• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Recurs de reposició contra de la llicència ambiental a la planta de compostatge de Santa Bàrbara

El Gepec i Amevesaba reclamen respostes fonamentades de l'Ajuntament sobre aspectes urbanístics i ambientals

per ACN
8 de març de 2022
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Recurs de reposició contra de la llicència ambiental a la planta de compostatge de Santa Bàrbara

El Gepec i Amevesaba presenten un recurs de reposició en contra de la llicència ambiental a la planta de compostatge de Santa Bàrbara. // ACN.

El grup conservacionista Gepec ha presentat, amb el suport de l’entitat veïnal Amevesaba, un presentat un recurs de reposició en contra del decret de l’Ajuntament de Santa Bàrbara (Montsià) atorgant la llicència d’activitat a la planta de compostatge que projecta l’empresa Ecompost de l’Ebre. Demanen la seva nul·litat i addueixen que el govern municipal en cap moment va fonamentar de forma argumentada el rebuig a les al·legacions presentades per aturar el projecte. Afegeixen que el consistori hauria hagut d’exigir l’avaluació d’impacte ambiental al promotor, perquè la planta afecta espais naturals protegits propers. També recorden que la instal·lació es podria aturar, d’acord amb les normes subsidiàries municipals.

El recurs va tenir entrada al registre municipal el 2 de març passat i, segons les entitats, el consistori té ara un mes per donar-li resposta. El 2 de febrer passat, l’alcalde de Santa Bàrbara, Antonio Ollés, signava el decret atorgant atorgar la llicència ambiental al controvertit projecte tres mesos després d’haver que el consistori rebés l’informe ambiental integrat del Consell Comarcal del Montsià i rebutgés totes les al·legacions. Ja en aquell moment, Amevesaba ja va anunciar la presentació d’un recurs de reposició, que finalment ha materialitzat l’entitat ecologista Gepec.

Anunci

Precisament, un dels principals arguments en els quals es basa el recurs incideix sobre la manca de respostes fonamentades i motivades per part del consistori als aspectes del projecte que els veïns posen en entredit. Segons expliquen, el govern municipal va derivar sistemàticament la responsabilitat de les competències sobre aspectes ambientals de la planta cap a administracions superiors, la Generalitat, sense explicitar com es vigilarien les afectacions per males olors -la planta se situaria a poc més de quatre quilòmetres del nucli urbà- o la possible contaminació dels importants aqüífers subterranis de la zona.

“Per donar la llicència ambiental has de ser coneixedor de tots els vectors que col·lideixen amb el dret de rebre una resposta raonada de la ciutadania. Això no s’ha respectat”, ha manifestat l’advocat ambientalista Ivan Hortigüela, del gabinet Insta, encarregat de redactar el recurs.

Els recurrents addueixen que la tramitació del projecte, prèviament a la concessió de la llicència, havia d’incloure, com a mínim, una avaluació d’impacte ambiental simplificada que en cap moment es va sol·licitar a la promotora. Fins i tot, consideren que resultaria preceptiu que aquesta avaluació ordinària, més complexa, davant la proximitat a la zona d’espais protegits per la Xarxa Natura 2000, com el massís dels Ports o la Serra de Godall. Es tracta, a més, d’un espai declarat d’interès faunístic com a zona de caça de l’àliga cuabarrada, espècie en perill d’extinció i fortament protegida, amb una important funció de corredor biològic, asseguren.

També demanen que es reconegui la incompatibilitat urbanística de la ubicació. Segons recorden, si bé les normes subsidiàries admeten aquest tipus de plantes en terreny no urbanitzable, també imposen condicions. En aquest cas, descarten que es puguin posar en marxa instal·lacions que emeten fums o gasos, com seria el cas, prop de camins i carreteres –la planta se situa just al costat de la T-1025-. Segons Hortigüela, a més, la tramitació urbanística requeria l’aprovació prèvia d’un pla d’actuació específica, que no s’ha efectuat.

Expedient de protecció de la legalitat urbanística

El recurs també reclama que s’iniciï un procediment de protecció de la legalitat urbanística per l’enderroc d’edificacions dins de l’àrea del projecte sense comptar amb els preceptius permisos municipals. Les entitat argumenten, en aquest cas, que les edificacions contenien restes de fibrociment i que el promotor no hauria gestionat adequadament ni retirat, seguint la normativa vigent.

El recurs, segons ha admès un dels portaveus d’Amevesaba, Enric Lange, és un dels últims cartutxos que té l’entitat per intentar aturar el projecte en la via administrativa. En el cas que fos desestimat, quedaria llavors només oberta la via del contenciós administratiu. Un camí que tampoc descarten, malgrat l’elevat cost econòmic que podria suposar, davant les possibles afectacions, segons asseguren, que tindria la planta per al veïnat. Divendres al vespre l’entitat ha convocat una assemblea veïnal per informar dels últims passos efectuats.

“Estem veient la prostitució del territori, que sigui un reclam perquè vingui altres empreses”, ha denunciat el president d’Amevesaba, Lluc Roig, minimitzant els beneficis que aquestes instal·lacions poden a portar al territori. “És una bestiada, perquè quan comenci el cotxe elèctric i s’hagin de fer cementiris de bateries puguin venir aquí”, ha alertat. Els veïns recorden les diverses instal·lacions de residus ja en marxa a la plana interior del Montsià –l’abocador del Mas de Barberans, plantes de tractament de sansa o biometà- i, fins i tot, que la promotora de la planta de compostatge podria acabar multiplicant les 25.000 tones anuals de fems anunciades incorporant les aportacions de fem de totes les granges vinculades als seus socis.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre:

Tags: AMEVESABAAntonio OllésEcompost de l'EbreEnric LangeGEPECMedi AmbientMontsiàSanta BàrbaraSocietat

Anunci

Related Posts

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
Actualitat

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs

fa 11 hores
Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
Actualitat

Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’

fa 11 hores
Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

fa 11 hores
Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre
Actualitat

Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre

fa 12 hores
En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any
Actualitat

En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any

fa 1 dia
Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%
Actualitat

Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%

fa 1 dia
‘Los Col·loquis de la no tan insigne ciutat de Tortosa’, per Irene López
Actualitat

S’obre la convocatòria d’ajuts per rehabilitar habitatges al centre de Tortosa i locals comercials de tota la ciutat

fa 2 dies
‘Per una agència de la natura  per al món rural i des del món rural’, per Eva Amposta i Jordi Jordan
Actualitat

S’acaba la màxima alerta de risc d’incendis i s’aixequen les restriccions als espais naturals

fa 2 dies
Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna
Actualitat

Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
  • Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
  • Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ