• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Baix Ebre instal·la l’enllumenat a la via verda entre Tortosa i Roquetes

per Redacció
9 de març de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El Baix Ebre instal·la l’enllumenat a la via verda entre Tortosa i Roquetes

Xavier Faura, amb Francesc Vallespí i Ivan Garcia Maigí. // CEDIDA.

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha començat les obres d’adequació de la Via Verda de la Val de Zafán al tram comprés entre el pont de l’antiga  carretera de València i el pavelló de Roquetes. Uns treballs que consisteixen en l’ampliació de la via, la plantació d’arbrat i la instal·lació  d’il·luminació. El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura; el  vicepresident i alcalde de Roquetes, Ivan Garcia i el vicepresident i conseller  comarcal de Turisme, Francesc Vallespí, han fet una visita d’obres, que tenen un termini d’execució dùnes sis setmanes. “Millorem la connexió entre Tortosa i Roquetes per la Via Verda, tant de dia  com de nit, per tal de potenciar la mobilitat sostenible entre els dos  municipis”, ha dit Faura,  que ha recordat que aquest tram del Camí Natural Via Verda de la Val de Zafán és  el més concorregut, segons les dades dels comptadors. 

Pel que fa als treballs d’adequació d’aquest tram del Camí Natural de la Via Verda,  que té una longitud de dos quilòmetres, consisteixen en l’amplada, millora del ferm  i la instal·lació de l’enllumenat. En concret, es renovarà el paviment i s’ampliarà  la via, de 3 metres a 4,1 metres, al tram comprès entre el pont de la C-12 i la  bifurcació que condueix cap al Raval de Cristo. També es plantaran 55 lledoners, una espècie d’arbre de fulla caduca, resistent al  vent i la sequera que permetran deixar el pas del sol a l’hivern i proporcionar  ombra a l’estiu. Pel que fa a l’arbrat existent, pins, s’extrauran per replantar-los  posteriorment. Quant a l’enllumenat, s’instal·laran 77 lluminàries del tipus LED amb sistema  fotovoltaic, unes columnes de gran radi de 5 metres d’alçada. Hi haurà un fanal  cada 25 metres.  

Anunci

El cost total d’aquesta actuació és de 127.215 euros, 84.865 dels quals corresponen  a l’obra de l’enllumenat que executa l’empresa Biochar Technologies SL i 42.350  euros corresponen a la part d’obra civil que duu a terme Contregisa. Aquesta  actuació ha etat subvencionada per la Diputació de Tarragona.  

D’altra banda, tot coincidint amb la visita a les obres d’adequació de la Via Verda, Vallespí ha fet públiques el nombre d’usuaris d’aquesta via al tram del  Baix Ebre durant el 2021. Així, durant el 2021 els comptadors de la Via Verda de la  Val de Zafán van registrar un total de 413.329 usuaris, un 21,8% més que l’any  anterior, amb una mitjana diària de 1.132 vianants i ciclistes. “És l’actiu turístic  més important de la comarca”, ha remarcat el conseller de Turisme.

El tram comprès entre Tortosa i Roquetes és on es comptabilitzen un major  nombre d’usuaris, un 65% del total. Aquest és un dels motius que ha portat el  Consell Comarcal del Baix Ebre a dur a terme les obres d’ampliació i il·luminació de  la via en aquest punt, amb l’objectiu de fomentar la mobilitat sostenible entre els  dos municipis. Concretament, el comptador situat entre Tortosa i Roquetes va  registrar 165.062 vianants i 101.297 ciclistes. Pel que fa a la distribució horària es  concentra al migdia i la tarda i es manté estable tots els dies i mesos de l’any. 

Per contra, als trams de Benifallet i Aldover detectem un patró diferenciat respecte  al de Tortosa-Roquetes. En aquest cas, els caps de setmana són els dies de major  afluència i constatem també unes puntes d’usuaris per Setmana Santa, final de primavera i principi de la tardor. En el cas d’Aldover s’han comptabilitzat 76.607  usuaris, un 32% més que l’any anterior, mentre que a Benifallet l’augment ha estat  del 59% amb un total de 70.363 usuaris. 

*També podeu veure el vídeo de Canal 21 Ebre:

Tags: Baix EbreConsell Comarcal del Baix EbreFrancesc VallespíIvan GarciaRoquetesTortosaTurismeUrbanismeVia VerdaXavier Faura

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 4 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 9 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 9 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 9 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 10 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 10 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ