El sector pesquer considera “inacceptable” la reducció del 66% dels fons de desenvolupament pesquer que planteja la Comissió Europea. La directora general de Política Marina i Pesca Sostenible, Itziar Segarra, ha advertit que la proposta europea pot acabar “diluint” la singularitat de la pesca dins d’altres prioritats sectorials.
El debat s’ha posat damunt la taula este divendres a l’Ametlla de Mar, en el marc de la segona Jornada d’Economia Blava de les Terres de l’Ebre. Durant la trobada també s’ha presentat una marca unitària per a tot Catalunya que distingirà els restaurants que cuinen amb peix de llotja procedent de les confraries de la costa catalana. De moment, ja s’han acreditat catorze establiments amb una compra anual de 12.000 euros en peix fresc.
Defensa d’uns fons de pesca amb identitat pròpia
La segona edició de la Jornada d’Economia Blava de les Terres de l’Ebre ha reivindicat la necessitat de mantindre una identitat pròpia per als fons de pesca, d’acord amb les especificitats del sector pesquer i aqüícola. A través de diverses taules rodones, representants del sector, de l’administració, del món local i de la recerca han exposat els motius institucionals, europeus, sectorials i de mercat que justifiquen conservar un instrument específic per a la pesca.
Segarra ha criticat que els coeficients de repartiment regional que proposa la cambra europea poden generar un “sector pesquer de primera i de segona” i, al mateix temps, “penalitzar” Catalunya.
Des del Grup d’Acció Local Pesquer Mar de l’Ebre, s’ha defensat que estos fons són una eina “imprescindible” perquè el suport europeu arribe de manera “real i directa” a les confraries i a les comunitats pesqueres i aqüícoles. L’entitat també ha remarcat les especificitats socials, ambientals i econòmiques del Delta, i per això reclama que els fons mantinguen una “identitat pròpia”.
Catorze primers distintius per als restaurants amb peix de llotja
Coincidint amb la jornada, s’han lliurat els primers catorze distintius de la nova marca que identifica els restaurants de Catalunya que cuinen amb peix de llotja. La iniciativa queda unificada sota un mateix paraigua i amb un reglament comú, amb la voluntat de promoure la compra de peix fresc i donar a conèixer este compromís entre la clientela dels establiments.
La meitat dels distintius entregats este divendres corresponen a restaurants de la Ràpita, al Montsià. La previsió és que el nombre de locals adherits cresca arreu del país.
Posar en valor el producte de proximitat i les confraries
La proposta s’ha gestat entre els cinc grups d’acció local pesquers de Catalunya, amb l’objectiu de donar visibilitat i fer valdre el producte de proximitat, així com la faena de les confraries que fan possible que el peix arribe a taula.











Fes el teu comentari