tortosa amplia l’equip d’agents cívics per reforçar el civisme i la neteja als barris

fa 1 dia
Trens Dignes qualifica de “decepcionant” la reunió amb Mobilitat i Transport
Actualitat

Trens Dignes qualifica de “decepcionant” la reunió amb Mobilitat i Transport

fa 2 dies
El CAS Tortosa amplia un 50% la seua superfície per millorar l’atenció als usuaris
Actualitat

El CAS Tortosa amplia un 50% la seua superfície per millorar l’atenció als usuaris

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Alcanar inicia les taxacions per traslladar els veïns de la zona de risc del barranc del Llop
  • El PSC recorda el compromís del Govern espanyol amb la velocitat variable a l’AP-7 ebrenca
  • Paneque garanteix coordinació amb el Ministeri per millorar el tram ebrenc de l’AP-7

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ