• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Un oasi al mig del desert’, per Jordi Jordan

per Opinió
28 de març de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Jordan: ‘Per responsabilitat, caldria configurar ràpid un govern estable’

Jordi Jordan.

NO ÉS CAP NOVETAT que la política i l’ètica tenen una relació tensa, i m’atreviria a dir que, en molts casos i per a depèn de qui, inexistent. I és que l’ètica, entesa com els valors que guien els nostres actes, depèn massa de la concepció personal de cadascú del que està bé o malament.

HEM PRESENCIAT els últims anys una pèrdua progressiva de valors en política, bé per corrupció a certs partits i a la monarquia, bé per un ús de les institucions per al propi interès. Aquí m’atreviria a incloure la repressió exemplificada en casos com el de Hasél o l’empresonament de polítics per les seues idees. I és que no tot el que és legal és ètic, però malauradament també a l’inrevés. I això vol dir que les institucions s’allunyen de la societat a la que diuen representar.

Anunci

TOTES AQUESTES contradiccions fan que la immensa majoria gire l’esquena a la política i provoquen una gran desafecció i desconfiança. Els que hi som per conviccions i per ideals hem sentit moltes vegades “tots són iguals” o bé “una vegada manen, s’obliden de tot el que van prometre”. I el gran problema és que, gràcies a uns pocs, sembla que moltes vegades així sigui. 

TOT AIXÒ només va a favor dels que sempre han actuat per afavorir els seus propis interessos, ja que per habituals s’accepten com a “normals” actuacions reprovables, i així poden continuar fent-ho sense impunitat. I és més, aquesta concepció de la política desmobilitza i allunya de la vida pública a persones molt vàlides que podrien aportar molt, sent el conjunt de la societat la perjudicada. 

PER AIXÒ a Movem Terres de l’Ebre hem volgut deixar clar quins són els principis i valors que ens defineixen i que han de guiar els nostres actes i les nostres decisions, i ho hem plasmat en el nostre codi ètic. Som d’esquerres, progressistes i portem els valors republicans al nostre ADN. Volem que l’ideari no es quede al paper sinó reivindicar-ho, donar exemple i actuar en conseqüència. Volem que la  gent de l’Ebre tingui un espai on trobar un oasi de transparència, coherència i honestedat.

AQUESTES SÓN les raons per les que he renunciat al càrrec de vicepresident del Consell Comarcal del Baix Ebre com també a les indemnitzacions de regidor i a la part corresponent del sou de diputat. D’aquesta manera complim amb el que ens vam comprometre en acordar el nostre codi ètic: a no acumular càrrecs i a establir un topall salarial en funció de la representació. 

EL FET de no acumular càrrecs en una sola persona afavoreix que d’altres prenguin responsabilitats i la feina es pugui repartir, per ser més eficients. Fixar un màxim a la retribució salarial que podem percebre els càrrecs públics de Movem pensem que respon, per una part, a la necessitat de reflectir la realitat del món laboral, però també al voler deixar clar que aquí estem per treballar per les Terres de l’Ebre i no per un enriquiment personal. Volem que la política municipal s’utilitzi com a finalitat i com a instrument per al bé comú.

CREIEM QUE és important explicar-ho, ja que no trobem massa exemples a nivell municipal. I és que la hemeroteca a vegades pot jugar males passades. Cal recordar com Enric Roig assegurava a un any de les eleccions municipals del 2015, i ho tornava a fer al 2019, que renunciaria a qualsevol retribució pública. El primer que ha fet en governar amb els postconvergents ha estat posar-se un sou.  Cal remarcar que el problema no és cobrar en aquest cas, sinó dir una cosa i fer-ne una altra.

ACTUACIONS qüestionables també en trobem al PDeCAT-Junts. Només cal anar a l’any 2019 i veure com la senyora Roigé es va negar a tothora a fer públic el seu sou al Consorci d’Aigües de Tarragona.  El CAT és l’organisme públic  encarregat de gestionar el minitransvasament de l’Ebre al Camp de Tarragona. Llavors, quin problema ha d’haver-hi en fer pública una retribució amb diners públics? El fet s’explica per si mateix.

COMENÇO una nova etapa on continuaré treballant per Tortosa i el sud de Catalunya també al Parlament i ho faig amb coherència i il·lusió, tenint clar que ho fem per l’interès general. Això s’ha de fer per davant de tot, complint amb el que ens hem compromès. A Movem Terres de l’Ebre creiem que es pot fer política d’una altra manera i ho hem demostrat sent un oasi al mig del desert. 

Tags: Baix EbreConsell Comarcal del Baix EbreDiumengeMRFJordi JordanMovem Terres de l'EbreMovem TortosaOpinióPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 20 hores
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 2 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 2 dies
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 2 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 2 dies
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 4 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta ja ha executat prop del 50% del PAM i confia superar els 20 MEUR d’inversió en acabar el mandat
  • Suport de la Junta de Personal Docent de l’Ebre al claustre de l’institut Dertosa, en la polèmica per l’elecció de la nova direcció
  • Bot crida a invertir en un nou restaurant a l’antiga estació per on cada any passen més de 70.000 ciclistes

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ