• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ros (UGT) reclama fons europeus per preservar el Delta i alhora crear ocupació

per ACN
9 d'abril de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, ha reclamat als governs català i espanyol una actuació coordinada i efectiva perquè els fons europeus Next Generation puguin impulsar projectes per fer front a l’emergència climàtica i, al mateix temps, crear ocupació al delta de l’Ebre. Ha posat, com a exemple, iniciatives per estudiar les aportacions de sediments vinculades a la millora dels processos agrícoles o el cultiu ecològic. En una visita aquest dijous per conèixer de primer mà els problemes de la zona, Ros ha refermat l’aposta del seu sindicat per “cuidar” la indústria agroalimentària pròpia del territori impulsant “polítiques decidides” que fomentin la seva sostenibilitat i puguin crear llocs de treballs.

Ros ha mostrat la seva sorpresa i decepció davant del fet que, fins aquests moments, cap dels projectes que aspiren als fons europeus Next Generation s’hagi plantejat com a objectiu el combat contra l’emergència climàtica i la millora de l’ocupació en un espai amenaçat, en aquests dos aspectes, com el delta de l’Ebre. “Ni la Generalitat, ni l’Estat, ni ningú ha començat a coordinar-se per treballar de forma seriosa relacionats amb dos dels objectius més claus que tenen els ajuts europeus”, ha reflexionat. Ha criticat la passivitat del govern espanyol i també que la Generalitat es mostri “absent” davant dels problemes del Delta.

Anunci

Segons ha abundat el dirigent ugetista, la necessitat de garantir les aportacions de sediments fluvials per poder mantenir els conreus d’arròs i la producció de marisc a les badies, al mateix temps que “modernitzar” l’ocupació i millorar els processos agrícoles –cultiu ecològic o sembra en sec- podria ser la base d’un dels projectes. “Combina l’activitat econòmica pròpia de la zona amb el problema ambiental”, ha subratllat, tot recordant la possibilitat d’incardinar l’activitat turística “sostenibles” derivada de la “principal”.

Acompanyat del portaveu de la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE), Manolo Tomàs, el secretari general de la UGT de Catalunya ha visitat la Reserva de Riet Vell, gestionada per SEO/Birdlife i s’ha entrevistat també amb representants de la Taula de Consens pel delta de l’Ebre. A la tarda, s’ha reunit amb la PDE i ha visitat el Departament de Canvi Climàtic d’Eurecat a Amposta.

Tags: Baix EbreCamil RosDeltebreEconomiaManolo TomàsMedi AmbientMontsiàPDETerres de l'EbreUGTValentí Marín

Anunci

Related Posts

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
Actualitat

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs

fa 15 hores
Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
Actualitat

Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’

fa 16 hores
Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

fa 16 hores
Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre
Actualitat

Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre

fa 16 hores
En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any
Actualitat

En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any

fa 2 dies
Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%
Actualitat

Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%

fa 2 dies
‘Los Col·loquis de la no tan insigne ciutat de Tortosa’, per Irene López
Actualitat

S’obre la convocatòria d’ajuts per rehabilitar habitatges al centre de Tortosa i locals comercials de tota la ciutat

fa 2 dies
‘Per una agència de la natura  per al món rural i des del món rural’, per Eva Amposta i Jordi Jordan
Actualitat

S’acaba la màxima alerta de risc d’incendis i s’aixequen les restriccions als espais naturals

fa 2 dies
Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna
Actualitat

Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
  • Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
  • Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ