• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Creació

Lletres d’exiliat confinament

per Fàtima Beltran Curto
26 d'abril de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
1

Fa més de vint anys que sóc lluny de la meua petita terra, de la que travessa un riu i parla amb accent tancat d’arrossals i collverds. Immigrant “d’anar per casa” que marxa a la capital del món, fins aleshores conegut, per a estudiar una carrera i després guanyar-s’hi el pa, formant part d’aquella nodrida diàspora de fills pròdigs que tornen de visita cada quinze dies i per Nadal.

Alguna cançó antiga sentenciava que vint anys no són res i ara, que han passat com un sospir, per primera vegada he sentit la força del seu pes sobre les meues esquenes. Fa mes i mig que visc confinada al meu pis a la dreta de l’Eixample. De sobte aquell temps que tant ràpid s’esmunyia d’entre els dits, sense donar-me opció a pensar ni a sentir enyors gaire profunds, sembla haver-se aturat de cop. El govern ha decretat una ordre de confinament fins a una nova data que encara ningú no endevina amb certesa. Una pandèmia vinguda del remot orient s’ha estès com una taca, de tinta enganxosa, que embruta el mapa del món fins a creuar les nostres fràgils fronteres, que per a un virus microscòpic resulten una estupidesa administrativa i ridícula.

Anunci

L’escala de valors, forçada per l’estat d’alarma sota el qual vivim limitats, ha donat un gir de cent vuitanta graus, i amb aquesta inesperada tombarella ens hem vist abocats a redescobrir la silenciosa rellevància del que sempre havia estat l’important sense fer gaire soroll: els nostres pares i germans, la gent amb la qual ens hem criat, els paisatges que ens pinten per dintre, el nostre nucli primigeni. Tot aquest grapat de petites coses que esdevenen les arrels atàviques i els fonaments que ens configuren i als quals els devem les ensenyances més autèntiques i irreductibles i també el patrimoni més valuós de què disposem: els primers records i l’accent que tant ens identifica.

Confinada i exiliada, ara disposo de les hores necessàries per permetre’m sentir les enyorances que durant tants anys he sabut esquivar, a força d’obviar les petites veritats de les què estic feta, abraçant-me a rellotges, compromisos, feina i d’altres ornamentals complements que tot just ara, amb l’amenaça de l’invasor diminut i corrosiu que sembla haver posat a la humanitat sencera contra les cordes, es buiden d’importància i de sentit.

Tornar-se fràgil és, en part, reconèixer les mancances, allò que ens fa falta de veritat. Aquest virus malparit, a banda d’aïllar-nos amb els propis fantasmes, ens fa tornar la vista enrere cap a les coses que ens omplen i que trobem a faltar. Si jo giro el cap veig una petita terra allà al sud, travessada per un riu que murmura amb accent tancat d’arrossals i collverds.

Una altra vella cançó, que tot just ara toca a la minicadena del menjador i m’entendreix amb la seva lletra de nostàlgies sempiternes, diu que el cor es troba mirant al sud, i han hagut de passar vint anys i un virus maleït perquè, de sobte, m’adoni que la seva tonada també és també la meua.

*FÀTIMA BELTRAN CURTO és escriptora.

Tags: CoronavirusCulturaDiumengeMRFFàtima Beltran CurtoLiteraturaOpinió

Anunci

Related Posts

Matemàtiques recreatives dominicals (107)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (107)

fa 3 dies
‘Sobre les darreres pluges (2). Conseqüències i solucions’, per Gabriel Perles
Diàleg

‘Sobre les darreres pluges (2). Conseqüències i solucions’, per Gabriel Perles

fa 3 dies
Endesa presenta l’eina perquè veïns i ens públics puguin invertir en nous parcs eòlics que projecta a la Terra Alta
Diàleg

‘Comarques que no volen aerogeneradors als seus municipis’, per Anton Monner

fa 3 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (106)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (106)

fa 1 setmana
‘Sobre les darreres pluges’, per Gabriel Perles
Diàleg

‘Sobre les darreres pluges’, per Gabriel Perles

fa 1 setmana
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El president Puigdemont i els incompliments del PSOE’, per Anton Monner

fa 1 setmana
‘Rèplica al senyor Albacar sobre la seua proposta per a l’hospital’, per Núria Menasanch
Diàleg

‘Enfrontem la incultura i la violència amb la unió i el civisme per la Verge de la Cinta al cim de Caro’ per Núria Menasanch

fa 2 setmanes
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El territori i la demografia’ , per Anton Monner

fa 2 setmanes
Matemàtiques recreatives dominicals (105)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (105)

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Un mort i un ferit greu en un accident amb tres camions implicats a l’AP-7 a l’Aldea
  • Alerta de Càritas per l’increment de l’exclusió social
  • Xerta reivindica els bous al carrer en unes Festes de Sant Martí marcades per les restriccions sanitàries

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ