El ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat una modificació de crèdit de més de 75 milions d’euros per reforçar l’ajut al món local i impulsar nous projectes. D’esta partida, 15 MEUR s’incorporaran al Pla ImpulsDipta per sufragar despeses de funcionament dels ajuntaments i les EMD, mentre que el programa de subvencions per restablir béns i serveis afectats per fenòmens meteorològics s’incrementarà en 2,8 MEUR, una quantitat que “es doblarà a final d’any”.
Suport a serveis i infraestructures del territori
La Diputació també destinarà recursos a actuacions concretes com la compra de la finca per al nou heliport de Móra d’Ebre amb 200.000 euros, i als tractaments del COPATE contra la mosca negra i el mosquit, amb una aportació de 369.000 euros.
A més, la modificació inclou partides per a la conservació del celler modernista de Rocafort de Queralt (180.000 euros), la rehabilitació de la coberta de la catedral de Tarragona (200.000 euros) i els actes de la Fundació Pau Casals per commemorar el naixement del músic (75.000 euros). També es preveuen 100.000 euros per a projectes vinculats a l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb activitats d’observació a municipis com Benifallet, Reus, Camarles, Montbrió i Tarragona.
Actuacions per danys meteorològics
Pel que fa als efectes de fenòmens meteorològics, es destinaran 225.000 euros per arranjar desperfectes de la dana a Godall, 197.000 euros per reparar esllavissades a Santa Perpètua de Gaià i 100.000 euros per consolidar i estabilitzar el castell de Pratdip.
La proposta ha tirat endavant amb els vots a favor d’ERC, PSC, Junts i PP, mentre que Vox hi ha votat en contra.











Fes el teu comentari