• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Grup de Natura Freixe alerta que la reserva de Sebes perilla pel finançament

per ACN
10 de març de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El Grup de Natura Freixe alerta que la reserva de Sebes perilla pel finançament

Els cavalls de la Reserva Natural de Sebes, a Flix. // RESERVA NATURAL DE SEBES.

La Reserva Natural de Sebes, a Flix, es quedarà sense junta rectora i es tem que renovar-la no sigui fàcil, posant en perill la continuïtat dels projectes i les tasques que s’hi fan, “si no es troben solucions i compromisos immediats”. El Grup Natura Freixe (GNF), entitat a càrrec d’aquest espai natural des de fa vint anys, denuncia “la incapacitat de les administracions” per garantir a llarg termini els recursos que necessita l’estructura de gestió de Sebes. Demanen a Territori, gestors dels espais naturals, a l’Ajuntament de Flix i al Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre que busquin “fórmules” per finançar la conservació de la biodiversitat d’aquest espai natural sense que els gestors hagin d’arriscar patrimoni personal.

El Grup Natura Freixe denuncia que amb els ingressos ordinaris actuals, que reben de l’Ajuntament de Flix, no poden fer front ni una quarta part de la despesa de la plantilla i que els sous de cinc empleats depenen de subvencions, ajuts i convenis que s’aconsegueixen a través de projectes. Aquest model de gestió suposa al Grup “una càrrega de feina” i moltes “incerteses” perquè han de concursar en diferents convocatòries i no saben quan cobraran. “Depenem de línies de subvencions que de vegades surten i de vegades no i que es cobren més aviat o més tard. El nostre finançament estructural queda sempre penjat. Per pagar el dia a dia, has de demanar més projectes, que suposa més feina i és un funcionament anòmal que demanem resoldre”, ha apuntat Pere Josep Jiménez, coordinador de la Reserva Natural de Sebes.

Anunci

El conveni que tenen amb el departament de Territori, gestor dels espais naturals, “els reconeix la feina” com a entitat de custòdia del tercer sector ambiental però no determina “una dotació econòmica fixa”. Reclamen un pla de gestió compartit amb les administracions competents que mantingui la generació d’activitat econòmica a l’entorn i denuncien que el model de finançament de Sebes està esgotat i requereix “de forma absolutament imprescindible i immediata” que es garanteixin “els recursos econòmics, humans i materials necessaris” perquè l’entitat gestora compti amb “unes condicions financeres estables i segures”.

Amb una plantilla d’onze persones es fan les tasques que requereix la gestió de l’espai natural de Sebes i 27 actuacions o projectes que corresponen a diferents línies d’ajuts i subvencions. El GNF ha generat una gran activitat econòmica els últims 12 anys, de més de 3,5 milions d’euros de forma directa però ara la gestió de la Reserva de Sebes està en perill. Alguns membres de la junta directiva han assumit “responsabilitats financeres i econòmiques a títol personal” i han anunciat que dimitiran en la propera assemblea, el 21 de març. “És una situació molt complexa que fa que la junta plega i esposa en qüestió si podrà continuar l’activitat com la coneixem fins ara perquè no es pot assumir que per entrar a una junta calgui posar a disposició el patrimoni personal per al funcionament ordinari de l’entitat”, ha assenyalat Jiménez.

La decisió de la junta de Grup Natura Freixe s’ha comunicat a la Generalitat, a l’Ajuntament de Flix i al Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre així com “les conseqüències que podria tenir la desaparició del GNF i la invitació a arribar a un consens sobre el futur de la Reserva”.

La feina feta

La fundació del Grup Natura Freixe assumeix la gestió de Sebes des de fa dues dècades, amb “una visió de divulgació i d’educació ambiental cap a la comunitat en un entorn singular i de fort caràcter industrial”. S’han fet campanyes de difusió, plantades d’arbres, xerrades, concursos de fotografia, sortides, o campanyes de neteja, entre d’altres. A més de treballar per la conservació dels valors naturals i la biodiversitat, s’ha facilitat l’accés al públic, s’ha creat un camp d’aprenentatge amb més de 4.000 alumnes atesos cada curs escolar, s’ha impulsat una marca pròpia d’oli verge extraecològic al voltant de la finca Mas de Pitoia i una cervesa artesana amb l’Anjub (la Lutra). “S’ha generat una oferta turística i educativa de primer ordre que ha desembocat en una creixent activitat econòmica associada a la gestió i conservació de la natura”, han destacat.

Tags: Consell Comarcal de la Ribera d'EbreFlixGrup de Natura FreixeMedi AmbientPere Josep JiménezReserva Natural de SebesRibera d'EbreSocietat

Anunci

Related Posts

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
Actualitat

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys

fa 2 dies
La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’
Actualitat

La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

fa 2 dies
Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys
Actualitat

Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys

fa 3 dies
Tres nous casos de coronavirus a l’Ebre  situen en 14 la xifra oficial de positius
Actualitat

El govern català confirma que l’Hospital de Tortosa és apte per adquirir la condició d’universitari

fa 3 dies
L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor
Actualitat

L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor

fa 3 dies
La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris
Actualitat

La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris

fa 3 dies
Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó
Actualitat

Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó

fa 3 dies
Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més
Actualitat

Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més

fa 4 dies
La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor
Actualitat

La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
  • La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’
  • Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ