• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘És hora per al delta de l’Ebre’, per Àngel Aznar

per Opinió
2 de març de 2025
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
‘És hora per al delta de l’Ebre’, per Àngel Aznar

Una famosa havanera comença dient: “Quan jo tenia quatre anys mon pare em duia a la barca”. Quan jo tenia quatre anys, els meus pares, mestres de Sant Jaume d’Enveja, em van portar d’excursió al Far de Buda i em va parèixer que havia anat a la fi del món.

Avui, aquell antic far és una estructura de ferro enfonsada al mar, i l’actual està 2500 metres terra endins de l’anterior, la qual cosa ens porta a la realitat de la regressió i la possible desaparició del delta de l’Ebre.

Anunci

En primer lloc, el meu reconeixement a la tasca feta per la Taula de Consens i la seva lluita continua proposant solucions tècniques i fer-les arribar a la Generalitat de Catalunya, que n’ha assumit moltes d’elles en la seva Estratègia Delta i també al Ministeri de Medi Ambient del govern central.

Conegut és, que el Pla Delta contempla mobilitzar 11 milions de metres cúbics d’arenes marines en contraposició els pocs més de 300.000m3 aportats en els darrers anys, afegint les guardes de les badies dels Alfacs i el Fangar.

També la Taula proposa diverses formes de prevenir l’erosió costera, incloent: la construcció de murs de contenció, espigons o esculleres per dissipar l’energia de les onades, la plantació de vegetació per estabilitzar el sòl i l’aportació de l’arena abans esmentada, executades totes elles dintre d’un enrocament i bioenginyeria ben aplicada.

L’experiència ens demostra que, tot i conèixer les solucions per tal d’evitar aquesta regressió i desaparició del Delta – la lluita de la Plataforma en Defensa de l’Ebre contra el Pla Hidrològic 2000 és la nostra major referència – si esta no va acompanyada d’una gran mobilització, fa molt difícil que les Administracions responsables ho acaben realitzant.

Hem de sortir del nostre territori per tal de fer sentir el nostre clam davant les portes del Parlament de Catalunya que és qui primer ens ha de defensar, no només en la declaració d’intencions sinó també exigint que els propers pressupostos de l’Estat incloguen les inversions necessàries per preservar el delta de l’Ebre.

En vaga general o sense, tots els ebrencs i ebrenques, i tots els ciutadans que volem preservar la natura, ens hem d’unir en una GRAN MANIFESTACIÓ per fer viu el Delta i reivindicar el caràcter ebrenc i la força de la nostra RAÓ.

Tags: Àngel AznarOpinió

Anunci

Related Posts

Tot igual, menys jo!
Diàleg

Tot igual, menys jo!

fa 20 hores
Matemàtiques recreatives dominicals (132)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (132)

fa 21 hores
L’aigua de la fonteta de Gandesa
Diàleg

L’aigua de la fonteta de Gandesa

fa 22 hores
Cens genètic caní a Amposta: una mesura amb ombres que no es poden ignorar, per Pere Montañana
Diàleg

Cens genètic caní a Amposta: una mesura amb ombres que no es poden ignorar, per Pere Montañana

fa 2 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (131)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (131)

fa 1 setmana
Quan viatjar de Tortosa a Gandesa costava 9 hores
Diàleg

Quan viatjar de Tortosa a Gandesa costava 9 hores

fa 1 setmana
Tu balla, natros t’acompanyem, per Alba Panisello
Diàleg

Tu balla, natros t’acompanyem, per Alba Panisello

fa 1 setmana
Una delegació de les Terres de l’Ebre assisteix al Global Progressive Mobilisation
Diàleg

Una delegació de les Terres de l’Ebre assisteix al Global Progressive Mobilisation

fa 2 setmanes
La CGT denuncia el desmantellament de la sanitat pública ebrenca
Diàleg

Un salt històric en el SEM per garantir el benestar a les Terres de l’Ebre, per Manel de la Vega

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tot igual, menys jo!
  • Matemàtiques recreatives dominicals (132)
  • L’aigua de la fonteta de Gandesa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ