• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El TSJC avala la ‘vigència i la legalitat’ del pla urbanístic de l’abocador de Riba-roja

per ACN
5 de maig de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
L’abocador de Riba-roja ja ha rebut les primeres tones de residus industrials

Panoràmica de la primera de quatre cel·les de l'abocador de Riba-roja d'Ebre. // ACN.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) avala la “vigència i la legalitat” del Pla Especial (PE) de l’abocador de Riba-roja d’Ebre (Ribera d’Ebre). El tribunal ha estimat els recursos d’apel·lació interposats per l’empresa L’Estaca Proyectos SL, la Generalitat i l’Ajuntament de Riba-roja i ha revocat la sentència del jutjat contencions administratiu número 1 de Tarragona, que va anul·lar el PE i la llicència d’obres. En la sentència que ha tingut accés l’ACN, i que ha avançat el Setmanari de l’Ebre, el jutge dictamina que no es pot anul·lar el pla per “simples defectes formals”, els quals ja s’haurien esmenat. L’alcalde del municipi, Antonio Suárez, ha dit que la resolució “ofereix seguretat jurídica” al consistori i al govern.

El jutjat contenciós administratiu 1 de Tarragona va anul·lar i va deixar sense efectes l’acord de la junta de govern local de Riba-roja d’Ebre, del 4 d’abril de 2019, que va aprovar la concessió de la llicència d’obres a l’empresa Lestaca Proyectos S.L. per construir el centre de valorització i disposició de residus de classe II al paratge de Les Valls. La mateixa sentència del contenciós també va considerar nul el Pla Especial.

Anunci

Contra aquesta resolució van interposar un recurs d’apel·lació l’Ajuntament de Riba-roja, el Departament de Territori i Sostenibilitat i la companyia Lestaca. Les parts van rebutjar que la “impugnació indirecta” del PE es basés en defectes de forma o tramitació i també van al·legar que el pla a ser objecte d’avaluació ambiental pels diferents organismes sectorials que tenen les competències.

Per la seva banda els consistoris d’Almatret, Maials, Benissanet, Garcia, Miravet, Móra d’Ebre i Móra la Nova, la Palma d’Ebre i Vinebre van defensar la sentència apel·lada, considerant que era un “defecte material l’absència” d’un estudi sobre possibles alternatives d’ubicació de l’abocador. Així mateix, al·leguen els ajuntaments, l’absència dels informes d’impacte ambiental i el relatiu a la necessitat d’ubicació “suposaria que s’ha prescindit totalment i absolutament del procediment i, per això, el PE hauria de ser nul”.

En la resolució, el magistrat de la sala segona del TSJC indica que segons les múltiples sentències del Tribunal Suprem sobre la impugnació indirecta d’una disposició de caràcter general, “no és possible invocar defectes formals en la seva tramitació”, en relació amb la demanda d’un estudi alternatiu sobre possibles ubicacions. A més, afegeix que els defectes o omissions en informes- inclús preceptius- en matèria de plantejament urbanístic són “vicis formals o de procediments” que només poden ser “invocats a través d’un recurs directe contra les disposicions generals, quedant exclosos els indirectes, com passa en aquest cas”.

Per tot plegat, el jutge considera que no és possible anul·lar el pla urbanístic mitjançant el mecanisme de la seva impugnació indirecta al·legant defectes formals en el seu procediment d’aprovació. “En el seu cas, s’hauria d’haver adduït amb el recurs directe que es podia interposar contra el pla”, assenyala el magistrat. Per la qual cosa, s’estimen els recursos d’apel·lació i es revoca la sentència del contenciós administratiu. Així, mateix, manté el pronunciament d’inadmissió dels recursos dels ajuntaments de Deltebre, Ginestar i al Torre de l’Espanyol i retrotreu les actuacions del Jutjat d’instància perquè dicti nova sentència.

Valoració positiva

L’alcalde de Riba-roja d’Ebre, Antonio Suárez, s’ha mostrat molt satisfet per la resolució judicial i ha afirmat que assegura la viabilitat del consistori per a les pròximes tres dècades . “Estem molt contents amb la sentència perquè declara el pla especial legal i vigent”, ha expressat a l’ACN. A més, ha dit que la resolució ofereix seguretat jurídica tant al consistori, com a la Generalitat i a l’empresa. A partir d’ara, sosté, exigiran a Lestaca Proyectos el compliment 100% dels compromisos i acords del conveni signat l’any 2019, sobretot la creació de llocs de treball.

Tags: Antonio SuárezDipòsit de residus industrials de Riba-roja d'EbreMedi AmbientRiba-roja d'EbreRibera d'EbreUrbanisme

Anunci

Related Posts

Els experts descarten una nova pandèmia arran del brot d’hantavirus al creuer MV Hondius
Actualitat

Els experts descarten una nova pandèmia arran del brot d’hantavirus al creuer MV Hondius

fa 9 hores
El Premi Federico Mayor Zaragoza reivindica el respecte com a base de la convivència amb un rècord de participació
Actualitat

El Premi Federico Mayor Zaragoza reivindica el respecte com a base de la convivència amb un rècord de participació

fa 9 hores
Soldebre arrasa al Concurs de Tast d’Olis de les Terres de l’Ebre amb un triplet històric
Actualitat

Soldebre arrasa al Concurs de Tast d’Olis de les Terres de l’Ebre amb un triplet històric

fa 10 hores
Nova jornada de la campanya europea ‘Per un Delta Net’ per conscienciar sobre els residus
Actualitat

Nova jornada de la campanya europea ‘Per un Delta Net’ per conscienciar sobre els residus

fa 10 hores
Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics
Actualitat

Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics

fa 3 dies
El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs
Actualitat

El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs

fa 3 dies
La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear
Actualitat

La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear

fa 3 dies
Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català
Actualitat

Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català

fa 3 dies
Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles
Actualitat

Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Què passa als instituts de Tortosa? El cas del Despuig, per Maria Cinta Viladrich Mayor
  • Els experts descarten una nova pandèmia arran del brot d’hantavirus al creuer MV Hondius
  • El Premi Federico Mayor Zaragoza reivindica el respecte com a base de la convivència amb un rècord de participació

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ