• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Avancem amb la cultura, defugim de la demagògia’, per Jordi Jordan

per Opinió
31 de juliol de 2026
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Jordan serà el candidat de Movem Tortosa a les eleccions municipals de 2027

Cada any, quan arriba la Festa del Renaixement, Tortosa torna a demostrar que és capaç de convertir el seu patrimoni, la seua història i el seu talent en una experiència única. Ho fa gràcies a milers de persones que hi dediquen temps, esforç i il·lusió: entitats, voluntariat, artistes, tècnics, comerciants, restauradors i moltes altres persones que fan possible una de les festes històriques més importants del nostre país. Per això sorprèn que alguns hagin preferit posar el focus en la crítica permanent i destructiva abans que en el reconeixement de l’esforç col·lectiu. La discrepància és legítima i sempre és benvinguda quan serveix per millorar. Però una cosa és fer propostes i una altra és intentar destruir, per interessos polítics i personals, una festa que és patrimoni de tots els tortosins i tortosines.

La Festa del Renaixement no és patrimoni de cap govern ni de cap partit polític. És patrimoni de Tortosa. I la responsabilitat de qualsevol representant públic responsable hauria de ser cuidar-la, prestigiar-la i ajudar-la a créixer. Enguany, tot i la tercera onada de calor insòlita que vam viure, a banda de la final del mundial, hem tornat a viure carrers plens, places amb activitats, espectacles de qualitat i una ciutat que ha respirat cultura durant dies. També hem vist hotels, restaurants i comerços beneficiant-se d’un esdeveniment que genera activitat econòmica i projecta la millor imatge de Tortosa molt més enllà de les nostres fronteres. Hem descobert nous espais com el camp de la Torreta, habilitat per als joves després que els informes policials no deixessin fer, per seguretat, les festes a les Avançades. Hem recuperat els viatges historicoartístics, que han quedat exhaurits, al recent restaurat Castell de la Suda, a la Catedral amb els seus arcbotants rehabilitats o també al nou Balneari del Porcar, al call jueu, que estem recuperant. Hem iniciat el Renaixement Gastronòmic per promoure la restauració de qualitat de la ciutat. I hem tingut moltíssims grups d’aquí i d’arreu amb el fil conductor de les Arts Renaixentistes donant vida a la ciutat històrica, amb unes temperatures mai vistes. També hem consolidat les jornades histogràfiques que havien estat eliminades en mandats anteriors. Sempre hi haurà aspectes a perfeccionar, a l’igual que el debat necessari i serè sobre les temperatures, perquè cap projecte és perfecte, però negar la realitat o voler construir un relat de fracàs allunyat del que s’ha viscut és, senzillament, irresponsable i demagog. És, en definitiva, l’enèsim exemple d’una oposició destructiva que també menteix amb les dades econòmiques de la Festa, sense ni tan sols tindre els comptes finals, i que si comparem amb l’última edició del mandat anterior, incorporant la inflació  oficial existent, ha estat més econòmica.

Anunci

Ara bé, la nostra aposta per la cultura no dura quatre dies. El que diferencia aquest govern és que entén la cultura com una política estratègica de ciutat durant tot l’any. Per això hem impulsat també el Vertebra Dansa, que ha convertit Tortosa en un referent de la dansa contemporània i ha fet arribar aquesta disciplina a nous espais i a nous públics. Hem consolidat Proto-fest com un festival de primer nivell, capaç d’atreure artistes de prestigi i d’unir patrimoni i excel·lència musical. O continuem apostant per una Mostra de Jazz que és un  referent a l’Estat. També el festival de piano Toca’m i A Cel Obert protagonitzen grans ofertes culturals durant la resta de l’any. I ho complementem amb una programació estable als equipaments municipals, suport constant a les entitats culturals i activitats que omplen el calendari durant els dotze mesos de l’any. Tot això amb una eficiència a destacar gràcies a l’esforç i a la diligència de tot el personal municipal i els diversos impulsors que fa possible aquests esdeveniments de promoció de la ciutat.

Aquest és el model que defensem: una ciutat que no viu només dels grans esdeveniments, sinó que genera oportunitats culturals de manera continuada; una ciutat que entén que la cultura cohesiona, educa, genera economia, atrau visitants i reforça el sentiment de pertinença.

Hi ha qui prefereix buscar titulars fàcils i demagogs amb el seu estil destructiu i negatiu. Volen cremar-ho tot perquè encara no han acceptat que ja no governen. Nosaltres preferim construir projectes sòlids i treballar perquè Tortosa continuï avançant. Nosaltres no governem pensant en la propera polèmica per sortir a la premsa i mentir a les xarxes socials. Governem pensant en la propera generació. I això significa preservar el nostre patrimoni, recuperar-lo, projectar-lo, innovar, donar suport al talent local i continuar situant Tortosa com una de les capitals culturals del sud del país. Aquesta és la nostra responsabilitat. I també el nostre compromís per seguir avançant.

*JORDI JORDAN, primer tinent d’Alcaldia de Tortosa

Tags: DiàlegJordi JordanOpinióTortosa

Anunci

Related Posts

‘La força de les arrels: Cèlia Espanya, valentia i veu pròpia des de les Terres de l’Ebre’, per Gabriel Perles Lledó
Diàleg

‘La força de les arrels: Cèlia Espanya, valentia i veu pròpia des de les Terres de l’Ebre’, per Gabriel Perles Lledó

fa 2 dies
‘Abraça’m’, per Toni Pons
Diàleg

‘Abraça’m’, per Toni Pons

fa 2 dies
‘L’arxipèlag català: unes reflexions sobre el PLATER’ per la Plataforma Salvem Lo Canalet
Diàleg

‘L’arxipèlag català: unes reflexions sobre el PLATER’ per la Plataforma Salvem Lo Canalet

fa 4 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (144)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (144)

fa 5 dies
Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

‘L’escarni dels pressupostos per tots els catalans’ per Anton Monner

fa 5 dies
‘Temps’, per Toni Pons
Diàleg

‘Temps’, per Toni Pons

fa 5 dies
‘La monarquia: luxe, censura i privilegis a costa del poble’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘La maternitat: el màster que no surt a cap currículum’, per Diana Valimanya

fa 6 dies
El Pla de Barris: una gran oportunitat… però quin futur espera a la resta d’Amposta? per Pere Montañana
Diàleg

El Pla de Barris: una gran oportunitat… però quin futur espera a la resta d’Amposta? per Pere Montañana

fa 6 dies
‘El PLATER i el territori: una transició energètica que no es pot decidir des de dalt’, per Gabriel Perles
Diàleg

‘El PLATER i el territori: una transició energètica que no es pot decidir des de dalt’, per Gabriel Perles

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Avancem amb la cultura, defugim de la demagògia’, per Jordi Jordan
  • L’eclipsi solar dispara les reserves turístiques a les Terres de l’Ebre
  • El soci privat d’Aigües de Tortosa demanda a l’Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ