• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘D’esquenes al riu’, per Àngel Aznar

per Opinió
3 de juny de 2024
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
‘D’esquenes al riu’, per Àngel Aznar

La barana del riu a Tortosa. // ÀNGEL AZNAR.

El riu Ebre és font de riquesa des del seu naixement fins a la desembocadura i allà per on passa desperta somriures i passions.

L’Ebre sempre ha estat motiu de polèmica fora de la seva conca, fet que ha provocat que la gent de les Terres de l’Ebre es mobilitzi en contra de qualsevol transvasament.

Anunci

La bimil·lenària Tortosa per influència del riu va tenir tres ports fluvials, va ser centre comercial i nexe d’unió entre Aragó i Catalunya.

Diverses entitats i associacions -especialment el Club de Rem- donen vida al riu.

Els projectes de navegabilitat han estat un fracàs, en gran part per no escoltar els tècnics autòctons i la seva experiència amb els corrents fluvials i els dipòsits de sediments.

Tortosa té una barrera arquitectònica en una part de les voreres del riu, una barana d’obra que fa poc visible el riu i dificulta el trànsit de vianants i rodat per la ciutat. La substitució d’aquesta barana per una passarel·la de vianants volant permetria una meravellosa visió del riu i els seu entorn i a la vegada un millor accés cap a la zona universitària i el pavelló firal, des del Mercat fins al Museu.

Aquest projecte segurament comptaria amb l’oposició de la Confederació hidrogràfica de l’Ebre (CHE), com sempre fa quan es presenta algun projecte en forma d’assuts, dragatges, embarcadors, etc, riu avall de Saragossa, perquè riu amunt tot els està permès.

Per a la viabilitat d’aquests projectes precisen de la unanimitat dels polítics ebrencs amb visió de futur, no condicionats per les properes eleccions.

Al nostre entranyable “El riu és vida” li podriem afegir “La vida és al riu”.

*ÀNGEL ÀZNAR FEBRER és un ciutadà de l’Ebre.

Tags: Àngel AznarBaix EbreOpinióTortosa

Anunci

Related Posts

Desinformació, odi i ecosistema mediàtic, també a les Terres de l’Ebre
Diàleg

Desinformació, odi i ecosistema mediàtic, també a les Terres de l’Ebre

fa 2 hores
Quan l’escola rural deixa de ser una prioritat, per Eva Vázquez Bonavila
Diàleg

Quan l’escola rural deixa de ser una prioritat, per Eva Vázquez Bonavila

fa 3 hores
Manel de la Vega
Diàleg

Una inversió de 74 milions de raons per creure en el futur de les Terres de l’Ebre, per Manel de la Vega

fa 2 dies
Ramon Pujol, un exemple d’estima a Jesús i la seua gent, per Víctor Ferrando
Diàleg

Ramon Pujol, un exemple d’estima a Jesús i la seua gent, per Víctor Ferrando

fa 3 dies
‘Red Flags’
Diàleg

‘Red Flags’

fa 4 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (138)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (138)

fa 4 dies
Els missatges de Lleó XIV
Diàleg

Els missatges de Lleó XIV

fa 4 dies
Pere Montañana
Diàleg

Què està passant a l’Hospital d’Amposta? Quan un hospital sosté més del que se li paga, per Pere Montañana

fa 6 dies
WhatsApp
Diàleg

WhatsApp

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Desinformació, odi i ecosistema mediàtic, també a les Terres de l’Ebre
  • Quan l’escola rural deixa de ser una prioritat, per Eva Vázquez Bonavila
  • Vertebra Dansa portarà a Tortosa formació, espectacles internacionals i dansa al carrer del 20 al 26 de juliol

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ