Mario Pons estrena este dijous a Roquetes la seua última pel·lícula, ‘L’espill’. En realitat, una primera versió del documental ja es va poder veure, entre d’altres llocs, a Camarles, l’Ampolla i Flix. Però ara el cineasta de l’Ampolla ha fet ara un “remuntatge democràtic” de la pel·lícula, tenint en compte la reacció i les aportacions de la crítica i del públic. “Després de recollir tota una sèrie d’opinions, perquè és difícil tancar una pel·lícula sense comptar amb el públic, vaig tornar a tancar-me a la sala de muntatge després de les preestrenes, perquè sóc una mica clàssic en este aspecte”, ha explicat durant una entrevista a Canal 21 Ebre. “De vegades no som capaços de veure coses sobre la nostra mateixa pel·lícula, perquè estem massa dintre dels projecte, i és bo oxigenar-se i comptar amb l’opinió dels altres, per això hem fet quatre mesos més de postproducció, per fer esta reedició participada o democràtica”, ha relatat. Segons Pons, “la pel·lícula ha millorat, i molt”, gràcies a les aportacions rebudes.
‘L’espill’ es presenta com una comèdia romàntica basada en el drama de l’exili, que explica la història d’Hilaire Arasa. El protagonista, fill d’exiliats catalans a Narbona, va ser un dels joves actors de la pel·lícula francesa ‘Mes petits amoureuses’, del 1974, al costat d’altres nois dels barris baixos de Narbona. A ‘L’espill’, emprèn un viatge de retorn al de l’Ebre, al llegat repressiu del franquisme i també al seu primer gran amor de joventut. “És una pel·lícula que parla de part de la història important del nostre territori, i retrata d’una forma molt romàntica i de cor el dia a dia als notres poblets, sobretot centrant-nos a Camarles, d’on és el nostre protagonista. Crec que emocionalment enganxarà molt a la gent del nostre territori”, ha afegit Pons.
La projecció tindrà lloc als Ocine de Roquetes a partir de les set del vespre, amb la presència del protagonista del documental. ‘L’espill’ tracta del trauma transgeneracional de la guerra, que Pons ha tractat en altres pel·lícules com ‘La batalla de la memòria’. Però esta vegada el director de l’Ampolla porta el documental a territoris més cinematogràfics. Tot seguit teniu un tast de la pel·lícula, que Pons ha enllestit utilitzant energia eòlica i fotovoltaica, just vint anys després de debutar en la direcció amb ‘Aigua, la font de la vida’.
Fes el teu comentari