• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Surt a informació pública el projecte del magatzem temporal de residus nuclears de Vandellòs II

per ACN
8 d'agost de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Vandellòs II notifica una fallada d’un canal de pressió del generador de vapor, present fa dos mesos

Vista aèria de la central nuclear de Vandellòs II. // ACN / CSN.

La subdirecció general d’Energia Nuclear del Ministeri per a la Transició Ecològica anuncia que sotmet a informació pública el projecte de construcció del magatzem temporal individualitzat (MTI) de la central nuclear de Vandellòs II. Com publica el BOE (Butlletí Oficial de l’Estat) d’aquest dimarts, la propietat, l’Associació Nuclear Ascó-Vandellòs (ANAV) ha iniciat la tramitació de l’avaluació d’impacte ambiental ordinària de projecte per construir l’MTI per rebre l’autorització de la direcció general de Política Energètica. La planta nuclear del Baix Camp té el combustible gastat emmagatzemat a la piscina, però la capacitat màxima d’aquesta s’assolirà quan acabi el 28è cicle, l’abril del 2027.

Segons la capacitat útil i les previsions de generació de residus nuclears (combustible gastat), la piscina de la central de Vandellòs II estarà “saturada” en quatre anys i això converteix el magatzem temporal individualitzat en “una instal·lació prioritària” que cal construir a la planta, després que l’Estat espanyol descartés la construcció d’un magatzem temporal centralitzat per a tots els residus de les centrals nuclears espanyoles.

Anunci

L’MTI permetrà emmagatzemar combustible gastat i els residus especials generats i buidar la piscina de la planta perquè “pugui continuar operant”. Tindrà capacitat per guardar els residus de tota la vida útil de la central Vandellòs II. Comptarà amb una llosa sísmica d’emmagatzematge de formigó armat, d’1,07 metres de gruix, aproximadament. Les dimensions de la planta seran de 79,5 metres per 35,5 mestres amb capacitat per guardar fins a 73 contenidors (de 13 per 6 metres en posició vertical, i altres infraestructures complementàries com vials d’accés, tanques i instal·lacions auxiliars. Les obres del magatzem tindran un període d’execució de 19 mesos.

El projecte de construcció i l’avaluació d’impacte ambiental estaran a exposició pública durant quaranta dies i es podran remetre al·legacions a la subdirecció general d’Energia Nuclear per correu electrònic o ordinari.

ANAV ha establert l’any 2026 com a “crític” per les centrals d’Ascó i de Vandellòs II perquè el magatzem de combustible gastat de les dues plantes d’Ascó arribarà a la seva màxima capacitat, com també passarà amb les piscines de Vandellòs II uns mesos més tard. La nuclear d’Ascó també ha de construir un nou MTI i no es descartava un tercer magatzem a Vandellòs I per acollir els residus d’aquesta planta que han de tornar de França l’any 2027.

Tags: Associació Nuclear Ascó Vandellòs IIBaix CampCamp de TarragonaEconomiaHospitalet de l'InfantMedi AmbientNuclearSocietatVandellòs

Anunci

Related Posts

Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics
Actualitat

Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics

fa 1 dia
El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs
Actualitat

El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs

fa 1 dia
La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear
Actualitat

La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear

fa 2 dies
Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català
Actualitat

Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català

fa 2 dies
Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles
Actualitat

Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles

fa 2 dies
Educadors i integradors socials reivindiquen la necessitat de diferenciar els perfils professionals
Actualitat

Educadors i integradors socials reivindiquen la necessitat de diferenciar els perfils professionals

fa 2 dies
El campus de l’Ebre ja està preparat per fer les classes teòriques a distància
Actualitat

Josep Pallarès i Domènec Puig competiran pel rectorat de la URV

fa 2 dies
Els Mossos reconeixen els agents de la dana i alerten de l’augment de les agressions sexuals
Actualitat

Els Mossos reconeixen els agents de la dana i alerten de l’augment de les agressions sexuals

fa 3 dies
Política Lingüística dona eines als ajuntaments per reforçar l’ús social del català
Actualitat

Política Lingüística dona eines als ajuntaments per reforçar l’ús social del català

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Test ràpid d’autoajuda
  • Matemàtiques recreatives dominicals (133)
  • La voluntat d’Espanya era destruir Pujol, emblema de Catalunya

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ