Aquest dimarts ha començat a l’Audiència de Tarragona la vista oral pel cas de la fallida de la Cooperativa de l’Aldea. La primera en declarar ha estat la proveïdora María Teresa Melquíades Jiménez, responsable de l’empresa de serveis informàtics Sigma Systems, que ha reconegut que les factures i pressupostos van ser inflats per sobre del seu valor real per indicació de l’exgerent Daniel Ferré. “La majoria de pressupostos i factures es feien a l’alça per indicació seva”, ha afirmat, tot assegurant que desconeixia la finalitat d’aquesta pràctica.
El tribunal ha estimat la petició de sobreseïment per a dos proveïdors que també estaven acusats d’inflar factures, mentre que ha desestimat les al·legacions de la defensa de Ferré. La vista ha continuat amb la declaració de familiars de l’exgerent, que han aportat detalls sobre retirades de diners poc abans de la fallida i la contractació de membres de la família dins de la Cooperativa.
Retrat de les factures inflades
Segons l’acusació de la Cooperativa, l’empresa de Jiménez va emetre 51 factures per un total de 384.656 euros l’any 2011, tot i que el valor real dels serveis era de 182.184 euros, fet que representa un increment injustificat de més de 200.000 euros. L’acusada ha admès que la quantitat inflada era “important” i que el seu contacte directe per aquests assumptes era Ferré.
Els germans David i Xavier Casas, també acusats, no han hagut de seure al banc dels acusats després que el tribunal reconegués la prescripció dels delictes que se’ls atribuïen, corresponents als anys 2005 i 2006.
Acusacions i peticions de pena
Ferré està acusat de falsedat comptable, falsedat en document mercantil, insolvència punible i administració deslleial. La Fiscalia demana 14 anys i mig de presó i una responsabilitat civil de 1,64 milions d’euros, mentre que l’acusació de la Cooperativa sol·licita 2 anys i mig. Tant Fiscalia com la Cooperativa han confirmat que la llarguíssima instrucció del cas hauria de comportar una reducció de la pena.
Declaració dels familiars i pràctiques internes
L’esposa i el fill menor de Ferré han declarat sobre la retirada de 160.000 euros poc abans de la fallida, diners destinats a un compte de Caixabank amb la intenció de comprar un pis a Barcelona, finalment no consumada. També han detallat la contractació de familiars, incloent-hi treballs a la Cooperativa i la Secció de Crèdit, algunes vegades sense exercir la feina de forma efectiva, tot seguint pràctiques aplicades dins de l’entitat.












Fes el teu comentari