• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Illa denuncia que el Govern no s’ha gastat ‘ni un cèntim’ dels 6 milions per salvar el Delta

El PSC reclama una actuació preventiva al delta de l’Ebre per protegir-lo d'afectacions derivades de temporals

per ACN
10 de juliol de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Illa denuncia que el Govern no s’ha gastat ‘ni un cèntim’ dels 6 milions per salvar el Delta

Salvador Illa, acompanyat de membres del PSC a l’embarcador de Sant Jaume d’Enveja. // ACN.

El PSC ha reclamat una actuació preventiva al delta de l’Ebre per protegir-lo de possibles noves afectacions de temporals, com el Gloria o el Filomena. Els socialistes van presentar aquest divendres una proposta de resolució al Parlament de Catalunya, en la qual insten el Govern a intervenir-hi de forma urgent mentre no s’aprovi ni s’executi el Pla de Protecció del Delta de l’Ebre. El seu líder, Salvador Illa, ha denunciat aquest dissabte que la Generalitat “bloqueja” l’actuació per moure sorra cap a les zones més vulnerables del paratge.“Demanen una declaració d’impacte ambiental que no és necessària”, ha indicat Illa. També ha lamentat que l’executiu no s’hagi “gastat ni un cèntim” dels 6 milions d’euros pressupostats per actuar al delta.

El president del grup parlamentari Socialistes-Units per Avançar, Salvador Illa, s’ha reunit aquest dissabte al matí amb els representants de la Federació de Productors de Mol·luscos del Delta de l’Ebre i amb companys de partit amb representació a les institucions, com el subdelegat del govern espanyol Joan Sabaté. En la seva visita a les Terres de l’Ebre, Illa s’ha compromès a escoltar les problemàtiques del territori.

Anunci

La notícia de Canal 21 Ebre.

“Tenim un compromís i implicació amb les Terres de l’Ebre, és la zona humida més important de Catalunya, amb unes característiques que la fan única, i per tant, sempre escoltarem allò que pensa la gent d’aquest territori”, ha subratllat el socialista. I en aquest sentit, Illa ha explicat que han presentat una proposta de resolució al Parlament de Catalunya per demanar a l’executiu català que permeti fer una actuació amb caràcter preventiu al delta de l’Ebre.

Aquest projecte pretén mobilitzar 380.000 metres cúbics de sorra de les puntes de les badies del delta per traslladar-los cap a les zones més vulnerables. En concret, a la barra del Trabucador, l’Illa de Buda i a la platja de la Marquesa. “Hi ha un pla del ministeri – de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, cal fer-ho amb caràcter preventiu perquè fins al 2023 tots els treballs derivats del Pla de Protecció del Delta de l’Ebre no estaran en marxa”, ha destacat.

Per aquest motiu, els socialistes ha demanat a la Generalitat que autoritzin amb la “màxima urgència” a la Direcció General de Costes del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic per tal que pugui executar aquest projecte. “Vull denunciar aquesta actitud de bloqueig de la Generalitat, ens hem trobat que demana una declaració d’impacte ambiental que no és necessària perquè estem per sota del mig milió de metres cúbics de sorra que es poden moure; tampoc entenem que dels 6 milions d’euros que hi ha pressupostats per actuar al delta no se n’hagin gastat ni un cèntim”, ha dit.

“Respectem les decisions judicials”

Preguntat sobre la decisió del jutjat contenciós-administratiu número 2 de Tarragona de suspendre la retirada del monument franquista de Tortosa, Illa ha afirmat que respecta les decisions judicials. “L’estat de dret és fonamental, respectem les decisions judicials tant quan ens agraden com quan no”, ha valorat.

El jutjat contenciós-administratiu que porta el cas va resoldre aquest divendres favorablement sobre les mesures cautelars demanades pel col·lectiu Corembe, el grup ciutadà que reclama reinterpretar el monòlit. Just aquest dijous el Govern exigia celeritat en la resolució per tal de poder reactivar els treballs previs per desmantellar el polèmic monument, una actuació que la jutgessa va paralitzar fins a resoldre les mesures cautelars, que finalment ha estimat, segons el TSJC.

El mateix divendres, el Departament de Justícia va anunciar que interposarà un recurs d’apel·lació davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) “per evitar més retards” en la retirada del monument de la Batalla de l’Ebre de Tortosa. Precisament aquest dijous una cinquantena d’entitats memorialistes van lliurar a la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, un manifest a favor del desmantellament i la retirada del monument franquista per preservar la memòria democràtica, segons recorden fonts de la conselleria. Així mateix, la Generalitat va recordar que la retirada del monòlit es fa complint la Llei de Memòria Històrica del 2007.

Tags: CatalunyaDelta de l'EbreGeneralitat de CatalunyaMontsiàPolíticaPSCSalvador IllaSant Jaume d'Enveja

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 4 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 9 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 9 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 9 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 10 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 10 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ