• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

mónFILMAT torna marcat per la introspecció i amb Tortosa com a subseu

La premiada pel·lícula 'Las niñas' es projectarà a l'antic col·legi de les Monges d'Amposta

per Redacció
22 de juny de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
mónFILMAT torna marcat per la introspecció i amb Tortosa com a subseu

Un fotograma de 'Las niñas', que es projectarà a l'antic col·legi de les Monges d'Amposta

El primer cap de setmana de juliol Amposta, la Ràpita i Tortosa acolliran les projeccions de la sisena edició de mónFILMAT Festival Internacional de Cinema i Paisatge, organitzat per Lo Pati – Centre d’Art de les Terres de l’Ebre i en el qual el paisatge esdevé motor de l’acció i és considerat pròpiament com un personatge. Aquesta serà una edició de transició, encara condicionada per la pandèmia, que inclourà projeccions a partir de les 22h, però també programació on-line (al matí i la tarda) a través de la plataforma Festhome, a la qual s’hi podrà accedir des de www.lopati.cat i les xarxes socials de Lo Pati. El programa contempla tretze llargmetratges, vint-i-dos curtmetratges i un work in progress. “La programació enguany està marcada per la introspecció, per l’autoreflexió, sempre amb el paisatge com a teló de fons. Aquesta pandèmia i els respectius graus de confinament ens han donat més estones per parlar amb nosaltres mateixos i diversos films programats van en aquesta línia. N’és un exemple el film d’inauguració ‘Transoceánicas'”, ha explicat Xavier Miró, programador del festival.

“Pel context sanitari, aquesta és una programació menys internacional que anys anteriors i més peninsular. A través dels films podrem viatjar per la Meseta espanyola, la Costa Brava, el Pirineu aragonès, Califòrnia, pels camps de refugiats del sud de França, per l’Alemanya del teló d’acer, o fins i tot per les carreteres del massís dels Ports, per Ulldecona i Godall”, ha afegit Miró. Inés Martí, regidora de Cultura d’Amposta, ha volgut destacar la projecció de la pel·lícula ‘Las Niñas’ “en un espai singular d’Amposta com l’antic col·legi de les Monges”. “D’altra banda, hem recuperat la presència de les foodtrucks en algunes de les sessions i els invitats que presentaran algunes de les seves obres. A més, tornarem a projectar a la Ràpita i per primer cop arribarem a Tortosa”, ha explicat Aida Boix, directora de Lo Pati – Centre d’Art de les Terres de l’Ebre

Anunci

El festival torna a la Ràpita i s’expandeix a Tortosa
Divendres 2 de juliol a les 22h, a la plaça dels Dolors de Tortosa es podrà veure ‘Last Words’ de Jonathan Nossiter. Es tracta d’un film no estrenat comercialment que ha enamorat els nombrosos festivals internacionals per on ha passat; una faula futurista on el cinema és un record i on el bé col·lectiu ha desaparegut. “És una aposta arriscada i de qualitat que ens servirà per portar mónFILMAT a la nostra ciutat i en ocasió de la capitalitat de la Cultura Catalana que ostenta enguany Tortosa. Esperem que la col·laboració pugui tenir continuïtat en pròximes edicions”, ha assegurat Enric Roig, regidor de Cultura de Tortosa. Dissabte 3, a les 22h, el film ‘Lúa Vermella’ de Lois Patiño (estrenat al MOMA de Nova York i projectat a la Berlinale) es projectarà al Museu de la Mar de l’Ebre de la Ràpita i permetrà fer un viatge per la Galícia màgica de les llegendes, els misteris i la tragèdia. “Estem contents de tornar a acollir el festival, perquè aquest és un projecte amb voluntat territorial”, ha explicat Sílvia Zaragoza, regidora de Sant Carles de la Ràpita.

La notícia de Canal 21 Ebre.

Amb presència d’autors de les Terres de l’Ebre
El festival de cinema mónFILMAT vol ser una plataforma per difondre, també, l’obra dels autors de les Terres de l’Ebre. Així el programa inclou ‘Deshabitado’ de Pau Bertomeu, un curtmetratge que ens porta a Godall, en una vella casa, per a parlar-nos del temps i del pas de la vida. Per la seva banda, el director de cinema Manel Raga presentarà el seu nou treball, ‘Homenatge a Judes’, sobre els records de la seva Ulldecona natal i amb La Passió com a peça central. També es projectarà ‘Long board Terres de l’Ebre’, de Jaume Cebolla, un audiovisual que presenta els Ports com a espai privilegiat per a la pràctica del descens amb skate.

Ferran Bladé, director dels serveis Territorials de Cultura a les Terres de l’Ebre, ha destacat la qualitat de la proposta i el ressò “d’un festival que ultrapassa els límits de les Terres de l’Ebre”. El film inaugural del certamen, ‘Transoceánicas’, de Meritxell Colell i Lucia Vassallo, parteix de les reflexions de dues amigues, directores de cinema, separades per un oceà i un intent per mantenir el contacte mitjançant ‘cartes visuals’. Entre la programació també es podrà veure ‘Josep’, un film del director i dibuixant Aurel que retrata el drama de les persones exiliades d’Espanya cap a França al final de la Guerra Civil. 

Entre els convidats i convidades que assistiran al festival per a presentar la pel·lícula en la que han participat destaquen Meritxell Colell (co-directora de ‘Transoceánicas’, film d’inauguració), Pau Bertomeu, Manel Raga i Macià Florit (director de ‘Pedra Pàtria’, film cloenda del mónFILMAT 2021). El disseny del cartell del festival és obra de l’artista ampostí Jaume Vidal, amb una proposta que recrea l’entorn dels Ullals de Baltasar com a paisatge.

*Podeu consultar el programa de mónFilmat 2021 clicant aquí.

Tags: Aida BoixAmpostaBaix EbreCentreCinemaCulturaEnric RoigFerran BladéInès MartímónFILMATMontsiàSant Carles de la RàpitaSílvia ZaragozaTortosaXavier Miró

Anunci

Related Posts

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
Actualitat

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys

fa 3 dies
La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’
Actualitat

La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

fa 3 dies
Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys
Actualitat

Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys

fa 3 dies
Tres nous casos de coronavirus a l’Ebre  situen en 14 la xifra oficial de positius
Actualitat

El govern català confirma que l’Hospital de Tortosa és apte per adquirir la condició d’universitari

fa 4 dies
L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor
Actualitat

L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor

fa 4 dies
La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris
Actualitat

La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris

fa 4 dies
Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó
Actualitat

Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó

fa 4 dies
Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més
Actualitat

Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més

fa 5 dies
La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor
Actualitat

La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor

fa 5 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘L’assetjament del català a Catalunya’, per Anton Monner
  • Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
  • La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ