• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els metges i infermeres de les zones rurals com les Terres de l’Ebre cobraran entre 4.000 i 2.000 euros anuals més

per ACN
8 de febrer de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Un de cada cinc equips d’atenció primària (EAP) a Catalunya té dificultats per cobrir les places de metges i infermeres. Són sobretot de zones rurals, com els de la regió sanitària de l’Alt Pirineu-Aran i alguns de la Catalunya Central, Girona, Lleida, Penedès, Tarragona i Terres de l’Ebre, però també n’hi ha de la costa per la sobrecàrrega estacional. Són dades d’un estudi del Departament de Salut per identificar aquells llocs de més difícil cobertura, un dels problemes del sistema sanitari. Per atraure-hi professionals, Salut ha creat un nou complement que implicarà que els metges de família i pediatres d’aquestes zones cobrin entre 3.500 i 4.000 euros bruts més l’any i les infermeres, llevadores i treballadors socials, uns 2.000.

La mesura té una dotació d’11,5 milions d’euros (MEUR) anuals i forma part del Pla d’ocupació de places de difícil cobertura en l’àmbit rural a l’atenció primària, presentat per la conselleria. El nou complement es començarà a aplicar en els propers mesos però amb efectes retroactius a 1 de gener del 2024 per als professionals de l’institut Català de la Salut (ICS), ja que és una mesura recollida en el tercer conveni, firmat el novembre.

Anunci

L’ICS gestiona aproximadament el 80% dels equips d’atenció primària de Catalunya, que poden treballar en un o més CAP i diversos consultoris. Pel que fa als professionals d’aquests equips, que gestionen altres proveïdors que presten el servei a Salut, també tindran el complement però s’ha de mirar com s’introdueix (el seu conveni es va signar fa més temps, a finals del 2022). Fonts de la conselleria indiquen que és una qüestió tècnica, però n’asseguren l’efectivitat. 

Ara ja existia un complement específic per a les zones rurals, que se substituirà pel nou en els professionals dels equips que hagin estat classificats com de difícil cobertura. L’augment que suposarà el nou complement serà d’entre 3.500 i 4.000 l’any per als facultatius i d’uns 2.000 per a les infermeres i treballadors socials.   

Per identificar quins són els EAP de més difícil cobertura, Salut ha definit una sèrie d’indicadors, en què els criteris rurals tenen un pes específic. Així, que l’equip treballi en una zona d’alta ruralitat i que la distància a l’hospital més proper sigui de més de 25 quilòmetres són els dos principals criteris. També han tingut en compte la sobrecàrrega estacional, el nombre de guàrdies, l’envelliment de la població de referència i si l’EAP s’ha de desplaçar a consultoris que estan lluny, a més de 30 minuts. 

Aplicant aquests criteris, Salut considera que el 21% dels equips d’atenció primària a Catalunya són de difícil cobertura. Concretament, 61 EAP dels que gestiona l’ICS i 12 de la resta del sistema. Entre aquests, hi ha els EAP de l’Alt Pirineu-Aran; alguns de la Catalunya Central, de Girona, de Lleida, Penedès, Tarragona i Terres de l’Ebre. Tot i que la majoria són de zones allunyades de nuclis de població més o menys grans, també n’hi ha de la costa, on visiten molts més pacients durant l’estiu, com poden ser el de Roses o Lloret de Mar. 

A més de l’incentiu econòmic, Salut també vol atraure professionals en aquestes zones potenciant-ne el projecte professional i personal. La idea és facilitar-los la formació continuada, la investigació i la docència i flexibilitzar la jornada per a una major conciliació, entre altres propostes. En l’àmbit personal, la conselleria estudia un “paquet d’acollida” amb facilitats per trobar habitatge o per a la família, com l’ocupació de la parella, la cura de gent gran o garantir places a les escoles per als fills. Amb tot, encara no hi ha cap mesura concreta en aquest àmbit.   

Tags: CatalunyaFlixManuel BalcellsRibera d'EbreSalutSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa
Actualitat

Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa

fa 20 hores
Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials
Actualitat

Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials

fa 20 hores
Joves d’arreu de Catalunya recuperen espais de la Batalla de l’Ebre per obrir-los al públic
Actualitat

Joves d’arreu de Catalunya recuperen espais de la Batalla de l’Ebre per obrir-los al públic

fa 20 hores
El pare de la família que fugia de Gaza agraeix des de Tortosa el suport al poble palestí
Actualitat

El pare de la família que fugia de Gaza agraeix des de Tortosa el suport al poble palestí

fa 22 hores
Amposta serà una de les seus de la manifestació de l’ANC per la Diada
Actualitat

Amposta serà una de les seus de la manifestació de l’ANC per la Diada

fa 22 hores
El Govern ratifica l’adquisició de 20 MW addicionals per garantir l’energia per a la gigafactoria d’IA
Actualitat

El Govern ratifica l’adquisició de 20 MW addicionals per garantir l’energia per a la gigafactoria d’IA

fa 23 hores
Els ascensors de l’HUTVC estaran operatius a principi del 2027
Actualitat

Els ascensors de l’HUTVC estaran operatius a principi del 2027

fa 2 dies
Tret de sortida al Vertebra Dansa a Tortosa amb els tallers professionals i 150 ballarins ballarins d’arreu del món
Actualitat

Tret de sortida al Vertebra Dansa a Tortosa amb els tallers professionals i 150 ballarins ballarins d’arreu del món

fa 2 dies
La Festa del Riu de Móra d’Ebre, declarada Festa Tradicional d’Interès Nacional
Actualitat

La Festa del Riu de Móra d’Ebre, declarada Festa Tradicional d’Interès Nacional

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Pausa’, per Toni Pons
  • Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa
  • Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ