• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Faura: ‘Tortosa tindrà un govern inestable perquè el PSC ha rebutjat el pacte de progrés’

per Gustau Moreno
9 de gener de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El grup municipal d’ERC-Tortosa Sí ha afirmat este dijous que el pacte que han formalitzat Junts per Tortosa i el PSC no garanteix l’estabilitat al govern, ja que les dos formacions no tenen la majoria de regidors del ple. “Tortosa continuarà amb un govern inestable perquè els regidors socialistes han rebutjat un pacte de progrés”, ha manifestat el portaveu republicà, Xavier Faura. I és que l’anomenat ‘Compromís per Tortosa’ entre Junts i el PSC ns’ha formalitzat just després que Movem i ERC plantegessen als socialistes formar un govern de progrés a Tortosa.

“El pacte entre Junts per Tortosa i el PSC suma un total de 10 regidors, continua sent un govern en minoria que no té capacitat ni per aprovar el pressupost municipal”, ha advertit Faura. De fet, els regidors del PSC van ser els únics que van votar a favor del pressupost per al 2020 que havia presentat Meritxell Roigé, i que la majoria del plenari va tombar. “Junts per Tortosa no té un projecte de ciutat, es limita a plantejar actuacions per treure’n rendiment electoral i ara el PSC ha decidit donar-li suport, és un govern continuista”, ha lamentat Faura En aquest sentit, Esquerra també ha destacat que el ‘Compromís per Tortosa’ no inclou cap actuació concreta.

Anunci

D’altra banda, quant a la proposta de Junts per Tortosa i el PSC d’incorporar altres formacions al govern, ERC sosté que és poc “creïble”. “Han gestat un pacte del qual no ens han dit res i ara ofereixen mà estesa?”, ha dit Faura, que sosté que l’acord entre Roigé i el socialista Enric Roig s’ha formalitzat durant les últimes hores per tal de frenar un pacte de progrés, però que feia temps que es cuinava. Faura també ha justificat l’oferta del pacte de progrés que s’havia fet al PSC. “La situació política nacional no és la mateixa ara que el passat mes de juny, tenim un PSOE a Madrid que ha reconegut l’existència d’un conflicte polític a Catalunya i que ha acceptat la via del diàleg per resoldre’l”. “Junts per Tortosa no pot abstenir-se a Madrid però a Tortosa pot governar amb els socialistes”, ha remarcat.

Finalment, des d’Esquerra han lamentat que no hagi estat possible un govern de canvi a Tortosa format per Movem, Esquerra i el PSC, “un govern que hauria estat sòlid, estable i de progrés”. “Enric Roig haurà d’explicar per què ha preferit pactar amb Convergència, per ressentiment contra Esquerra per la moció de censura de fa dos anys al Consell Comarcal? O per què en aquest pacte té un major protagonisme?”, s’ha preguntat Faura, que ha conclòs: “Sembla que el PSOE ha agafat una direcció, però el senyor Roig en porta una altra en sentit contrari.”

Tags: Baix EbreEnric RoigERCJunts per TortosaMeritxell RoigéMovem TortosaPolíticaProtagonistesPSCTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 4 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 9 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 9 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 9 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 9 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 10 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ