• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Esquerra confirma que deixa en minoria Junts a l’Ajuntament de Santa Bàrbara

per Gustau Moreno
13 de setembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Esquerra confirma que deixa en minoria Junts a l’Ajuntament de Santa Bàrbara

Manuel Crespo.

Esquerra ha anunciat este dilluns, a través d’un comunicat, que abandona el govern de Santa Bàrbara, després de la decisió de l’alcalde, Antonio Ollés (Junts) d’expulsar el portaveu republicà, Manel Crespo. “Fem saber que la nostra regidora, Elena Estarlich, a la qual l’alcalde Antonio Ollés ha volgut mantenir al govern municipal i a qui va oferir d’incorporar-se al projecte polític de Junts, ha presentat aquest matí al registre de l’Ajuntament la seva renúncia a formar part del govern municipal”, han assenyalat des d’Esquerra. Segons els republicans, l’expulsió de Crespo “s’ha produït de manera unilateral, sense cap explicació prèvia, diàleg ni negociació per mantenir el pacte”.

En el mateix comunicat, des d’Esquerra han lamentat “l’actitud deshonesta i les formes de Junts en intentar dividir el nostre grup municipal, fet que posa en relleu l’estil de la vella política caciquil que encara perdura al nostre poble”. “Estem orgullosos de la feina feta per Manel Crespo i Elena Estarlich des de les regidories que han liderat, així com dels projectes engegats. Agraïm el suport i reconeixement que han rebut per part dels planers i planeres durant el temps que han estat al govern”, continua el comunicat. “Els regidors d’Esquerra Republicana no es deuen a cap càrrec ni cadira; sinó a la gent que els va fer confiança, al projecte que representen i als compromisos que signen”, asseguren.

Anunci

“Ens comprometem a seguir treballant per transformar Santa Bàrbara, a vetllar per l’acabament d’aquells projectes que deixen engegats i a estar al costat de la ciutadania, assumint el paper que en cada moment ens toqui i que ara serà el d’estar a l’oposició de manera constructiva i efectiva”, continua el comunicat d’Esquerra. Segons els republicans, “el trencament del pacte de manera unilateral per part de Junts no s’aguanta per enlloc, ni té cap lògica”. De fet, afirmen que “és una operació política per justificar el retrobament entre el senyor Joaquim Martí, la vella convergència de sempre i la gent de Junts, per bastir una nova aliança de govern de tot aquest espai polític, també de cara a les eleccions municipals vinents”.

En canvi, Ollés va assenyalar que el que ha provocat l’expulsió de Crespo va ser, precisament, els seus contactes amb Martí, ara regidor no adscrit però fins fa uns mesos a les files del PP, per impulsar un govern alternatiu. “Aquesta teatralització per part de Junts requeria ue el senyor Martí renunciés a ser regidor del PP, com abans ja havia renunciat a ser representant de Ciutadans, i passés al grup de regidors no adscrits; fet que li ha de permetre justificar una transformació ideològica de l’anticatalanisme a l’independentisme, en temps rècord; facilitar l’aliança amb Junts i poder assolir aquella cadira que tant anhela al govern municipal”, afirmen des d’ERC.

Segons els republicans, Esquerra mai ha parlat amb el grup Moviment Alternatiu Planer – Movem Terres de l’Ebre, ni amb el PSC, per plantejar una moció de censura, i sempre van rebutjar-la malgrat la insistència de Martí per plantejar-la, sobretot a finals del 2020. “Fa uns mesos el senyor Martí va voler aprofitar una conversa extreta de context amb el nostre regidor Manel Crespo per fer creure el contrari i Junts se n’ha volgut aprofitar per justificar el trencament del pacte”, remarquen.

“Lamentem que Junts hagi faltat al seu compromís amb el pacte signat i hagi fet servir aquesta conversa extreta de context, el contingut de la qual els regidors d’Esquerra van explicar, el passat mes de juny, al govern municipal, i per tant també a l’alcalde. Ara de manera sorprenent, tres mesos després de l’explicació, al mes de setembre, l’alcalde l’ha fet  servir d’excusa per expulsar el nostre regidor, desestabilitzant i trencant el pacte de Govern de manera unilateral quan res havia canviat des de llavors”, denuncien els republicans.

Crisi a Santa Bàrbara: Junts expulsa el portaveu d’ERC i es queda en minoria
Tags: Antonio OllésERCJunts per CatalunyaManel CrespoMontsiàPolíticaSanta BàrbaraXimo Martí

Anunci

Related Posts

La central eòlica les Colladetes es renova i augmenta un 79% la producció amb només 8 aerogeneradors
Actualitat

La central eòlica les Colladetes es renova i augmenta un 79% la producció amb només 8 aerogeneradors

fa 2 dies
Jordi Jordan defensa que Tortosa avança cap al nou hospital
Actualitat

Jordi Jordan defensa que Tortosa avança cap al nou hospital

fa 2 dies
La Diputació millora la carretera d’accés al Parc Natural dels Ports amb un projecte de 2,8 milions
Actualitat

La Diputació millora la carretera d’accés al Parc Natural dels Ports amb un projecte de 2,8 milions

fa 2 dies
Els primers pergamins hebreus restaurats a les Terres de l’Ebre es poden veure a l’Arxiu Comarcal de la Terra Alta
Actualitat

Els primers pergamins hebreus restaurats a les Terres de l’Ebre es poden veure a l’Arxiu Comarcal de la Terra Alta

fa 2 dies
Càritas Tortosa alerta d’un augment de la precarietat i atén prop de 9.000 persones durant el 2025
Actualitat

Càritas Tortosa alerta d’un augment de la precarietat i atén prop de 9.000 persones durant el 2025

fa 2 dies
Caseres ja disposa de fibra òptica i completa el desplegament de l’alta velocitat a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Caseres ja disposa de fibra òptica i completa el desplegament de l’alta velocitat a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
USTEC exigeix a Niubó reprendre la negociació després del rebuig dels docents al preacord
Actualitat

USTEC exigeix a Niubó reprendre la negociació després del rebuig dels docents al preacord

fa 3 dies
Niubó defensa el preacord educatiu i reclama “responsabilitat” després del rebuig dels docents
Actualitat

Niubó defensa el preacord educatiu i reclama “responsabilitat” després del rebuig dels docents

fa 3 dies
Els docents rebutgen el preacord entre sindicats i Educació amb un 65% dels vots
Actualitat

Els docents rebutgen el preacord entre sindicats i Educació amb un 65% dels vots

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • WhatsApp
  • Matemàtiques recreatives dominicals (137)
  • “Les meves confessions”, periodístiques

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ