• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Trens Dignes reclama pressupost i calendaris per al tren-tram de l’Ebre i la intermodal de l’Aldea

per Redacció
2 de juny de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La plataforma Trens i Transport Dignes de les Terres de l’Ebre i Priorat ha exigit que es concreten i es doten de pressupost projectes estratègics com el tren-tram de l’Ebre i l’estació intermodal de l’Aldea. L’entitat alerta que, tot i que actualment s’estan redactant estudis de viabilitat i d’acceptació social, existeix el risc que acaben convertint-se en “més despesa pública i paper mullat”.

Temor que els projectes tornen a quedar al calaix

Des de la plataforma denuncien que al territori s’acumulen estudis sobre mobilitat i infraestructures que finalment no arriben a executar-se. Per això reclamen més implicació institucional i pressió política perquè les iniciatives ferroviàries pendents no queden encallades.

Anunci

L’entitat valora positivament l’aprovació al Parlament d’una moció d’ERC que incorpora bona part de les seues reivindicacions històriques en matèria ferroviària, així com el suport expressat per l’Ajuntament de Tortosa al projecte del tren-tram. Tot i això, considera imprescindible mantenir el consens territorial per garantir que el projecte avance.

Crítiques al projecte d’intercanviador de busos

La plataforma també ha qüestionat l’impuls que l’Ajuntament de l’Aldea dona a la construcció d’un intercanviador de busos a l’accés de l’AP-7 mentre continua en estudi la futura estació intermodal de l’Aldea-Amposta-Tortosa.

La portaveu de Trens Dignes, Cinta Galiana, ha mostrat els seus dubtes davant esta situació.

“Nosaltres entenem que els autobusos són essencials per a les Terres de l’Ebre, però d’això a acceptar que es faça un baixador o un intercanviador d’autobusos a un quilòmetre i mig d’on s’està estudiant fer una intermodal, ens obre molts interrogants”.

Galiana considera contradictori impulsar una infraestructura mentre encara no s’ha decidit la viabilitat de l’altra.

“No s’entén gaire bé com es vol fer una cosa ara i d’aquí a dos anys acabar un estudi per veure si és viable o no fer una intermodal”.

Persistixen les incidències a les línies R16 i R15

La plataforma també ha denunciat que la línia R16 continua acumulant retards i considera insuficient l’actual oferta d’un únic servei Avant per connectar les Terres de l’Ebre amb Barcelona.

Entre les reivindicacions, Trens Dignes reclama una nova freqüència d’Avant, la recuperació dels semidirectes i que serveis com l’Euromed tornen a parar a l’estació de l’Aldea.

Pel que fa a la línia R15, la portaveu Mireia Muniesa Vilanova ha recordat que encara no s’ha restablert completament la circulació ferroviària entre Riba-roja d’Ebre i Móra la Nova. Esta situació obliga encara molts usuaris a utilitzar autobusos substitutoris i a suportar retards i limitacions en el servei.

Segons la plataforma, la manca de fiabilitat està provocant que alguns viatgers opten per alternatives de transport per carretera.

Una mobilitat pensada en clau territorial

Trens Dignes defensa que la mobilitat a les Terres de l’Ebre s’ha de planificar de manera integrada, coordinant autobusos i trens i tenint en compte totes les comarques.

Per este motiu, la plataforma reclama també suport per al projecte del tren-tram a la Terra Alta i la Ribera d’Ebre, convençuda que una millor connexió del sud del territori beneficiaria el conjunt de les Terres de l’Ebre.

Galiana ha advertit que unes comunicacions deficients dificulten la fixació de població i la retenció del jovent.

“En molts països desenvolupats es pot viure en l’àmbit rural i anar a la feina en una hora i poc. Aquí, qui viu en l’àmbit rural és gairebé un heroi”.

Tags: InfraestructuresIntermodal de l'AldeaMobilitatSocietatTerres de l'EbreTren-tramTrens Dignes

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 2 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 8 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 8 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 8 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 8 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 8 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ