• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Juncà: ‘Farem tot el possible perquè l’abocador de Riba-roja acabe tancant’

per Gustau Moreno
22 de febrer de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Joan Juncà ha rebut “amb alegria continguda” la sentència judicial que anul·la de el permís municipal d’obres de l’abocador de Riba-roja d’Ebre, que va entrar en funcionament ara fa dos anys. L’alcalde de la Torre de l’Espanyol, que era el portaveu del front institucional contra el dipòsit de residus, creu que ara tant l’empresa com l’Ajuntament de Riba-roja apel·laran al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Però Juncà ha deixat clar que els ajuntaments contraris volen arribar fins al final, per aconseguir el tancament de l’abocador. “Evidentment, farem tot el possible per arribar fins al final, i que això acabi tancat”, ha afirmat Juncà, que ha recordat el cas de l’abocador de Vacamorta, amb una sentència que obliga a buidar-lo fins i tot anys després d’acabar la seua operativitat.

“Però és evident que s’hi ajunten molts interessos econòmics, perquè els residus són un dels negocis més foscos, que més rendibilitat donen a les empreses”, ha advertit Juncà. “I al govern de la Generalitat, també li interessa tenir un abocador, perquè n’han de tenir, ja que no ens aboquem a una política de residu zero, ja que continuem enterrant i cremant. Per tant, és evident que al Govern també li interessa, i a veure quina és la posició que pren, i si presenta al·legacions al TSJC”, ha remarcat l’alcalde de la Torre durant una entrevista a Canal 21 Ebre.

Anunci

Així, el republicà no ha amagat el seu desencís amb la Generalitat. De fet, ha criticat la tebior de la posició del Govern, tot i que el conseller Damià Calvet i el president Quim Torra es van comprometre a evitar l’obertura del dipòsit de Riba-roja. “Al final, els fets parlen per si sols, i l’altre dia vam veure una notícia a la premsa de Lleida, que diu que la Generalitat fins i tot presentarà recurs al Tribunal Superior”, ha alertat. “Tenim la sensació que no ens escolten, i que com gairebé sempre el sud som l’abocador -mai més ben dit- i els generadors d’energia, i que no interessem per massa més cosa”, ha lamentat Juncà.

En concret, jutjat contenciós administratiu número 1 de Tarragona ha donat la raó als 12 ajuntaments de la Ribera d’Ebre i el Segrià que van portar el cas als tribunals. La llicència d’obres era nul·la perquè no justificava la ubicació del dipòsit al paratge de les Valls, en sòl de protecció especial. Per Juncà, la justícia ha actuat massa lenta, i ara “el mal ja està fet”. “Vam demanar mesures cautelars, preveient que això cauria de la nostra banda, i ens les van denegar. I realment és un reflex del que passa en aquest país. La justícia té els seus tempos quan li interessa, i en aquest cas han passat dos anys, el mal ja està fet, i ara tocarà batallar-ho als tribunals. I al final això quedarà com una petjada imborrable al territori, per molt que ens donin la raó i aconseguim tancar-lo”, ha conclòs.

Reunió amb Teresa Jordà sobre el nou decret de renovables

D’altra banda, l’Associació de Municipis Eòlics de Catalunya va reunir-se divendres passat amb la consellera Teresa Jordà, en una trobada a l’Ajuntament de la  Torre de l’Espanyol. El president de l’entitat és Juncà, que va demanar una reunió de treball amb Jordà per debatre sobre el nou decret d’energies renovables i el desplegament de projectes que s’està produint a les Terres de l’Ebre i les comarques de Ponent. Juncà ha explicat que van aprofitar la visita de la consellera per manifestar els neguits del món local i fer-li veure les “llacunes” del nou decret, que s’haurien de corregir. 

Tags: Dipòsit de residus industrials de Riba-roja d'EbreERCGeneralitat de CatalunyaGestió de residusJoan JuncàJustíciaMedi AmbientPolíticaRiba-roja d'EbreRibera d'Ebre

Anunci

Related Posts

Tortosa es transforma amb la retirada del talús de l’antic pont del tren
Actualitat

Tortosa es transforma amb la retirada del talús de l’antic pont del tren

fa 1 hora
Suport econòmic de la Diputació als ajuntaments per pal·liar l’impacte de la guerra a l’Iran
Actualitat

Suport econòmic de la Diputació als ajuntaments per pal·liar l’impacte de la guerra a l’Iran

fa 1 hora
Junts per Tortosa alerta de pèrdues de més de 350.000 euros a l’Hospital de Jesús
Actualitat

Junts per Tortosa alerta de pèrdues de més de 350.000 euros a l’Hospital de Jesús

fa 1 hora
Detingut un home de 80 anys per incendiar tres vehicles de matinada a Roquetes
Actualitat

Detingut un home de 80 anys per incendiar tres vehicles de matinada a Roquetes

fa 1 hora
El regidor socialista Xavier de la Fuente abandona el govern de l’Ametlla de Mar i deixa Junts en minoria
Actualitat

El regidor socialista Xavier de la Fuente abandona el govern de l’Ametlla de Mar i deixa Junts en minoria

fa 1 dia
Tortosa fomenta la inclusió laboral amb nou contractacions del programa ACOL
Actualitat

Tortosa fomenta la inclusió laboral amb nou contractacions del programa ACOL

fa 1 dia
Amposta reprèn el projecte de la plaça dels Júniors i se suma al Correllengua Agermanat
Actualitat

Amposta reprèn el projecte de la plaça dels Júniors i se suma al Correllengua Agermanat

fa 1 dia
Les Terres de l’Ebre preveuen una Setmana Santa amb ocupacions superiors al 80%
Actualitat

Les Terres de l’Ebre preveuen una Setmana Santa amb ocupacions superiors al 80%

fa 3 dies
Amposta transforma l’avinguda Santa Bàrbara en un eix més verd, accessible i sostenible
Actualitat

Amposta transforma l’avinguda Santa Bàrbara en un eix més verd, accessible i sostenible

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa es transforma amb la retirada del talús de l’antic pont del tren
  • Suport econòmic de la Diputació als ajuntaments per pal·liar l’impacte de la guerra a l’Iran
  • Junts per Tortosa alerta de pèrdues de més de 350.000 euros a l’Hospital de Jesús

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ