• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El govern de Tortosa creu que Roigé adopta un discurs d’extrema dreta amb el padró

per Redacció
6 de juny de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

L’equip de govern de Tortosa ha acusat l’exalcaldessa, Meritxell Roigé, de traspassar línies roges i adoptar el discurs de l’extrema dreta. La portaveu de Junts per Tortosa preguntava dilluns sobre la gestió del padró municipal, i alertava d’un increment de més de 2.000 persones en un any, el 95% dels quals inmigrants. La regidora de Serveis Socials, Dolors Bel, l’ha acusat de mentir amb les dades. Segons el padró, la població només hauria crescut en poc més de 720 persones. “La població de Tortosa entre el juliol de 2023 i el març de 2024 ha crescut en 729 persones, no és cert que tinguem més de 2.000 habitants més a la ciutat. La senyora Roigé només compta les altes d’empadronament, però no té en compte les baixes, que són fonamentals per conèixer quina és la població real. Perquè entre les baixes hi ha persones que marxen de la ciutat, nacionals i no nacionals, i defuncions, i evidentment s’han de tenir el compte”, ha afirmat Bel.

“El març de 2024 la població immigrant a Tortosa representava un 23,84% del total, un percentatge que el juliol del 2023 era del 22,70%. Tortosa ja estava per sobre de la mitjana catalana. Respecte l’increment de la població immigrant és de l’1,18%.  Si mirem quin va ser el creixement de població immigrant el mateix període de l’any anterior, va ser del 1,21%. En este cas, entre el juliol de 2022 i el març de 2023, les 513 persones que va créixer la població, la totalitat van ser no nacionals”, ha afegit la regidora.

Anunci

Així, Bel també ha precisat que l’Ajuntament no discriminarà ningú i complirà amb la llei. “Volem deixar clar que l’Ajuntament compleix la llei pel que fa a l’empadronament de les persones, que és un dret i una obligació, sigui quina sigui la nacionalitat i situació administrativa de les persones. El padró és el registre de les persones que viuen en un municipi i l’Ajuntament té l’obligació de respondre les sol·licituds d’empadronament. Si en el termini de tres mesos no es respon la sol·licitud per part de l’Ajuntament, s’entén que la petició queda acceptada”, ha remarcat. “Recordem l’Ajuntament de Tortosa va ser requerit el 2010 pel Síndic de Greuges per incompliment del marc normatiu en matèria d’empadronament, amb l’alcalde Ferran Bel al capdavant. Llavors s’obligava a tenir la cèdula d’habitabilitat per accedir al padró d’habitants, actuant fora del marc legal i vulnerant drets en el procés d’empadronament. -Este govern no vulnerarà els drets de cap persona”, ha sentenciat la regidora de Serveis Socials.

Quant al col·lapse al Servei d’Atenció a la Ciutadania, Bel ha matisat les paraules de la portaveu de Junts, i ha assegurat que el SAC està tensionat per la coincidència d’altres tràmits administratius. “La senyora Roigé fa una associació entre creixement de població immigrant i més usuaris a Serveis Socials. I esta correlació no és real. Serveis Socials no atén només la vulnerabilitat econòmica, sinó que hem de tenir en compte que tenim una població cada vegada més envellida que també és usuària: servei atenció domiciliària, teleaassistència…” Tot seguit, Bel ha remarcat que el col·lapse de Serveis Socials no és pels empadronaments, “sinó per l’increment registrat arran de la pandèmia, moment des del qual ha augmentat el volum de feina i no els recursos humans destinats”. “Treballarem per resoldre esta situació, un problema que també pateixen altres departaments de l’Ajuntament”, ha assegurat.

“I finalment, apuntar que les cues al SAC no és cert que siguin per persones que venen a empadronar-se a la ciutat, sinó que han estat en dies puntuals per tramitar els ajuts al lloguer d’habitatge, unes cues que s’han produït a este Ajuntament i a la resta d’administracions que feien el tràmit”, ha conclòs Bel.

Segons les últimes dades del padró que es poden consultar al web de l’Ajuntament de Tortosa, actualment hi ha empadronades 36.815 persones, el que són 1.239 més que el 2023, i 1.846 més que el 2022.

Tags: Baix EbreDolors BelERCJunts per TortosaMeritxell RoigéMovem TortosaPolíticaPSCSocietatTortosa

Anunci

Related Posts

Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics
Actualitat

Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics

fa 16 hores
El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs
Actualitat

El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs

fa 16 hores
La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear
Actualitat

La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear

fa 1 dia
Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català
Actualitat

Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català

fa 1 dia
Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles
Actualitat

Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles

fa 1 dia
Educadors i integradors socials reivindiquen la necessitat de diferenciar els perfils professionals
Actualitat

Educadors i integradors socials reivindiquen la necessitat de diferenciar els perfils professionals

fa 1 dia
El campus de l’Ebre ja està preparat per fer les classes teòriques a distància
Actualitat

Josep Pallarès i Domènec Puig competiran pel rectorat de la URV

fa 1 dia
Els Mossos reconeixen els agents de la dana i alerten de l’augment de les agressions sexuals
Actualitat

Els Mossos reconeixen els agents de la dana i alerten de l’augment de les agressions sexuals

fa 2 dies
Política Lingüística dona eines als ajuntaments per reforçar l’ús social del català
Actualitat

Política Lingüística dona eines als ajuntaments per reforçar l’ús social del català

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Oportunitats que no s’han de deixar escapar
  • Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics
  • El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ