• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Soler afirma que ja preparen la ‘batalla jurídica’ per defensar Deltebre i el Delta

per Gustau Moreno
30 de juny de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Lluís Soler ha garantit que l’Ajuntament de Deltebre serà “bel·ligerant” per defensar els interessos del municipi en l’aplicació del nou pla d’ordenació d’urbanisme municipal (POUM), davant dels condicionants que hi posa Costes de l’Estat amb l’atermenament de la línia de mar. Una revisió del domini públic marítim-terrestre que està subjecta al que puga establir el nou pla de protecció del Delta. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Soler ha remarcat que això afecta zones amb potencial turístic, però també propietats agrícoles, i que l’Ajuntament ja es prepara per a la “batalla jurídica que vindrà per a la defensa de Deltebre i del Delta”.

“Si hem d’arribar a la via judicial contra l’Estat, l’Ajuntament serà bel·ligerant en la defensa de la línia de la costa de Deltebre”, ha reiterat. En este sentit, Soler ha remarcat que utilitzaran tots els mecanismes al seu abast per defensar l’actual línia de costa de Deltebre, des de la negociació política fins a la via judicial contra l’Estat. Segons l’alcalde, l’informe de Costes fa una interpretació molt esbiaixada de la normativa.

Anunci

A mes a més, Soler també ha remarcat que el mateix pla de protecció del Delta és un “malson”. “Tot el que siga un retrocés de la línia de costa, a Deltebre no ho acceptarem. Almenys, mentre jo siga alcalde”, ha advertit. Així, l’alcalde ha afegit que la proposta tècnica definitiva del pla es coneixerà a l’agost, però ha avançat que no s’aprovarà fins d’aquí a uns mesos, abans de final d’any. “Veurem si continua el malson, o si podem començar a dir que un territori fràgil com és el Delta, o com és el municipi de Deltebre, podem treballar amb una línia de llum i de prosperitat, i no que les pròpies administracions ens posen damunt de la tuala encara més embolics”, ha assenyalat.

Soler també s’ha referit a la gestió compartida de la finca Bombita, que l’Ajuntament de Deltebre ha reclamat al govern de l’Estat. En esta línia, l’alcalde ha valorat positivament la creació de la comissió de seguiment, pendent des del 2009. Però Soler ha lamentat que en la primera reunió de la comissió, que ja s’ha convocat, s’ha previst aprovar un projecte de gestió de SEO/BirdLife. Segons Soler, l’Ajuntament ha encarregat un informe jurídic per defensar els interessos de Deltebre també amb la finca de Bombita.

Tags: Baix EbreBombitaCostesDeltebreLluís SolerMedi AmbientPolíticaUrbanisme

Anunci

Related Posts

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
Actualitat

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants

fa 12 hores
Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació

fa 12 hores
L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre
Actualitat

L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

fa 12 hores
Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs
Actualitat

Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs

fa 13 hores
Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia opacitat del govern municipal en la gestió del padró

fa 13 hores
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació suspèn l’adjudicació de la directora accidental de l’Institut Dertosa i seguirà al capdavant l’actual direcció

fa 2 dies
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

El Govern obre les convocatòries per repartir 35 MEUR dels Fons Nuclears

fa 2 dies
Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 
Actualitat

Amposta podrà tenir més de 2.000 habitatges d’ús turístic 

fa 2 dies
La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda
Actualitat

La 32a Mostra de Jazz de Tortosa arrenca amb un emotiu homenatge a Leonardo Escoda

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
  • Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
  • L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ