• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

L’abonament únic de transport entra en funcionament el 19 de gener

per Redacció
12 de gener de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El nou títol permet viatjar de manera il·limitada per tota Espanya amb Rodalies, Mitjana Distància i autobusos interregionals per 60 euros al mes.

A partir del 19 de gener, els usuaris del transport públic podran començar a utilitzar el nou abonament únic estatal, una mesura amb què el Ministeri de Transports vol fomentar la mobilitat sostenible i afavorir l’ús del tren. El títol, que ja es pot adquirir des d’aquest dilluns, té una validesa mensual i permet viatjar de manera il·limitada amb els serveis de Rodalies, Mitjana Distància i autobusos interregionals de titularitat estatal.

També s’hi inclou el servei Avant Barcelona-Tortosa, mentre que els trens AVE i l’Avant Barcelona-Tarragona en queden exclosos. El cost és de 60 euros al mes, o 30 euros per als menors de 26 anys, que hauran de registrar-se prèviament al portal del Ministeri de Transports per obtenir el descompte.

Anunci

A l’estació de Sants, ja hi ha usuaris que han començat a adquirir l’abonament. En Francesc explica que l’ha comprat a la finestreta perquè considera que “el preu és més competitiu”, mentre observa com altres passatgers fan el mateix a les màquines d’autovenda.

Per a en Daniel Gil, veí de Tortosa i usuari habitual del tren des de fa més d’una dècada, aquest nou títol és una oportunitat per continuar apostant pel transport públic. Bibliotecari de professió, assegura que el tren ha estat sempre la seva opció “per una qüestió de principis”. Afegeix que, a banda del confort, hi ha un component ecològic innegable: “El tren és el transport públic per excel·lència”, afirma amb convicció.

Amb el nou abonament, en Daniel calcula que estalviarà uns 47 euros mensuals, ja que fins ara en pagava 107. “És un benefici econòmic prou important i crec que pot incentivar molta gent a agafar el tren”, reflexiona.

Com a membre de la Plataforma Trens Dignes, Gil veu en aquesta mesura un pas endavant, però també una oportunitat per seguir reclamant millores. Explica que actualment utilitza el Regional per una qüestió d’horaris, però amb la bonificació podria optar per l’Avant, sempre que s’ajustin els horaris. “Reclamem que el tren arribi a Sants abans de les vuit del matí. Si s’aconsegueix, em passaré a l’Avant”, comenta.

Celebra, a més, que la línia de Tortosa sigui l’única d’Avant a Catalunya inclosa en el nou abonament. “És un reconeixement a una manca de trens crònica durant dècades; un gest de justícia social”, defensa.

L’activació de l’abonament, pronostica, comportarà un increment del nombre de passatgers. “Ja es va notar molt amb els abonaments gratuïts de 20 euros; ara els trens del matí surten gairebé plens des de l’origen”, explica.

Gil confia que la finalització de les obres del Corredor Mediterrani obrirà una nova etapa per al servei ferroviari, amb més freqüències i una gestió més eficient. També proposa que, en el futur, s’hi incorporin tarifes reduïdes o descomptes per als usuaris que viatgen des de fora de l’àrea metropolitana. “Seria just que aquesta mesura es mantingués de manera permanent, com ja han fet altres països europeus amb èxit”, conclou.

Tags: AvantAVEBaix EbreCatalunyaDaniel GilEspanyaInfraestructuresMinisteri de TransportsMitja DistànciaRegionalsRenfeRodaliesTerres de l'EbreTortosaTransports

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 3 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 8 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 8 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 8 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 8 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 9 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ