• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Justícia respon a Roig que la carta de Capella ha desbloquejat l’informe sobre el monument

per Gustau Moreno
6 d'octubre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
‘El monument franquista de Tortosa té els dies comptats’

La consellera de Justícia, Ester Capella, en declaracions a l'ACN.

El Departament de Justícia ha valorat positivament que la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) ja haja enviat l’informe que l’Ajuntament de Tortosa havia sol·licitat per poder descatalogar el monument franquista de la Batalla de l’Ebre. Fonts de la conselleria, però, han volgut respondre el primer tinent d’alcalde, Enric Roig, que este dimarts ha confirmat que ja tenien tots els informes. A més, el socialista ha acusat la consellera Ester Capella de “jugar al gat i la rata” perquè en realitat la Generalitat encara no ha aprovat la nova llei de Memòria Demòcratica que ERC havia promès.

Durant el cap de setmana es va saber que Capella havia escrit una carta al govern de l’Estat, tot demanant que no entorpisca la retirada del monument franquista. Segons Justícia, la carta de Capella va ser enviada el 28 de setembre, i per tant és això el que ha propiciat que la CHE haja enviat amb més celeritat el seu informe a l’Ajuntament de Tortosa. De fet, les mateixes fons recorden que el consistori tortosí va sol·licitar el seu informe a la CHE el mes de febrer passat, i que en canvi no ha estat fins ara que el tema s’ha desbloquejat. També apunten que, tenint en compte que Roig és un regidor socialista, hauria pogut demanar més celeritat als responsables de la CHE, òrgan que depèn del govern estatal.

Anunci

Amb motiu d’una entrevista a Canal 21 Ebre, Roig ha detallat este dimarts al matí que l’Ajuntament de Tortosa, després d’haver aprovat la descatalogació del monument al ple, va demanar els informes pertinents als departaments de Justícia i de Cultura, així com a la CHE. Segons el primer tinent d’alcalde, el tema tornarà al ple en poques setmanes, abans de passar a la comissió d’Urbanisme. Per tot plegat, Roig ha demanat a Capella “que no face més demagògia” ni que digue “més falsedats” per espolsar-se les seues responsabilitats en el tema.

En este sentit, Roig ha assegurat que l’informe de la Confederació és favorable a la descatalogació del monument, i que només caldrà demanar els permisos pertinents a la CHE quan hagin de començar els treballs de retirada. Finalment, Roig ha afegit que la Generalitat també hauria de concretar ara la futura retirada i museïtzació del monument, així com la seua substitució per “una altra icona” basada en la concòrdia.

Tags: Baix EbreCHEEnric RoigERCEster CapellaGeneralitat de CatalunyaJustíciaMemòriaPolíticaPSCTortosa

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 4 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 9 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 9 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 9 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 9 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 10 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ