• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Cesk Freixas publica ‘Memòria’, el treball més ‘fidel’ a l’essència de la guitarra i la veu

El cantautor debuta en el format dels poemes musicats, amb lletres de Brossa i Salvat-Papasseït

per ACN
10 de febrer de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

Cesk Freixas és a punt de publicar el seu vuitè disc. Sota el concís títol ‘Memòria’ (U98), el cantautor s’ha proposat posar en valor la història col·lectiva, el llegat geogràfic de la seva infantesa i també donar importància al pes dels records. Tres eixos que marquen el treball més “fidel” de l’essència de la guitarra i la veu, segons assegura ell mateix en una entrevista a l’ACN ara que acaba de publicar el primer senzill, ‘Quan no abrigui aquest món’. Per vestir la introspecció a la memòria i els records, l’artista debuta en el format dels poemes musicats, amb lletres de Joan Brossa, Joan Salvat-Papasseït i versos de Mireia Calafell. “Amb ells aconsegueixo que la part literària de les cançons tingui resultats més treballats”, destaca.

Freixas assegura que el nou treball, que sortirà a la venda el 2 de març, s’ha convertit en el “més representatiu” de la seva discografia. “Estèticament, ‘Memòria’ fotografia molt bé allò que som al directe”, explica, en referència a la seva veu i l’únic acompanyament musical del guitarrista Víctor Nin. Després de 17 anys de carrera musical, el cantautor celebra haver mantingut un format d’actuacions “molt proper i despullat,” i veu el nou disc com el millor recull d’aquesta essència.

Anunci

Detalla que aquest cop s’havia proposat reunir una desena de relats des de la poesia, sempre i quan fossin “històries cuidades que no parlessin de temes genèrics, sinó anar a situacions més concretes per poder parlar de la memòria des de diferents àmbits”. A part de les lletres signades per ell mateix, també s’ha atrevit a musicar poemes, fet que tenia com a assignatura pendent, segons explica l’ACN des de Sant Carles de la Ràpita, on resideix des de fa prop de quatre anys.

‘Divisa’, de Joan Salvat-Papasseït, i ‘Elegia’, de Joan Brossa marquen el seu debut en aquest format. També ha escollit versos de Mireia Calafell per arrodonir la lletra de ‘Voler l’impossible’, tema que obre el nou disc. Freixas veu aquests poetes com a mestres. “Quan fas cançons t’adones que hi ha gent que també parla d’allò que tu vols parlar, i que ho han treballat de forma molt concreta traient un resultat molt millor que el teu”, afirma.

A l’hora de relatar les històries del nou disc, Cesk Freixas assenyala que va treballar en tres eixos: la memòria històrica, la memòria lligada a la geografia i la infantesa, i la memòria física. Tot un esquelet que va començar a traçar amb ‘Una pluja sense fi’, una cançó on es remet a la Guerra Civil i a la detenció d’un ciutadà que serà afusellat per les tropes franquistes.

A partir d’aquí, s’encamina cap a la memòria geogràfica i els seus orígens a Sant Pere de Riudebitlles (Alt Penedès) amb ‘Vinc d’un lloc’. Assegura que tenia la “necessitat” de fer un homenatge a la seva terra, de la qual confessa estar-ne enyorat. Més enllà de la clicada d’ull al poble on va néixer, celebra que aquest tema s’ha acabat convertint en una autèntica recerca de les cançons de taverna i del treball a la vinya.

Tristesa i vitalitat

Pel que fa a la memòria més humana i física, el cantautor hi dedica ‘Quan no abrigui aquest món’, el primer senzill del disc, que ja sona des del 2 de febrer. Un tema on Freixas combina la sensibilitat vers l’Alzheimer amb un ritme i una tornada especialment encomanadisses, oferint un contrast que recorda a l’exitós ‘La petita Rambla del Poble Sec’ del 2009, com ell mateix reconeix.

“En aquell moment i també ara hem buscat el contrapunt entre una història que tendeix a la tristesa i la impotència, amb una música que sigui just el contrari: molt alegre i vitalista”, detalla, tot satisfet d’haver obtingut una barreja “és ben curiosa”. Assegura que el ‘boom’ d’ara fa dotze anys va descol·locar tot el seu equip, i evita preveure si ara aconseguirà un segon gran ‘hit’: “Tant de bo funcioni tan bé com ‘La Petita Rambla’, però l’impacte depèn de tants factors…”.

A falta de menys d’un mes per a què ‘Memòria’ surti a la venda, el cantautor ha anunciat dues dates per presentar el disc oficialment: el 12 i 13 de març al Casinet d’Hostafrancs. A l’abril actuarà a València, mentre que a finals de maig té previst ser a Girona. Són les úniques dates confirmades fins ara, ja que la incertesa de la covid-19 ha dut el seu equip a “tendir cap a la prudència”, a l’espera de veure com evoluciona l’aforament a les sales d’espectacles.

Tags: Cesk FreixasCulturaMontsiàMúsicaSant Carles de la Ràpita

Anunci

Related Posts

Vertebra Dansa portarà a Tortosa formació, espectacles internacionals i dansa al carrer del 20 al 26 de juliol
Actualitat

Vertebra Dansa portarà a Tortosa formació, espectacles internacionals i dansa al carrer del 20 al 26 de juliol

fa 12 hores
Gaseni reclama que els fons europeus per a seguretat hídrica arriben al delta de l’Ebre
Actualitat

Gaseni reclama que els fons europeus per a seguretat hídrica arriben al delta de l’Ebre

fa 12 hores
Protecció Civil entrega terminals de la Xarxa Rescat a Paüls, Freginals i Godall
Actualitat

Protecció Civil entrega terminals de la Xarxa Rescat a Paüls, Freginals i Godall

fa 12 hores
La Generalitat assumirà la titularitat de la residència de gent gran de Batea
Actualitat

La Generalitat assumirà la titularitat de la residència de gent gran de Batea

fa 12 hores
Rasquera i el Bisbat busquen solucions als problemes estructurals de l’església
Actualitat

El Parlament valida el decret per adaptar l’urbanisme i la contractació pública als municipis rurals

fa 13 hores
Núvol
Actualitat

Núvol

fa 21 hores
El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 1 dia
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 1 dia
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Vertebra Dansa portarà a Tortosa formació, espectacles internacionals i dansa al carrer del 20 al 26 de juliol
  • Gaseni reclama que els fons europeus per a seguretat hídrica arriben al delta de l’Ebre
  • Protecció Civil entrega terminals de la Xarxa Rescat a Paüls, Freginals i Godall

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ